Chevrolet Volt a ajuns la a doua generaţie şi are o autonomie electrică de 80 de kilometri
Chevrolet Volt a ajuns la cea de-a doua generaţie, iar progresul este mai mult decât evident. De la design şi interior până la sistemul de propulsie, GM a îmbunătăţit toate aspectele modelului.
Chevrolet Volt a debutat astăzi în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Modelul american a ajuns la a doua generaţie, iar cei de la General Motors au îmbunătăţit toate aspectele hibridului în serie din portofoliul lor. În raport cu precedesorul său, vorbim despre un design mai apropiat de cel al vehiculelor cu sistem convenţional de propulsie, un habitaclu actualizat şi un sistem de propulsie cu o autonomie mărită.
Sistem de propulsie
La fel ca în cazul generaţiei precedente, Volt este un hibrid în serie. Asta înseamnă că modelul porneşte şi rulează în modul 100% electric până când acumulatorii Litiu-Ion din dotare rămân fără energie. După acel moment, intră în acţiune motorul cu patru cilindri în linie de 1.5 litri care funcţionează în regim de generator pentru a alimenta respectivii acumulatori. În raport cu precedesorul său, sistemul de propulsie este cu 45 de kilograme mai uşor şi cu 12% mai eficient. Acceleraţia de la 0 la 98 km/h este realizată în 8.4 secunde, ceea ce reprezintă o îmbunătăţire de şapte procente, iar sprintul de la 0 la 50 km/h este realizat în doar 2.6 secunde.
Motorul cu ardere internă asigur 101 CP, în timp ce unitatea electrică dezvoltă maximum 149 CP şi 398 Nm. Viteza maximă este de 157 km/h, mai mică decât a primului Volt cu câţiva km/h, dar autonomia totală este de până la 676 km. Doar în modul electric, Chevrolet Volt poate să parcurgă până la 80 de kilometri, o îmbunătăţire semnificativă faţă de generaţia precedentă. Acumulatorul care echipează sistemul hibrid poate fi încărcat în 4.5 ore de la o priză standard de 240V.
Design
Noua generaţie a lui Chevrolet Volt arată complet diferit de precedesoarea sa, dar designerii au reuşit să integreze anumite elemente estetice care să-l identifice pe noul model ca succesor al futuristului Volt. Partea frontală a modelului, profilul lateral şi posteriorul nu seamănă cu nimic din portofoliul General Motors, ceea ce nu-i neapărat un lucru negativ. Posteriorul special al vechiului Volt a dispărut în favoarea unei configuraţii mai puţin ieşită din comun, ale cărui stopuri par să fie inspirate de la versiunea hatchback al lui Ford Focus. Partea frontală aminteşte de varianta americană a lui Honda Civic.
Interior
Habitaclul lui Chevrolet Volt are acum o configuraţie cu cinci locuri şi renunţă la bordul futurist în favoarea unor comenzi mai apropiate de cele ale unui automobil convenţional. Bordul are acum ornamente metalice în locul celor din plastic lucios şi integrează sistemul multimedia MyLink. Lista de dotări standard include acum o cameră video de marşarier, numeroase sisteme de asistenţă a şoferului şi până la zece airbag-uri. Modelul va fi capabil să se parcheze automat cu faţa şi prezintă sisteme de asistenţă pentru parcarea paralelă şi posterioară semi-automată.
Via GM
Imi place mai mult interiorul/exteriorul primei versiuni.