Audi Q3 facelift: consum redus cu până la 17% şi un design nou pentru SUV-ul din Ingolstadt
Audi a aplicat o restilizare în gama Q3. În baza restilizării, SUV-ul german a primit motoare mai eficiente, un design diferit şi mai multe dotări în lista de opţionale. Debutul comercial al lui Q3 facelift are loc în februarie 2015.
Audi Q3 a primit o restilizare la trei ani de la debutul pe piaţă. Facelift-ul îi aduce o parte frontală modificată, motorizări mai eficiente, mai multe dotări în lista de opţionale şi noi versiuni ecologice ”ultra”. Primul lucru pe care îl remarci la Q3 facelift este grila frontală single frame, noua idee de design a celor de la Audi, care este prelungită înspre blocurile optice, de asemenea revizuite.
Gama de motorizări a lui Audi Q3 include trei unităţi TFSI şi trei unităţi TDI, toate cu patru cilindri în linie. Pe lângă acestea se află şi motorizarea 2.5 TFSI cu cinci cilindri în linie a lui RS Q3, versiunea de performanţă a SUV-ului din Ingolstadt. Gama de propulsoare are un litraj cuprins între 1.4 şi 2.0 litri şi asigură între 120 CP şi 220 CP. Toate motoarele sunt supraalimentate, au injecţie directă şi respectă norma Euro 6, iar consumul de carburant şi emisiile de CO2 au fost reduse cu până la 17%. Responsabilă de acest lucru este şi tehnologia Cylinder on Demand de la Audi, care dezactivează unul sau chiar doi cilindri atunci când aceştia nu sunt necesari pentru funcţionarea propulsorului. Datorită acestora, versiunile 1.4 TFSI COD şi 2.0 TDI COD (Cylinder on Demand) ale lui Q3 primesc şi denumirea "Ultra", specifică modelelor Audi care au fost optimizate pentru un consum cât mai bun, a doua dintre ele având un consum mixt de 4.4 litri la sută, cel mai mic din gama Q3 facelift.
Audi RS Q3, versiunea de performanţă a lui Q3, rămâne în ofertă odată cu facelift-ul şi îşi păstrează şi motorizarea 2.5 TFSI cu cinci cilindri în linie. Modificările operate de inginerii Audi au ridicat puterea maximă la 340 CP şi cuplul maxim la 450 Nm, cu 30 CP şi 30 Nm în plus faţă de predecesorul său. Noile resurse aduc un timp 0-100 km/h de 4.8 secunde, redus cu 0.7 faţă de versiunea anterioară. Cei de la Audi spun că nu doar puterea suplimentară i-a adus lui RS Q3 performanţele superioare, ci şi optimizarea transmisiei S-Tronic cu şapte trepte din dotare, care schimbă acum treptele mai repede decât predecesoarea sa.
Via Audi
Chris Bangle s-a angajat la Audi.Dupa ce au stricat A7 si-au batut joc de A7 acum si de Q3