Aston Martin DBX este aici: primul SUV al constructorului britanic are motor V8 de 4.0 litri și 550 de cai putere și costă aproape 200.000 de euro
Aston Martin DBX este primul SUV din istoria constructorului britanic și propune un motor V8 de 4.0 litri și 550 de cai putere și două ecrane de 12.3 inch și 10.25 inch pentru un preț de listă de aproape 200.000 de euro.
După mai bine de un secol de existență, Aston Martin a prezentat miercuri la Salonul Auto de la Los Angeles primul său SUV din istorie, cu ajutorul căruia va încerca să depășească perioada dificilă din punct de vedere financiar pe care o traversează.
Aston Martin DBX a fost dezvoltat pe o platformă complet nouă la capătul unui proiect început în 2015 și beneficiază de o structură ușoară bazată pe aluminiu datorită căreia masa totală este de 2.245 kilograme.
Britanicii afirmă că noua platformă a permis atât obținerea unor performanțe aerodinamice pe șosele și în off-road, cât și un spațiu generos la interior. Aston Martin DBX are o lungime de 5.039 mm, o lățime de 2.220 mm și o înălțime de 1.680 mm, în timp ce ampatamentul este de 3.060 mm.
Garda la sol menționată de producător este de 190 mm, însă poate atinge o valoare maximă de 235 mm prin utilizarea unei suspensii adaptive, a unui sistem electric de control (eARC) și a unor amortizoare adaptive electronice. Alternativ, garda la sol poate fi coborâtă cu 50 mm, în cazul în care terenul abordat impune acest lucru.
În privința designului, Aston Martin a optat pentru o estetică a grilei familiară de la alte modele, în timp ce jantele de 22 inch sunt disponibile în două versiuni, iar spatele are elemente întâlnite pe Vantage.
La interior, Aston Martin a optat pentru un design nou pentru volan, care include padele pentru schimbarea manuală a treptelor cutiei de viteze automate cu 9 rapoarte, în timp ce scaunele sunt bazate pe cele disponibile pe DB11.
Britanicii scot în evidență în special spațiul disponibil pentru pasagerii din spate, care au la dispoziție 1.016 mm la nivelul capului și 1.060 mm la nivelul picioarelor. Nu lipsește nici spațiul de stocare generos, inclusiv pentru sticle de 1.5 litri.
DBX este echipat cu un instrumentar de bord digital cu ecran TFT cu diagonală de 12.3 inch, în timp ce ecranul principal este poziționat central și are o diagonală de 10.25 inch.
În echiparea de bază, DBX are un sistem audio de 800 W cu 14 difuzoare, porturi USB și prize de 12 volți atât în față, cât și în spate, iar pasagerii din spate au inclusiv posibilitatea de a controla setările sistemului de climă.
Sub capotă, Aston Martin DBX este echipat cu un motor pe benzină twin-turbo de 4.0 litri împrumutat de la DB11 și Vantage. În urma unor modificări operate de ingineri, în cazul lui DBX acest motor generează 550 de cai putere și un cuplu maxim de 700 Nm și permite SUV-ului să ajungă la 100 km/h în 4.5 secunde, în timp ce viteza maximă este de 291 km/h.
Motorul este acompniat de o cutie de viteze automată cu 9 trepte și un sistem de trancțiune integrală, iar consumul combinat este estimat de Aston Martin la 14.32 litri/100 km. Șoferul are la dispoziție nu mai puțin de 6 moduri de condus, dintre care 4 adaptate pentru șosea și alte două adaptate pentru off-road.
Primul SUV din istoria Aston Martin este echipat cu numeroase sisteme de asistență, iar lista include, printre altele, Adaptive Cruise Control (ACC), Forward Collision Warning (FCW), Autonomous Emergency Braking (AEB), Lane Departure Warning (LDW), Lane Keep Assist (LKA), Lane Change Warning (LCW), Rear Cross Traffic warning (RCT), Traffic Sign Recognition (TSR), Blând Spot Warning (BSW) sau Door Opening Warning (DOW).
Aston Martin DBX va fi produs în Țara Galilor și este deja disponibil pentru comandă, însă primele unități vor fi livrate începând din al doilea trimestru al anului viitor. Pentru moment, britanicii au anunțat prețul de pornire pentru piața din Germania: 193.500 de euro.
Via Aston Martin
Motorul 4.0 V8 de pe GLC63S AMG îmi pare cam mic pentru ditai dihania asta (2,22 m lăţime ? ...cred că-i un rateu de tastare.) Care nici nu-i atât de uşoară pe cât ar lăsa să creadă structura din aluminiu. Fiindcă Urus, la fel de mare, e totuşi cu 50 de kile mai uşor. În rest, nu-s surprize majore de stil (tipic Aston, adică dinamic-elegant), exceptând poate "coada de răţoi" lipită parcă aiurea la posteriorul cu iz de Toyota C-HR. Interiorul e însă fabulos, deşi clasic -- nici nu putea fi altfel la banii ceruţi. Şi primiţi mai mult ca sigur de Aston, pentru care DBX va fi, la fel ca pentru alţii, colacul de salvare. P.S. Nu mă mai întreb cât ar costa un set de pneuri pe 22, că-s în continuare chitit pe SUV-ul Bugatti. Chiar dacă cineva mai bun la aritmetică a încercat să mă descurajeze spunându-mi că, şi dacă renunţ la o şaormă zilnic, tot am nevoie de 1.298 ani ca să-l comand :-) (inutil de precizat că Bugatti nu vinde-n rate.)