Aston Martin V12 Vantage Roadster - cea mai rapidă decapotabilă a britanicilor

Publicat miercuri, 11.07.2012 16:11 de Bogdan Mirică

Aston Martin a dezvăluit astăzi noul V12 Vantage Roadster, varianta decapotabilă a modelului cu acelaşi nume. Supercarul britanic are 517 cai putere şi poate atinge 305 km/h.

După o serie de imagini spion şi câteva fotografii scăpate neoficial pe internet, Aston Martin a decis să dezvăluie astăzi primele informaţii ale noului V12 Vantage Roadster. Varianta decapotabilă a puternicului supercar britanic are la bază aceeaşi motorizare V12 care îi dă şi numele.

Este vorba despre motorul de 6.0 litri, capabil să livreze 517 cai putere la 6500 de rotaţii şi un cuplu motor de 570 Nm la 5750 rpm. Resursele fac din V12 Vantage Roadster cea mai rapidă decapotabilă creată vreodată de Aston Martin, cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.5 secunde şi o viteză maximă de 305 km/h.

Motorul cu 12 cilindri va putea fi explotat în două moduri diferite. Graţie butonului ”Sport”, amplasat pe planşa de bord, cel de la volan poate alege între un mod mai relaxat de rulare şi unul agresiv. Primul garantează un răspuns mai puţin intuitiv al acceleraţiei şi o tonalitate mai coborâtă a evacuării, trăsături utile în rularea de zi cu zi. Al doilea mod, cel Sport, garantează o dinamică de invidiat, cu un răspuns prompt al acceleraţiei şi o dozare mai rapidă a cuplului motor. Sunetul motorului se modifică şi el pentru a crea nota specifică Aston Martin.

Deşi a preluat arhitectura coupe-ului, Roadsterul adoptă şi elemente noi, care sporesc rigiditatea. În plus, uşa portbagajului a fost redesenată pentru a putea ascunde acoperişul textil, iar spoilerul posterior a fost şi el retuşat.

Ţinuta de drum va fi influenţată de micile modificări operate la suspensia spate, dar şi de noile pneuri Pirelli P Zero Corsa.

La nivel exterior, V12 Vantage Roadster se individualizează cu ajutorul inserţiilor din fibră de carbon numeroase, regăsite la nivelul oglinzilor retrovizoare, al extensiilor pentru ambele spoilere şi al capotei. Posteriorul este dominat de un eleron şi de un deflector care înglobează două ţevi de eşapament de mari dimensiuni.

  • AndreiRN, miercuri, 11.07.2012 21:10

    Pai cam de multi ani acesta marca nu mai este britanica. Acuma apartine la Kuwait din cate stiu eu.