Citroen C-Elysée, noua berlină compactă pentru piaţa europeană
Odată cu prezentarea lui C4 L, Citroen a publicat şi primele imagini oficiale ale lui C-Elysée, o altă berlină compactă din gama constructorului francez. Elysée debutează pe piaţa din România în ultimul sfert al anului curent.
Citroen C-Elysée a fost prezentat astăzi pe internet. Berlina compactă reprezintă versiunea Citroen a lui Peugeot 301 şi va fi comercilizată pe piaţa din Europa. Modelul încearcă să răspundă la nevoia clienţilor de a achiziţiona un sedan accesibil şi atrăgător. Designerii lui C-Elysée au plecat de la zero cu scopul de a crea o caroserie în trei volume, care să fie cât se poate de elegantă şi de echilibrată din punct de vedere estetic. Importatorul Citroen în România a confirmat deja disponibilitatea acestui model pe piaţa internă, lansarea lui C-Elysée urmând să aibă loc în ultimul sfert al anului curent.
Gama de motorizări a lui C-Elysée include doar trei unităţi, două unităţi pe beinză şi un diesel. Cel mai mic motor pe benzină din gamă, VTi 72, are 72 CP şi 110 Nm şi promite un consum de 5 litri la sută. Unitatea este cu 22% mai economică decât propulsorul 1.4i pe care îl înlocuieşte. Clienţii care aleg un C-Elysée în compania motorului VTi 72 pot opta fie pentru o transmisie manuală, fie pentru o automată cu cinci trepte. Cel mai puternic motor din gama C-Elysée este VTi 115, oferit atât cu o transmisie manuală, cât şi cu o transmisie automată. Gama C-Elysée include şi un diesel în ofertă, un HDi de 92 CP, care are deja şase milioane de exemplare produse şi se mândreşte cu un consum mediu de 4.1 litri la sută.
Noul C-Elysée are o lungime de 4.43 metri, o lăţime de 1.7 metri şi o înălţime de 1.47 metri. Modelul francez se mândreşte cu cel mai mare ampatament din segmentul berlinelor compacte vândute în Europa, 2.65 metri. Cei de la Citroen anunţă un volum al portbagajului de 506 litri şi spaţiu impresionant pentru genunchii pasagerilor din spate. În funcţie de piaţa pe care va fi oferit, noul C-Elysée va fi echipat cu aer condiţionat cu afişaj digital, senzori de parcare spate, pilot automat/limitator de viteză, radio-cd cu MP3 şi conectivitate Bluetooth. Unele pieţe vor putea comanda elemente precum parbriz încălzit, climatizare cu răcire rapidă, navigaţie cu ecran tactil, cameră video pentru marşarier şi acces fără cheie.
Citroen susţine că noul C-Elysée a fost creat pentru a rezista trecerii timpului şi a kilometrilor, fiind gândit pentru cele mai slabe drumuri din Europa şi ranforsat cu protecţie suplimentară sub caroerie. Totodată, modelul are o gardă la sol mărită şi o serie de ataşamente pozitive pe caroserie pentru a asigura rezistenţa în timp. Modelul a fost conceput în Franţa şi prototipurile sale au parcurs deja patru milioane de kilometri în cadrul testelor premergătoare lansării. În funcţie de piaţa pe care va fi oferit, Citroen C-Elysée va fi oferit cu ABS, ESP şi până la şase airbag-uri.
Via | Citroen
motorizare slaba, design OK, dar e de preferat designului "conservator, corect si plin de respect pentru clienti" a lui wv si skoda. logan incepe sa aiba concurenti seriosi pe piata