Pirelli acuză echipele de utilizarea incorectă a pneurilor la Silverstone

Publicat miercuri, 03.07.2013 10:25 de Daniel Popescu

Pirelli susţine că pneurile sale sunt sigure şi acuză echipele că sunt răspunzătoare pentru penele de la Silverstone prin modul incorect în care au utilizat cauciucurile.

Pirelli a finalizat marţi seară ancheta internă cu privire la cauzele care au provocat nu mai puţin de cinci pene de cauciuc pe parcursul Marelui Premiu al Marii Britanii.

Contrar aşteptărilor, producătorul italian nu şi-a asumat nicio responsabilitate pentru incidente şi acuză echipele că sunt răspunzătoare pentru pene din cauza faptului că au utilizat cauciucurile incorect. Concret, Pirelli susţine că piloţii au suferit pene de cauciuc la Silverstone pentru că:

▶ echipele au montat invers pneurile spate, adică pneul dreapta-spate a fost amplasat pe roata stânga şi invers. Întrucât cele două pneuri spate sunt asimetrice, comportamentul acestora nu a fost corespunzător, însă regulamentul nu interzice echipelor să schimbe cele două pneuri între ele.

O imagine surprinsă de agenţia foto XPB Images demonstrează că inclusiv Red Bull Racing, care nu a suferit nicio pană la Silverstone, a utilizat această metodă - pneul din centrul imaginii are inscripţia R (right - dreapta), deşi este montat pe partea stângă a monopostului.

Red Bull a montat pneul sdreapta-spate pe partea stanga a monopostului

▶ echipele au utilizat o presiune în pneuri mai scăzută decât cea recomandată de Pirelli. Afirmaţia este susţinută de faptul că Red Bull Racing l-a informat pe Vettel în timpul cursei că a decis să crească presiunea în ultimul set de pneuri folosit pentru a evita producerea unei pene.

▶ unghiurile de cădere ale pneurilor au fost extreme. Una dintre metodele folosite de echipe pentru a îmbunătăţi performanţele pneurilor este folosirea unor unghiuri de cădere extreme (aşa numitul "camber" în limba engleză), care schimbă radical comportamentul monopostului.

▶ bordurile de la Silverstone sunt foarte agresive. Bordurile de pe circuitul britanic au deteriorat semnificativ pneurile, în special în virajul 4 (The Loop), iar problemele au fost amplificate de cele trei cauze enumerate mai sus.

În plus, Pirelli afirmă în comunicatul de presă că pneurile pentru sezonul 2013 nu compromit siguranţa piloţilor în niciun fel dacă sunt utilizate într-o manieră corectă.

SCHIMBĂRI ÎN STRUCTURA PNEURILOR

Deşi nu se consideră vinovată de producerea penelor, Pirelli a decis să aducă două schimbări majore, una urmând să fie implementată doar pentru Germania, iar a doua începând cu Ungaria:

▶ pentru Marele Premiu al Germaniei din 7 iulie, Pirelli va înlocui strucutura de oţel a pneurilor cu o structură de kevlar, utilizată în 2012 şi evaluată deja de echipe la Montreal. Modificarea va fi aplicată doar pentru pneurile de pe puntea spate.

▶ începând cu Marele Premiu al Ungariei din 28 iulie, Pirelli va furniza pneuri cu structura şi construcţia celor din 2012, dar cu compoziţiile supersoft, soft, medium şi hard utilizate în 2013. Noile pneuri vor fi introduse atât pentru puntea spate, cât şi pentru puntea faţă, vor fi simetrice dreapta-stânga şi vor fi evaluate de echipe în sesiunea de teste de la Silverstone din 17-19 iulie.

De asemenea, Pirelli a solicitat FIA să oblige echipele să furnizeze inginerilor săi date despre pneuri în timp real în timpul curselor, inclusiv în privinţa presiunii şi a unghiurilor de cădere, pentru a fi permanent la curent cu modul în care acestea sunt utilizate., În plus, Pirelli a solicitat ca presiunea şi unghiurile de cădere să fie reglementate strict de FIA.

Via Pirelli

  • Alex, miercuri, 03.07.2013 11:01

    Poate le-au montat invers abia dupa problemele care au existat inainte in cursa, tocmai pentru ca cele de stanga spate au probleme....

  • Shade, miercuri, 03.07.2013 11:11

    Ce mi-ar place ca una dintre marile echipe ale F1 numite de mine simboluri ale acestui sport precum Ferrari, McLaren sau Renault sa se prezinte la startul unei curse cu roti de caruta facute din lemn. Asta in semn de protest impotriva celor de la Pirelli. Cu siguranta imaginea F1 si a echipei respective va fi patata mult insa Formula1 (aici ma refer la cei ce-o au sub control) se vor speria de acest gest la care s-a ajuns si se vor gandi ca F1 fara astfel de echipe isi va pierde si mai mult din valoare decat ar pierde in urma acelui protest.

  • jumbo1974ro, miercuri, 03.07.2013 11:54

    da... si FIA sa reglementeze viteza maxima de rulaj pentru evitarea penelor, si distanta minima dintre doua masini ca sa evite impactul in cazul unei pene de cauciuc, si sa se impuna si semnalizare pentru depasiri ca in caz de pana sa nu se acroseze, si inca mai ce?

  • GrosJan, miercuri, 03.07.2013 12:14

    Iti vine sa te ceva pe ea de F1. Eu ma mai uit la ea doar pentru ca speranta moare ultima insa dezamagirea continua sa existe si sa-si faca efectul.

  • Unul, miercuri, 03.07.2013 13:20

    Vina este undeva la mijloc. Pirelli este de putin timp in F1 si nu are o baza de date legata de solicitarile la care sunt expuse pneurile in acelas timp sunt un mare fabricant de anvelope cu experienta vasta si ar fi putut sa le faca mai solide (cu gradul de uzura cerut de FIA, dar sa nu cedeze). Echipele ar trebui sa foloseasca anvelopele conform specifiicatiilor producatorului (atata timp cat nu respectii specificatiile producatorului ai pierdut garantia, iar producatorul nu are nici o vina in cazul acesta), dar aceasta specificatie nefiind reglementata de FIA, echipele fac orice ca sa aiba un avantaj. Oricum imaginea Pirelli este sifonata (indiferent de gradul de vina(mic sau mare)) pentru ca nu a stabilit prin contract restrictiile pentru functionarea a anvelopelor si nici nu a anticipat problemele ce pot aparea la folosirea incorecta a lor. Parerea mea este ca Pirelli, sau bucurat de un contract avantajos si ca sa isi mareasca profitul au cautat metode mai ieftine de fabricatie sacrificand integritatea anvelopelor.

  • BURN, miercuri, 03.07.2013 14:36

    Oare daca regulamentul era indentic cu cel din 2005(in cursa pneurile nu pot fi schimbate decat daca se intampla o pana, iar daca le schimbi primesti penalizare) ?? Cursa din Indianapolis spune totul! Toate echipele ce aveau pneuri Michelin nu a participat in cursa! De ce? Simplu: Pneurile erau mai fragile dar mai performante in calificari ca cele de la Brigestone! Aia a fost picatura cea umplut paharul, iar anul viitor regulamentul a fost schimbat si sa pastrat pana astazi. Oare se mai zgarceau Pirelli?> nu cred..

  • FLOCEA, miercuri, 03.07.2013 14:42

    Hamilton: Vettel ti sa blocat in a 5-a! Vettel: Vezi cati se bloca DRS! Rosberg:Kimi, iti ingheta motorul! Kimi: Baieti! H,V,R: CEEE? Kimi: Alonso e CAMPION! H,V,R,K : NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! DC DOAMNEEEEEEE...

  • Dracu, miercuri, 03.07.2013 14:51

    Inclin sa cred ca voi onanisti iubitori de formula 1 sunteti atat de ingusti la minte incat rata de transfer intre celulele nervoase putrezite care va bantuie prin scafarlii este sub un bit pe ora ..... Ati cerut spectacol si FIA si mosu au incercat sa se conformeze, ba DRS, ba o pana de cauciu, o maslina sau ceva.... acuma daca nu mai ii sigur ca castiga dobitoaca care o sustineti voi gata..... nu ii bine ca nu ii sigur de la cursa anterioara cine ii castigatoru...... Voi ganditi cu ce expulzati dimineata in buda.... ca altfel nu inteleg ingustimea mintii...... daca nu ar fi limitate motoarele sau aerodinamica sau cheltuielile atunci ar fi 2-3 echipe cu sute de milioane buget si mii de cai putere care ar da ture supersonice de circuit....... si nimic altceva...... Si ca sa fie tot animalu multumit eu propun sa schimbe pista cu un set de sine de tren, sa le dea jos cauciucurile ca nu este bune si sa traga la sorti care pleaca primu si implicit care castiga....... Neam de traista limitat!!!

  • pablo256r, miercuri, 03.07.2013 15:33

    Cum pisci sa pui invers pneurile pe puntea motoare mai ales daca esti constient ca pneurile sint asimetrice? Chestia cu variatia presiunii in pneuri o practica toate echipele. In cazul asta nu cred ca e in ordine sa fie obligatoriu respectarea cu strictete a recomandarilor producatorului. Desigur cu mentinerea unei limite rezonabile. Chestia cu bordurile si curba nr.4 de la Silverstone e o cioaca. De parca la Silverstone nu s-ar organiza curse de masini de zeci de ani. A spus-o si Button si Alonso: nu au nici o treaba bordurile cu exploziile pneurilor. Mai degraba e posibil sa fi fost altceva: datorita constructiei pneului coroborat cu scaderea intentionata a presiunii in pneu in unele viraje (nu doar 4) s-a fortat si o deformare laterala a pneurilor. S-a forfecat structura metalica a pneului si acesta a explodat.

  • Cristi, miercuri, 03.07.2013 15:47

    "....Red Bull Racing, care nu a suferit nicio pană la Silverstone, a utilizat această metodă - pneul din centrul imaginii are inscripţia R (right - dreapta), deşi este montat pe partea stângă a monopostului." Poate tocmai de aceea nu au avut si ei explozie pe pneu..........

  • @dracu, miercuri, 03.07.2013 18:20

    Bine-ai zis-o dracule:)))

  • @ Dracu, miercuri, 03.07.2013 20:01

    Agramat ieftin....

  • ayrton4ever, joi, 04.07.2013 15:41

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=469952993097668&set=a.219925064767130.51138.171398419619795&type=1&theater