Hamilton a obţinut la Austin a cincea victorie consecutivă şi şi-a consolidat poziţia de lider

Publicat duminică, 02.11.2014 23:39 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton a câştigat Marele Premiu al Statelor Unite după ce l-a depăşit pe circuit pe coechipierul său, Nico Rosberg. Aflat la a cincea victorie consecutivă, britanicul şi-a sporit avansul în fruntea clasamentului la 24 de puncte.

Marele Premiu al Statelor Unite a consemnat un nou duel roată la roată pentru victorie între cei doi piloţi ai echipei Mercedes, Lewis Hamilton şi Nico Rosberg. Germanul a plecat pentru a noua oară din pole position în acest sezon şi şi-a păstrat prima poziţie la start, dar şi după prima serie de opriri la boxe.

Totuşi, el nu a reuşit să se desprindă de Hamilton, care în turul 24 a iniţiat un atac decisiv pe interior în virajul 12 şi a trecut în frunte. Spre deosebire de alte curse, Hamilton nu a reuşit să se desprindă decisiv în finalul cursei, însă a trecut primul linia de sosire cu un avans de peste patru secunde, astfel că Rosberg rămâne cu numai două victorii în cele nouă curse în care a plecat din pole position.

Hamilton a consemnat astfel a cincea victorie consecutivă din acest sezon şi şi-a sporit avansul la 24 de puncte în faţa coechipierului său, Întrucât în ultima cursă câştigătorul primeşte 50 de puncte, titlul mondial se va decide chiar la Abu Dhab, indiferent de rezultatele următoarei etape din Brazilia.

Ricciardo, o nouă cursă perfectă

Williams era favorită să ocupe ultimul loc podium prin Valtteri Bottas sau Felipe Massa, care au plecat de pe locurile trei şi, respectiv, patru. Massa a avut un start mai bun şi l-a depăşit pe Bottas, iar finlandezul a fost depăşit ulterior şi de Daniel Ricciardo. Cei doi au oferit pentru câteva viraje un duel spectaculos, însă australianul a rămas în frunte şi a progresat pe locul trei după ce a profitat de un schimb lent de pneuri la boxele lui Massa. 

Spre finalul cursei, Ricciardo a întâmpinat unele defecţiuni tehnice, însă a reuşit să-şi păstreze locul trei cu un avans de mai puţin de două secunde. Australianul a obţinut astfel al optulea podium din acest an şi îşi consolidează locul trei în clasamentul general. 

Vettel, cursă spectaculoasă de recuperare

Massa şi Bottas s-au mulţumit astfel doar cu locurile patru şi, respectiv, cinci, în timp ce Fernando Alonso şi-a asigurat locul şase la volanul monopostului Ferrari. Spaniolul a avut parte de dueluri interesante cu Sebastian Vettel, care a profitat la maxim de intrarea Safety Car-ului pe circuit după un acroşaj intre Adrian Sutil şi Sergio Perez, când a schimbat strategia din mers şi a intrat de două ori la boxe.

Duelul dintre cei doi s-a repetat şi spre finalul cursei şi a fost câştigat din nou de Alonso, însă locul şapte obţinut de Vettel este meritoriu în condiţiile unei strategii cu patru opriri la boxe, dar mai ales pentru că germanul a plecat din pitlane şi în primele tururi nu a înregistrat progrese semnificative. Vettel a fost unul dintre piloţii care a câştigat poziţii pe final şi a terminat în faţa lui Kevin Magnussen (McLaren) şi Jean-Eric Vergne (Toro Rosso).

Pastor Maldonado a obţinut primul punct din acest sezon după ce a ocupat locul 10, performanţă care a venit pe fondul problemelor întâmpinate de Jenson Button pe final. Britanicul concura în puncte în ultimele turuiri, însă a fost depăşit succesiv de Vettel, Magnussen, Vergne, Maldonado şi Grosjean, ultimul reuşind să-şi adjudece un loc 11. Kimi Raikkonen a avut parte de o nouă cursă dezamăgitoare pentru Ferrari în care a terminat doar pe 13, în faţa lui Esteban Gutierrez (Sauber) şi Daniil Kvyat (Toro Rosso).

Marele Premiu al Statelor Unite a consemnat doar trei abandonuri. Sutil şi Perez au abandonat în urma acroşajului din primul tur, care va fi investigat de comisari după cursă, în timp ce Nico Hulkenberg a oprit monopostul Force India pe circuit din cauza unor defecţiuni tehnice. Astfel, Force India nu a obţinut niciun punct în Statele Unite. Comisarii vor investiga după cursă şi un incident petrecut între Vergne şi Gosjean.

Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:41.379 în turul 50.

Statele Unite - Rezultate cursă:

LocPilotEchipaDiferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 1h40m04.785s
2 Nico Rosberg Mercedes 4.314s
3 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 25.560s
4 Felipe Massa Williams/Mercedes 26.924s
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 30.992s
6 Fernando Alonso Ferrari 1m35.231s
7 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 1m35.734s
8 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m40.682s
9 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 1m43.863s
10 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1m47.870s
11 Romain Grosjean Lotus/Renault 1 Lap
12 Jenson Button McLaren/Mercedes 1 Lap
13 Kimi Raikkonen Ferrari 1 Lap
14 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari 1 Lap
15 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1 Lap
- Nico Hulkenberg Force India/Mercedes Retirement
- Sergio Perez Force India/Mercedes Retirement
- Adrian Sutil Sauber/Ferrari Retirement

Clasament piloti:

LocPilotPuncte
1 Lewis Hamilton 316
2 Nico Rosberg 292
3 Daniel Ricciardo 214
4 Valtteri Bottas 155
5 Sebastian Vettel 149
6 Fernando Alonso 149
7 Jenson Button 94
8 Felipe Massa 83
9 Nico Hulkenberg 76
10 Kevin Magnussen 53
11 Sergio Perez 47
12 Kimi Raikkonen 47
13 Jean-Eric Vergne 23
14 Romain Grosjean 8
15 Daniil Kvyat 8
16 Jules Bianchi 2
17 Pastor Maldonado 1
18 Adrian Sutil 0
19 Marcus Ericsson 0
20 Esteban Gutierrez 0
21 Max Chilton 0
22 Kamui Kobayashi 0

Clasament constructori:

LocEchipaPuncte
1 Mercedes 608
2 Red Bull/Renault 363
3 Williams/Mercedes 238
4 Ferrari 196
5 McLaren/Mercedes 147
6 Force India/Mercedes 123
7 Toro Rosso/Renault 31
8 Lotus/Renault 9
9 Marussia/Ferrari 2
10 Sauber/Ferrari 0
11 Caterham/Renault 0
  • monty, duminică, 02.11.2014 23:47

    bravo ham, mai ai doar doua de cistigat !

  • dany, duminică, 02.11.2014 23:48

    Alonso pur si simplu la spulberat pe Button, sau Ferrari pe McLaren, cum vreti unde esti Mirciulica tata? te-ai ascuns bine?

  • rsq, luni, 03.11.2014 00:00

    eu sunt fan rosberg si zic..bravo ham...5 victorii consecutive ..bravo ...sper doar ca regula aia tampita cu dublarea punctelor sa nu ajute nici sa nu incurce pe nimeni...

  • SHARK, luni, 03.11.2014 00:01

    ptr.palinca de prune si dany: nu o sa puteti dormi si o sa va roadeti unghiile ca nu a abandonat Hamilton!!!!!......frustratiilor!!! BRAVO HAM SI BRAVO RICCIARDO!!!

  • Alex, luni, 03.11.2014 00:06

    Ce tot se mai face tam-tam atat cu ultima cursa, daca monoposturile Mercedes nu abandoneaza, 75 punct posibile pt Rosberg si 54 pt Ham daca termina pe 2 ambele curse, raman 21 puncte recuperate de Rosberg in comparatie cu cele 24 de acum, deci? Sper doar sa nu existe probleme cu monoposturile lor.

  • schumytw, luni, 03.11.2014 00:09

    Mi se pare mie sau Raikkonen nici dupa 1 an de zile nu se adapteaza. Il respect f mult, dar nu reusesc sa-mi explic cum pe softuri cand coechipierul tau scoate fastest lap cu 3 secunde peste ritmul celor din fata ta, iar tu nu esti in stare sa tii ritmul cu ei. Scuze se gasesc, dar lucrul asta se intampla de la inceputul anului.

  • JugaruGabi, luni, 03.11.2014 00:14

    nikipercea: uite-ma aici, fanul lui Rosberg... si o spune ca Rosberg NU merita campionatul in acest an - daca asa vede el lupta pentru titlu (sa stai in permanenta la 2.60 s de lider fara sa ataci deloc), e problema lui, dar nu se castiga asa. Ceva imi spune ca pedeapsa decisa de Mercedes anul asta a fost inceputa de la Monza si se termina acum. Rosberg a produs incidentul de la Spa, penalizarea nemtilor este sa cedeze titlul in favoarea Hamilton fara comentarii, iar in presa sa continue sa tina isonul ca se lupta pt titlu. Imi pare rau, dar e cam greu de crezut ca a tinut ritmul la 2.60 in permanenta (timp de cateva tururi) si nici nu s-a apropiat decisiv, dar nici nu a cazut drastic. A mers in acelasi ritm si nici nu a incercat sa initieze un atac la sfarsitul cursei...

  • baburicu, luni, 03.11.2014 00:15

    @SHARK palinca de prune doarme demult,la dezalcolizare,a luat si calmante,iar dany mai are de ros vreo 11 unghii

  • FINO, luni, 03.11.2014 00:25

    Super Alonso a dat de pamint cu Mclaren-sau vine Mircea acum si ne contrazice...cu baliverne-ca nu aveau rori...ca aveau ceva defecte la masini etc-ZERO ba MIRCEA-noi suntem LEGENDA-FERRARI

  • ferr1, luni, 03.11.2014 00:27

    Observă cineva diferența dintre Raikkonen și Alonso? Și în ciuda acestei diferențe, Ferrari renunță la Alonso pt că preferă să nu revină rapid în top, ci să aștepte vreo 3-4 ani. Să aștepte nu știm ce, dar așteaptă. A, și Ferrari renunță la Alonso. Spunea cineva că Ferrari îl susține pe Alonso. Oare și acum o mai face, când știe că va renunța curând la el? Și totuși de ce Raikkonen nu e mai rapid? Practic finlandezul e ultimul pilot. Aproape ultimul om din cursă. Și primește cât Alonso... Trebuie să fie foarte fericit.

  • fgfg, luni, 03.11.2014 00:30

    ferr1,ia spune inteligentule,era normal ca ferrari sa renunte in 2009 la kimi si sa l pastreze pe massa?si nu cred ca renunta ferrari la alonso si mai mult alonso la ferrari.Nu esti decat inca un prost care duce grija banilor lui ferrari

  • VJohann, luni, 03.11.2014 01:48

    pentru mclaren un buna una rea, c-am asa a fost sezonul acesta, poate mai mult rea dar asta e atata se poate , la fel ca si Ferrari poate la anullllll ... nu stim care, ne va spune mircea, despre rosberg si hamilton nu sunt cuvinte, ori ne duc de nas ca sa ne tina pe noi in suspans, stiind deja cu ce carti se joaca, ori ham are sansa vietii, rosberg nu se adapteaza ritmului, fel lui rici care e in anul lui de glorie, la anul poate fi mai rau, fara adrian si un motor bun, revin c-am unde o inceput pe la mijlocul plutonului, pacat de sutil, chiar as fi vrut sa vad pe ce loc ar fi terminat. o cursa destul de animata, in rest numai bine la toti

  • (89), luni, 03.11.2014 05:36

    Ferrari cu un singur pilot in puncte... iarasi... Absolut imposibil ce se intampla la Ferrari. Raikkonen... realmente conduce o alta masina, cred ca este una de GP 2. Pe primul stint a fost in spatele lui Alonso, dupa care ori accidentul i-a busit ceva in partea din spate ori... Nu-mi vine sa cred ca dupa xx curse, Raikkonen realmente nu se poate adapta acestei masini... Incredibil...

  • balatescu, luni, 03.11.2014 08:07

    ROSBERG ARE O MASINA BUNA DAR NU ARE STOFA DE INVINGATOR DE CAMPION ,DACA NU AR FI AJUTAT DE COLEGI CU SETARILE MONOPOSTULUI AR FI VARZA !!! PROBABIL DACA HAMILTON IASA CAMPION NO SA-I MAI PERMITA LUI ROSBERG SA FOLOSEASCA SETARILE O SA-L TINA LA RESPECT !!! ROSBERG FARA AJUTOR ESTE FOARTE SLAB !!!

  • Ferrari, luni, 03.11.2014 09:34

    Mi-am luat berea, mi-am luat bomboanele agricole si..... nimic..... nimic..... s-a terminat cu ura de azi noapte........ ce trist!

  • Ha,ha,ha..., luni, 03.11.2014 10:32

    Dap,problemele la Ferrari vor continua si la anul,si mult mai rau chiar.Monoposturile nu se vor putea schimba radical,Kimi nu pare ca se va adapta,Alonso pleaca,progrese majore cu monopostul nu cred ca vor fi,nici ceilanti nu dorm....!Inexplicabil cum cu pneuri soft noi,Kimi nici nu s-a apropiat de cei cei cu pneuri medii ceva mai uzate...el doar facea tururile sa se termine cursa,asa parea,dar din pacate atat se poate,sau atat poate... :( !?

  • ildottore, luni, 03.11.2014 10:44

    Un fleac l-am CIURUIT x5. Doar abandonul lui HAM in cele 2 curse ramase il mai poate ajuta pe ROSB., cu toate ca ... sunt sanse de 0,00001 % sa devina campion. Speranta moare ultima :)))

  • paulie, luni, 03.11.2014 11:13

    Kimi si-a bagat ceva in el sezon 2014, demult. Nu mai e deloc motivat. Asteapta sezonul urmator dar mai ales plecarea lui Alonso. El asteapta ca masina sa-i vina ca o manusa si toata echipa sa-l sustina ca sa aiba rezultate, dar marea problema este ca vine Vettel, care daca va reusi sa-si atraga echipa de partea lui, situatia lui Kimi va fi aceeasi ca anul asta.

  • Soxy, luni, 03.11.2014 11:19

    Hamilton in prop de 90% are campionatul in buzunar ... Rosberg ... nice try ... poate la anul Ricci & RBR good work ... Ferrari & McLaren no comment Paote poate la anul gasesc ceva cei de la Maranello ... e o situatie foarte ... dificila ...sa ma exprim frumos oricum ... speranta moare ultima Forza Rossa!

  • (89), luni, 03.11.2014 11:46

    Una din curiozitatile mele a fost de ce au schimbat repede pneurile anumiti piloti. Eh dupa 30 de ture, unora le-a mers strategia, altii au ramas prinsi in trafic. Surpriza a venit de la cele doua masini Lotus, care au avut cateva miscari bune dar au ratat pe final. Totusi o masina a luat un punct macar. O alta surpriza a fost evident Ricciardo... nu am cuvinte decat de lauda pentru ca a stiut cand trebuie sa atace si cand sa se apare. Asta este motivul pentru ca Vettel nu s-a descurcat cu masina de anul acesta, pentru ca a fost desenata neutru si poate nu ii place asa ceva. Surpriza "negativa" sort of, vine din partea unui fan McLaren, care inainte de cursa, citind nu stiu ce articole, a sperat ca McLaren cumva se vor bate la victorie. In schimb, in cursa s-a intamplat opusul, ceea ce din pacate vad ca ne arata ca anumti fani nu sunt decat niste lasi care isi dau cu parerea doar cand cred ca au un avantaj. Cand se intampla opusul, sunt de negasit. Un comportament foarte dezamagitor, as spune chiar copilaresc, dar de deh... nu conteaza cate articole citesti, cate jigniri aduci ci conteaza doar cate intelegi din ceea ce citesti. Iar unii, nu prea inteleg nimic si asa se vede foarte clar.

  • gogu, luni, 03.11.2014 12:21

    bravo ham, nice riciardo, buna recuperare vetel, lupta Alonso...faina pista

  • Ferrari, luni, 03.11.2014 12:44

    @paulie eu zic ca asteapta sa ii vina ca un bocanc pentru ca acuma este el cizma! Sunt curios ce scuze ii veti mai gasi si sezonul urmator cand se va zbate in aceeasi mediocritate doar cu Vettel pe post de coechipier! Un pilot bun este bun indiferent de masina si indiferent pentru cine a fost conceputa (bun in limita performantelor masinii si raportat la masina), nu ii Ferrari-ul de sezonul asta castigator dar nici pozitia lui in campionat nu este cea care trebuie sa fie! O fi fost el bun dar acuma este absolut extrem de slab! Si picioarele nu si le-a bagat pentru ca daca ar fi facut-o ar fi zburat de la Ferrari, pentru echipe si punctele constructorilor sunt extrem de importante si asta mai ales pentru ca locul 3 aduce mai multi bani decat locul 4 si lipsa lui de combativitate priveaza echipa de locul 3...... Locul in campionatul contructorilor este din vina masinii si a unui Raikkonen lipsit de orice performanta!

  • @(89), luni, 03.11.2014 12:44

    Esti prea finut. Eviti sa dai nume... Acea persoana va aparea din nou la urmatoarea cursa cand probabil McL va evolua bine in nu stiu ce sesiune de antrenamente iar el va avea orgasm din nou si isi va etala mizeria pe aici!\.