Ricciardo, triumf spectaculos la Hungaroring în faţa lui Alonso şi Hamilton!
Daniel Ricciardo a câştigat cursa de la Hungaroring după un final electrizant în care i-a depăşit pe Fernando Alonso şi Lewis Hamilton, care au completat podiumul în această ordine. Nico Rosberg a încheiat doar pe patru o cursă în care a fost lider înainte ca două intrări ale Safety Car-ului să bulverseze complet ordinea.
Circuitul de la Hungaroring a oferit duminică unul dintre cele mai spectaculoase Mari Premii ale Ungariei din istorie, după ce o ploaie puternică survenită înainte de cursă a obligat piloţii să înceapă cu pneuri intermediare, iar două Safety Car-uri au bulversat radical ordinea şi l-au ajutat pe Lewis Hamilton să intre în lupta pentru victorie.
Nico Rosberg a avut un start excelent şi şi-a construit un avans de aproape 10 secunde în faţa lui Valtteri Bottas, care a trecut de Sebastian Vettel în primul tur, în timp ce Fernando Alonso a urcat pe locul patru în faţa lui Jenson Button şi Daniel Ricciardo.
Plecat din pitlane cu un nou şasiu după incendiul suferit în calificări, Lewis Hamilton a progresat până pe locul 13 în primele noua tururi, moment în care Safety Car-ul şi-a făcut apariţia pe circuit în urma unui accident suferit de Marcus Ericsson (Caterham).
Primii patru piloţi au fost nevoiţi să rămână încă un tur pe circuit cu pneuri intermediare în spatele Safety Car-ului, în timp ce toţi ceilalţi au intrat la boxe pentru schimbul pe pneuri slick, în condiţiile în care circuitul se uscase în cea mai mare parte.
Ricciardo a devenit astfel lider în faţa lui Jenson Button, Felipe Massa şi Rosberg, în timp ce Bottas a fost marele învins, coborând de pe doi pe 11 în acelaşi interval de timp în care Hamilton şi-a croit drum până pe locul nouă. Romain Grosjean (Lotus), Nico Hulkenberg (Force India) şi Sergio Perez (Force India) au abandonat treptat în urma unor accidente, iar ultimul dintre ele a generat inclusiv o nouă apariţie a Safety Car-ului.
Hamilton a ignorat ordinele de la boxe
De data aceasta a fost rândul lui Alonso să devină liderul surprinzător al cursei în faţa lui Jean-Eric Vergne, Rosberg, Vettel, Hamilton şi Ricciardo. Piloţii de top au optat pentru strategii variate în privinţa schimburilor de pneuri, iar şansele lui Rosberg la o clasare pe podium păreau năruite după ce a revenit pe circuit doar pe locul 13. O serie de depăşiri succesive şi intrările la boxe ale lui Alonso, Ricciardo şi Hamilton l-au propulsat însă pe german, iar cu 23 tururi înainte de final acesta a ajuns în spatele lui Hamilton.
Mercedes l-a informat pe Hamilton să-l lase pe Rosberg să-l depăşească sub pretextul că germanul urma să intre din nou la boxe, însă britanicul a menţinut ritmul bun. Diferenţa dintre cei doi piloţi nu a scăzut aproape niciodată sub o secundă, în ciuda insistenţelor prin radio ale germanului, ceea ce l-a determinat pe britanic să-l invite la atac pe coechipierul său.
În cele din urmă, Rosberg a intrat la boxe, la fel ca şi Ricciardo, astfel că înaintea ultimelor 13 tururi clasamentul primelor patru poziţii era compus din Alonso, Hamilton, Ricciardo şi Rosberg, ultimul aflat însă la peste 15 secunde în spate.
Ricciardo a fost cel mai rapid dintre cei trei şi, după o primă tentativă eşuată, a reuşit să-l depăşească pe Hamilton, pentru ca în scurt timp să treacă şi de Alonso la capătul liniei de start-sosire. Pilotul echipei Red Bull Racing a obţinut astfel a doua victorie din acest sezon şi a fost acompaniat pe podiumul de premiere de Alonso şi Hamilton.
Rosberg a fost cu 2-3 secunde pe tur mai rapid decât rivalii săi datorită pneurilor mai proaspete, însă nu a mai avut timp pentru a iniţia un atac decisiv la adresa coechipierului său şi a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul patru.
Haosul din spatele plutonului fruntaş
Numeroasele evenimente de pe circuit l-au propulsat pe Massa chiar şi pe locul doi, însă brazilianul s-a numărat printre cei care au optat pentru trei opriri la boxe şi a ocupat în final locul cinci.
În spatele său s-a poziţionat Kimi Raikkonen, aflat la cel mai bun rezultat al sezonului pentru Ferrari, în ciuda erorii de strategie din calificări în urma căreia a luat startul doar de pe 16.
Vettel nu a obţinut decât locul şapte într-o cursă în care a fost la un pas de un accident spectaculos: pilotul echipei Red Bull a pierdut controlul volanul pe bordura din ultimul viraj, s-a răsucit la 360 de grade pe linia dreaptă de start-sosire şi a fost la câţiva centimetri de zidul de pe cealaltă parte a circuitului.
În urma haosului provocat de prima intrare a Safety Car-ului, Bottas a coborât pe 11 şi a recuperat doar locul opt, în faţa lui Vergne. McLaren s-a evidenţiat în această cursă printr-o eroare de strategie. În aşteptarea unei noi averse ploaie, ambii piloţi ai echipei au folosit pneuri intermediare şi după intrarea Safety Car-ului, în timp ce toţi ceilalţi piloţi trecurseră pe slick-uri. Button nu a putut recupera astfel decât un punct alocat locului 10, în timp ce Kevin Magnussen a încheiat pe 12, în spatele lui Adrian Sutil de la Sauber, echipă care nu a reuşit să puncteze nici de această dată.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Rosberg, care a fost cronometrat cu 1:25.724 în turul 64.
Ungaria - Rezultate cursă:
1. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1h53m05.058s 2. Fernando Alonso Ferrari +5.2s 3. Lewis Hamilton Mercedes +5.8s 4. Nico Rosberg Mercedes +6.3s 5. Felipe Massa Williams-Mercedes +29.8s 6. Kimi Raikkonen Ferrari +31.4s 7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +40.9s 8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +41.3s 9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +58.5s 10. Jenson Button McLaren-Mercedes +1m07.2s 11. Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1m08.1s 12. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1m18.4s 13. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1m24.0s 14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault -1 lap 15. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -1 lap 16. Max Chilton Marussia-Ferrari -1 lap Retirements: Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 33 laps Kamui Kobayashi Caterham-Renault 25 laps Sergio Perez Force India-Mercedes 23 laps Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 15 laps Romain Grosjean Lotus-Renault 11 laps Marcus Ericsson Caterham-Renault 8 laps
Drivers' championship: 1. Nico Rosberg 202 2. Lewis Hamilton 191 3. Daniel Ricciardo 131 4. Fernando Alonso 115 5. Valtteri Bottas 95 6. Sebastian Vettel 88 7. Nico Hulkenberg 69 8. Jenson Button 60 9. Felipe Massa 40 10. Kevin Magnussen 37 11. Sergio Perez 29 12. Kimi Raikkonen 27 13. Jean-Eric Vergne 11 14. Romain Grosjean 8 15. Daniil Kvyat 6 16. Jules Bianchi 2 17. Adrian Sutil 0 18. Marcus Ericsson 0 19. Pastor Maldonado 0 20. Esteban Gutierrez 0 21. Max Chilton 0 22. Kamui Kobayashi 0 Constructors' championship: 1. Mercedes 393 2. Red Bull-Renault 219 3. Ferrari 142 4. Williams-Mercedes 135 5. Force India-Mercedes 98 6. McLaren-Mercedes 97 7. Toro Rosso-Renault 17 8. Lotus-Renault 8 9. Marussia-Ferrari 2 10. Sauber-Ferrari 0 11. Caterham-Renault 0
Un fleac ...fac si eu ce pot :)