După hatchback și sedan, Renault Megane break ajunge și el în România: prețurile încep de la 15.500 de euro

Publicat miercuri, 02.11.2016 13:42 de Bogdan Mirică

Renault a lansat oficial în România noul Megane Estate, varianta break a celebrului model compact. Prețurile pornesc de la 15.500 de euro.

După ce am făcut cunoștință cu varianta hatchback și, din această toamnă cu sedanul, Renault Megane vrea să convingă publicul din România că și derivatul său break poate fi o alegere potrivită.

Sosit ceva mai târziu la noi în țară pentru că publicul autohton nu este mare iubitor de break-uri, noul Renault Megane Estate preia cam toate caracteristicile modelului hatchback, inclusiv sistemul 4Control care virează roțile spate și care este o premieră în segment.

Spre deosebire de varianta cu cinci uși, break-ul nu vine în România și cu nivelul de echipare GT, care oferea un look ceva mai sportiv și o mulțime de accesorii din aceeași sferă.

Noul Megane Estate are o lungime totală de 4626 mm, o lățime de 2058 mm și poate garanta un volum total de 521 de litri la nivelul portbagajului. De asemenea, Renault susține că mașina oferă cel mai lung spațiu de încărcare din segment.

Noul Renault Megane Estate va fi disponibil în România cu trei niveluri de echipare, Life, Zen și Intense. Versiunea standard este destul de bine echipată și le garantează clienților prezența unor funcții precum aer condiționat manual, pilot automat, lumini de zi cu LED, semnalizatoare cu LED în oglinzile laterale, ABS și AFU, jante de 16 inch din oțel, ESP lunetă încălzită, șase airbaguri, Bluetooth, USB, patru difuzoare, sistem multimedia cu ecran de 4.2 inch și geamuri electrice pentru pasagerii față.

MOTORIZĂRI NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Life Zen Intens
1.6 SCe 115 CP Man5 15.500 16.500 -
1.2 TCe 130 CP Man6 - 17.650 19.540
1.5 dCi 90 CP Man6 16.850 17.850 -
110 CP Man6 - 18.400 20.200
110 CP Aut7 (EDC) - 19.600 21.400
1.6 dCi 130 CP Man6 - 19.300 21.100

Lista de motorizări va include aceleași propulsoare ca și hatchback-ul, fără unitatea de 200 de cai putere a versiunii GT. Asta înseamnă un benzinar aspirat de 115 cai putere și unul de 1.2 litri și 130 de cai putere. Cei care preferă dieselul vor primi două versiuni de 90 și 110 cai ale dieselului 1.5 dCi, în vreme ce vârful de gamă va fi asigurat de 1.6 dCi de 130 de cai putere.

Prețurile încep de la 15.500 de euro cu tot cu TVA, pentru versiunea pe benzină de 115 cai putere. Cel mai ieftin diesel, adică motorul de 90 de cai putere, va scoate din buzunarul românilor 16.850 de euro.

NOUL RENAULT MEGANE ESTATE vs. concurența directă

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
RENAULT Megane Estate
1.5 dCi Life 
90 3.7 14.1 16.850
FORD Focus Wagon
1.5 TDCi Trend
95 3.8 12.2 18.000
OPEL Astra Sports Tourer
1.6 CDTI Selection
95 3.9 12.9 18.440
PEUGEOT 308 SW
1.6 BlueHDI Acces
99 3.6 13.5 18.632
SEAT Leon ST
1.6 TDI Reference
110 3.9 10.9 18.387
VOLKSWAGEN Golf Variant
1.6 TDI Trendline 
90 3.9 12.9 19.105
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • hazard, miercuri, 02.11.2016 14:42

    Ajunge?..pai nu l-au...rechemat pentru frane?

  • mishazaitev, miercuri, 02.11.2016 17:09

    @Automarket Cred ca ati gresit preturile versiunii intens .... Motorizarea diesel de 110 cp ....nu poate sa coste 12 000 de euro... Si nici cea cu transmisie automata, de 1.5 nu ar trebui sa coste mai mult decat 1.6, chiar daca acesta din urma e manual... Sau o fi 1,6 cu transmisie automata? In rest, daca raportam preturile la modul in care arata masina, desi nu-s fan Renault, pot spune ca un Megane combi, Intens. 1.6, 130cp, chiar mi se pare o afacere buna....

  • ingerulol, miercuri, 02.11.2016 18:30

    Pai ce dotare e aia "luneta incalzita" ? Mai exista masina fara luneta incalzita ? Auzi , dotari ABS , AFU , ESP (pai sunt obligatorii ma) . Ce rahat , la aproape 17000 Eur ma asteptam sa aiba si ea macar un pilot sau un simplu limitator de viteza . Am fost la Opel si au ofertat un Astra K 1.4 Turbo rosu , jante pe 17 aliaj si aproape ful de dotari 15000 . Golf-ul 1.4 TSi bine accesorizat costa cam 18000 , deci Reno-ul asta nu prea s-a pozitionat corect .

  • arhitect, miercuri, 02.11.2016 19:49

    cei 3000 de romani per an care cumpara monovolume asteptam vedeta gamei, pe Renault Scenic !

  • Andy, miercuri, 02.11.2016 22:32

    @arhitect 3.000 la sh poate. Nici afara monovolumele nu se mai vand, producatori precum Opel si PSA renuntand la ele si transformandu-le in SUV/Crossover. Renault a vandut anul trecut 6.020 de automobile in 2015 in RO: http://www.1asig.ro/pictures/xprimm/tabel-auto-21ian2016.jpg 2.515 au fost Clio (abia pe locul 7 ca model), iar in top 12 nu exista niciun monovolum. Probabil ca nici in top 25, tinand cont ca-s modele precum Fluence, Megane, Captur, Fiesta, Passat, 208, 301, 308, Tipo, Elantra, Cee'd care se vand la noi mai bine decat orice monovolum. @ingerulol Orice firma are oferte, mai ales la modelele aparute mai demult. Megane-ul e pozitionat foarte corect, pentru ca oricum o dai e mai ieftin ca Opel dupa ce scazi Rabla si ofertele Renault. Golf-ul bine accesorizat bate spre 30.000 ca pret de catalog, iar cu reduceri il scoti la 26-27.000 de euro.

  • Kirotractor, joi, 03.11.2016 08:57

    Vorba lui Creanga - nu stiu altii cum sint, dar mie nu-mi place cresterea continua a dimensiunilor masinilor, fie ele break-uri sau nu. Zic asta avind cindva si un break - A4 Avant din clasa medie deci - masina f. buna ce-i drept, cu care am facut +200 K km fara probleme majore, dar care tot imi parea greu de parcat in zonele centrale cu cei "doar" 4,48 m lungime (minus 15 cm deci comparativ cu "compactul" Megane actual.). Ce-i drept, asta se-ntimpla prin '98 si-n plus parerea mea are unele motive nu numai subiective, la doar 1,70 m inaltime... proprie. :-) Fiecare cu gusturile, dar si cu nevoile lui asadar. Strict ontopic, break-ul Megane imi pare-n continuare nu doar cea mai practica, ci si cea mai reusita versiune din p.d.v. al designului. Totusi, dac-as vrea unul, as prefera TCe-ul de 130 CP (chestie probabil subiectiva, fiindca din "n" masini avute pina acum niciuna n-a fost diesel.) ...Sau poate-o fi obiectiva si asta?! (o statistica a problemelor postate-n rubrica "Raspunsuri AM" demonstreaza un raport deloc favorabil al defectiunilor pentru diesel-uri vs. benzinare.)

  • mishazaitev, joi, 03.11.2016 09:56

    @Automarket Cu multa placere!

  • arhitect, joi, 03.11.2016 17:55

    @andy: din cele cca 100000 de automobile noi vandute in Romania, 3% sunt monovolume ...7in europa procentul de monovolume a fost in 2015 cca 14%