Acesta este interiorul noii generații Mercedes Clasa E: display-uri impresionante și tehnologie de vârf
Noua generație a lui Mercedes Clasa E vine în primăvara anului viitor cu o colecție de tehnologii impresionante. De la suprafețe touch pe volan la ecrane cu diagonala de 31 de centimetri care stau în fața pasagerilor.
Ziua de miercuri a început abrupt în industria auto. Motivul nu este dat de vreo schimbare de forțe în zona mărcilor auto, ci de faptul că Mercedes-Benz a ridicat voalul de pe o parte a galeriei foto oficiale cu noua generație Clasa E, care este așteptată pe piață în cursul anului viitor. Nu vă putem arăta încă imagini cu exteriorul mașinii - sau, dacă imaginea frintală a blocului optic frontal se ia în considerare, putem spune că avem un teaser și în această zonă - dar avem imagini interesante de la interior, unde Mercedes a realizat unul dintre cele mai spectaculoase habitacluri regăsite astăzi în industria auto.
Două ecrane cu diagonală de 31.2 centimetri
Punctul de referință din interiorul noului Mercedes-Benz Clasa E este reprezentat de display-ul dual care acoperă atât zona ceasurilor de bord, cât și cea ecranului central clasic. De această dată, însă, Mercedes unește cele două zone într-un panou hi-tech care impresionează prin dimensiuni și, spun reprezentanții mărcii germane, prin calitatea și soluțiile grafice.
Fiecare dintre cele două display-uri are o diagonală de 31.2 centimetri (12.3 inch) și o rezoluție de 1920x720 pixeli care acoperă toate nevoie de calitate grafică ale epocii tehnologice prin care trecem. Cel din fața șoferului, care înlocuiește practic instrumentarul de bord, poate fi personalizat după gusturile acestuia prin trei "stări": Classic, Sport și Progressive.
Soluția impresionantului panou digital de bord va fi inclusă în lista de opționale ale lui E-Klasse, care în versiunea de bază va avea o versiune simplificată: display de 17.8 centimetri în zona ceasurilor de bord și ecran central cu diagonala de 21.3 centimetri și cu o rezoluție ceva mai modestă, de 960x540 pixeli.
"Display-ul poate fi iluminat din spate pe timp de noapte prin luminile ambientale LED multicolore (64 de nuanțe în total), întregul cockpit dând impresia că plutește în aer", notează Mercedes-Benz în comunicatul oficial.
Volan cu suprafețe touch
Dacă BMW a prezentat pe noua generație a lui Seria 7 o inovație absolută, controlul prin gesturi al sistemului multimedia, Mercedes nu se lasă mai prejos și vine cu o altă premieră în industria auto: volanul care în loc de butoane integrează suprafețe touch prin care șoferul comandă funcțiile sistemului multimedia. Nemții spun că e vorba de suprafețe vitrate asemănătoare celor de pe telefoanele mobile, acestea oferind posibilitatea integrării unor gesturi devenite deja clasice, precum swipe sau pinch.
Până să vedem pe viu cum funcționează noile suprafețe sensibile la atingere pe volanul lui Clasa E, aflăm că noul model plusează cu un touchpad montat pe consola centrală. Nu e vreo noutate în gamă, pentru că Mercedes oferă așa ceva chiar și pe C-Klasse, iar apariția sa este umbrită cumva de celelalte noutăți majore.
Deși nu putem să le pipăim în fotografii, materialele din noul Clasa E sunt, spun cei de la Mercedes, alese pe sprânceană pentru a fi pe placul clienților acestui tip de mașină. Avem metal și lemn cu texturi moderne, avem piele care acoperă pe versiunile superioare chiar și ușile. Nuanțele alese de Mercedes-Benz sunt bazate pe diferite variante de maro și crem. La prima vedere, interiorul exprimă multă eleganță contemporană, însă nu suntem convinși că soluția piano black prezentă pe întreaga consolă centrală și pe uși în unele fotografii din setul oficial este una foarte inspirată în condițiile în care știm că aceste suprafețe sunt foarte pretențioase la nivelul întreținerii.
Scaunele sunt diferite în funcție de nivelul ales de client. Dacă în versiunea de bază vor fi disponibile unele cu tapițerie textilă, liniile Avantgarde, AMG și Exclusive oferă scaune din piele construite special pentru a le oferi pasagerilor confortul care a caracterizat marca din Stuttgart de-a lungul istoriei.
Tehnologie de vârf la interior și exterior
Avem câteva informații și despre sistemul audio: semnat de Burmester în versiunea sa de top și botezat High-End 3D Surround Sound System, acesta oferă o experiență audio care implică 23 de difuzoare, dintre care patru sunt integrate și "ascunse" în plafon. Mercedes spune că efectul final este asemănător celui dintr-o sală de concerte și, analizând sistemul asemănător de pe S-Klasse, nu putem decât să-i credem pe cuvânt pe inginerii mărcii germane.
Ajungem și în zona exteriorului, acolo unde Mercedes-Benz ne face cunoștință pe repede-înainte cu noile blocuri optice ale lui E-Klasse. Așa cum era de așteptat, acestea reinterpretează motivul farurilor duble atât de caracteristice acestui model în formatul liniilor prezente pe gama recentă de modele Mercedes-Benz. Avem, astfel, două "sprâncene" LED care domină blocul optic. Farurile Multibeam LED pot fi comandate opțional, acestea utilizând 84 de elemente LED controlate și oprite automat de creierul care citește informațiile care vin de la camerele exterioare astfel încât experiența de noapte la volanului lui E-Klasse să fie una cât mai apropiată de cea din timpul zilei fără ca acest lucru să-i afecteze pe ceilalți participanți la trafic.
Mercedes ne oferă câteva informații despre un nou sistem de siguranță activă care duce mai departe sistemul de avertizare în unghiul mort (Blind Spot Assist, apărut pe modelele mărcii în 2007) și versiunea activă a acestuia (Active Blind Spot Assist, apărut în 2010). Noul Active Lane Change Assist este construit astfel încât să elimine potențialele accidente care au loc la schimbarea benzii, despre care Mercedes susține că adună 15% din totalul accidentelor din trafic în Germania.
Cum funcționează? În momentul în care șoferul vrea să schimbe banda de rulare pe autostradă, semnalizează timp de două secunde, iar mașina își folosește senzorii, radarele și camerel pentru a trece pe banda adiacentă. Sistemul funcționează între 80 și 180 km/h și oprește manevra dacă banda consecutivă nu e liberă sau dacă marcajele nu sunt clare pe șosea. Active Lane Change Assist a primit deja aprobarea provizorie din partea autorităților germane, în timp ce aprobarea europeană este în curs de activare.
Lansare în România: primăvara lui 2016
Noua generație a lui Mercedes Clasa E va fi prezentat oficial în primăvara anului viitor, premiera europeană urmând să aibă loc la Salonul Auto de la Geneva, în luna martie. Ulterior, mașina va putea fi comandată pe toate piețele, implicit în România.
Arata extraordinar de bine si asta vine de la un fan inrait BMW. Mercedes este pe un trend ascendent din punct de vedere al design-ului si asta se vede in rezultatele pe care le obtin. Bravo