Poveştile Formulei 1: 20 de ani de la primul titlu mondial al lui Michael Schumacher
Michael Schumacher a obţinut primul său titlu mondial în 13 noiembrie 1994 pe circuitul de la Adelaide din Australia la capătul unui duel controversat cu Damon Hill în urma căruia amândoi au fost nevoiţi să abandoneze.
1994 a fost unul dintre cele mai controversate şi emoţionante sezoane din istoria de peste 60 de ani a Formulei 1.
Totul a început cu retragerea prematură a lui Alain Prost în contextul sosirii lui Ayrton Senna la Williams şi a continuat cu o serie de schimbări ale regulamentului tehnic, printre care interzicerea tuturor sistemelor electronice care ajutau piloţii, precum suspensia activă, frânele care împiedicau blocarea roţilor, tracţiunea controlată sau sistemul launch control.
"Va urma un sezon cu multe accidente", prefaţa Senna noul campionat.Brazilianul nici nu avea idee cât de adevărate se vor dovedi vorbele sale, dar nici numeroasele controverse care vor apărea ulterior din pricina regulamentului tehnic. Fără îndoială, accidentul fatal suferit de Senna la Imola, la numai o zi după ce Roland Ratzenberger avusese o soartă similară în calificări, a răvăşit milioane de fani şi a umbrit spectacolul vitezei din Marele Circ.
▶ Poveştile Formulei 1: Roland Ratzenberger, pilotul care a murit cu o zi înaintea lui Senna
Ascensiunea lui Schumacher
Ce avea să urmeze? Trecând peste numeroasele discuţii legate de nevoia de a îmbunătăţi siguranţa piloţilor, dar şi peste accidentul suferit de Karl Wendlinger la Monaco, în urma căruia a intrat în comă, Formula 1 a mers, inevitabil, mai departe.
Şi, aşa cum se întâmplă de fiecare dată, cineva trebuia să-şi facă loc prin mulţime într-un fel sau altul şi să acopere golul lăsat în urmă de retragerea lui Prost şi dispariţia lui Senna. Încă de la începutul sezonului, Michael Schumacher dăduse semne evidente că este omul potrivit la locul potrivit.
Încă din cursă de debut din Brazilia, pilotul echipei Benetton l-a învins pe Senna prin strategia opririlor la boxe, iar rivalul său a comis o eroare în timp ce se străduia să-l ajungă din urmă, recunoscându-se astfel învins. Era deja al patrulea an al rivalităţii dintre cei doi piloţi, însă Schumacher începea să profite de avantajul unui monopost mai competitiv.
Reacţii timide din partea protagoniştilor
Comisarii de cursă au investigat situaţia, însă au considerat că a fost vorba despre un simplu incident de cursă. Inevitabil, acest lucru nu i-a împiedicat pe fani să considere că Schumacher a intrat intenţionat în Hill pentru a-l scoate din cursă şi pentru a deveni astfel campion mondial. Germanul s-a limitat să afirme că "virajul respectiv nu era potrivit pentru depăşiri şi oricum, Hill nu avea loc să treacă pe acolo".
Ulterior, Schumacher a îndreptat abil discuţia spre Ayrton Senna. "Pentru mine a fost întotdeauna clar că Ayrton ar fi câştigat campionatul. A fost cel mai bun pilot şi a avut cel mai bun monopost. Prin urmare, aş vrea să profit de oportunitate să-i dedic titlul mondial, primul meu titlu mondial, lui Ayrton Senna", a spus el.
În mod surprinzător, Hill a abordat înfrângerea cu demnitate şi eleganţă şi, în primul său interviu acordat după cursă, a evitat să-l acuze pe Schumacher de provocarea deliberată a accidentului.
"Tot ce pot să spun este că acum s-a terminat. Am rămas cu mâna goală, dar am luptat şi cu siguranţă a simţit presiunea, pentru că a ieşit de pe circuit. Am văzut o oportunitate, am crezut că am o şansă, dar nu s-a întâmplat. Mă tem că aşa se întâmplă în sporturile cu motor. Nu am nimic împotriva lui Schumacher. Când un campionat se decide în ultima cursă, se pot întâmpla multe lucruri".
Hill nu l-a acuzat niciodată în mod direct pe Schumacher de producerea deliberată a accidentului, însă mai târziu avea să afirme că "sunt două lucruri care îl deosebesc pe Schumacher de restul piloţilor de Formula 1: talentul şi atitudinea. Îl admir pentru primul lucru, dar celălalt mă lasă rece".
În timp ce fanii Formulei 1 s-au împărţit practic în două tabere în privinţa incidentului de la Adelaide mai mult din motive subiective, Schumacher este singurul care ştie cu certitudine dacă a intrat deliberat în monopostul lui Hill în acea cursă decisivă din Australia. Faptul că trei ani mai târziu a fost implicat într-un incident asemănător cu Jaques Villeneuve în cursa decisivă pentru titlu de la Jerez nu face însă decât să favorizeze teoria unui acroşaj deliberat.
Indiferent dacă a avut sau nu intenţie, Schumacher a dat atunci startul unei noi ere în Formula 1, o eră în care avea să câştige încă un trofeu pentru Benetton înainte de a scrie istorie pentru Ferrari prin câştigarea a cinci titluri mondiale consecutive.
Pentru a sărbători 20 de ani de la primul titlu mondial al lui Schumacher, site-ul oficial al septuplului campion mondial a fost relansat şi cuprinde acum informaţii şi imagini inedite din întreaga sa carieră. Germanul continuă în prezent recuperarea după un grav accident suferit la schi în luna decembrie a anului trecut.
Mega stire: Mclaren testeaza vineri Mp4-29H la Silverstone pentru a verifica motorul si toate sistemele Honda de pe masina in cadrul a 100 de km in scopuri promotionale. Daca carcotasii spuneau ca motorul Honda este in urma, si ca nu vor participa la testele de la Abu Dhabi, din pacate pentru ei si din fericire pentru mine s-au inselat. Mclaren face ultimele verificari si participa cu mp4-29H in testele de la Abu Dhabi. Motorul este gata si deci nu este 3 luni in urma cum se spuneau, si ca exista riscul nu doar sa nu participe la testele de la Abu Dhabi. Sursa: http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/183863.html