Citroen C5 Aircross este aici: primul model al francezilor cu versiune plug-in hybrid și un nou tip de suspensie hidraulică

Publicat marţi, 18.04.2017 13:09 de Daniel Popescu

Citroen a dezvăluit noul SUV C5 Aircross, care devină primul model al constructorului francez care beneficiază de sistem hibrid plug-in și noua suspensie Progressive Hydraulic Cushions.

Citroen vrea să profite cât mai mult de popularitatea SUV-urilor, iar în acest sens a dezvăluit oficial la Salonul Auto de la Shanghai noul C5 Aircross. Imaginile sunt practic similare cu cele care au apărut pe internet la sfârșitul săptămânii trecute și arată că francezii păstrează filosofia brandului, noul model preluând numeroase detalii de design de la C3.

Astfel, avem o parte frontală dominată de liniile grilei și ale blocurilor optice cu LED, un profil care nu adoptă plasticul Airbump pentru protecția ușilor, dar vine cu plastic în zona inferioară a caroseriei, și avem un posterior cu stopuri dreptunghiulare și o semnătură LED cu aceeași formă geometrică. De asemenea, francezii au confirmat că ampatamentul noului model este de 2.43 metri.

La interior, noul SUV oferă o combinație de culori interesantă, un design minimalist și un schimbător de design futurist, în timp ce plafonul panoramic contribuie la îmbunătățirea confortului. Scaunele din față au funcții de încălzire și de masaj, în timp ce ecranul HD are funcții touch și beneficiază de o diagonală de 8 inch.

Din păcate, Citroen nu a oferit detalii despre gama de motorizări, însă a menționat că C5 Aircross este primul model din istoria mărcii care beneficiază și de o versiune plug-in hybrid. Producătorul din Hexagon renunță la suspensia pneumatică cu care și-a câștigat o bună reputație în domeniu în favoarea unei suspensii hidraulice care poartă numele oficial de Progressive Hydraulic Cushions.

În plus, C5 Aircross este echipat cu diverse sisteme care vin în spirjinul șoferului, cum ar fi Active Safety Brake, Active Lane Departure Warning sau Adaptive Cruise Control, în timp ce în off-road funcțiile Grip Control și Hill Assist Descent Control vor fi de asemenea utile.

Noul Citroen C5 Aircross va fi disponibil în China din octombrie 2017, iar lansarea pe piața europeană este programată la sfârșitul anului 2018.

Via Citroen

  • unu, marţi, 18.04.2017 13:26

    Citroen nu cred ca a avut niciodata suspensie pe aer doar hidraulica. Care se transpune prin Hydractive pana la 3+ . Si modele C6, Xantia, XM, BX, CX, pana la DS toate aveau suspensie pe lichid hidraulic. Pana la aparitia C5-ului foloseau ulei hidraulic mineral (LHM) dupa care, la introducere Hydractive au trecut pe lichid hidraulic sintetic (LDS) . Daca gresesc, as vrea sa ma luminati care sunt modelele cu suspensie pneumatica (pe aer) a Citroen... Si sa fiu si la subiect, super frumos C5 Aircross. Nu ma asteptam! As cumpara unul oricand!

  • Alex, marţi, 18.04.2017 13:39

    Este suspensie hidropneumatica ... Suspensia hidropneumatică presupunea înlocuirea arcurilor tradiţionale cu sfere umplute cu nitrogen ce se întăresc sau se înmoaie folosindu-se un sistem hidraulic. Ultima generaţie Hydractive III este controlată de un complex sistem computerizat, ce schimba setările suspensiei în funcţie de condiţiile de drum. https://en.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatic_suspension

  • Toma, marţi, 18.04.2017 14:51

    ampatamentul 2,43m sau 2,73mm ?

  • Sak, marţi, 18.04.2017 20:23

    Apai daca doar in China... sa fiti sanatosi. Pana la sfarsitul lui 2018 vine concurenta tare din urma. Acum ar fi fost altceva in peisaj.

  • Z, miercuri, 19.04.2017 11:13

    @Sak Da, o să vină concurența cu suspensii,motoare,etc peste cele al Citroen-ului. Cu alea celebre, pe bază de siglă și motoare de 3-4 litri.

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 14.10.2017 09:00

    Volumul portbagajului s-ar parea ca este 482 litri iar autonomia electrica a modelului CITROEN C5 Aircross PHEV - 60 km (aidoma variantei PEUGEOT 3008 - PHEV care se va lansa in anul 2019)..... Modelul este unul interesant nota: 8-9...