EuroNCAP: 3 stele pentru "tripleţii" Aygo, C1 şi 107

Publicat miercuri, 19.12.2012 13:40 de Sebastian Toma

EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele testelor de siguranţă pentru Citroen C1, Toyota Aygo şi Peugeot 107. Cele trei modele au obţinut doar trei stele de siguranţă.

EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele testelor de siguranţă pentru tripleta franco-niponă formată din Citroen C1, Peugeot 107 şi Toyota Aygo. Din păcate pentru cele trei modele proaspăt restilizate, fiecare dintre acestea a obţinut doar trei stele de siguranţă. Fiind vorba de o platformă identică, toate modelele au primit acelaşi punctaj, deoarece au acelaşi comportament în caz de accident. Astfel, protecţia pasagerilor adulţi a fost cotată la 68 procente, protecţia copiilor a fost notată la 73%, iar protecţia pietonilor a fost punctată cu 53% din punctele disponibile. În ceea ce priveşte rubrica safety assist, cele trei modele au obţinut 71% din puncte. Versiunea testată a modelelor prezenta pachetul de siguranţă opţional, care includea elemente precum airbag-uri laterale şi ESP, dar care nu este prezent pe majoritatea unităţilor vândute.

4 STELE ÎN 2005, 3 STELE ÎN 2012

Versiunile pre-facelift ale acestor trei modele au obţinut patru stele EuroNCAP la sesiunea de teste din 2005. Cei de la EuroNCAP spun că punctajul acestor modele a scăzut deoarece procedurile lor de testare au evoluat între timp, fiind mai stricte decât erau la vremea respectivă. Noul sistem de punctare pune mai multă importanţă pe prezenta ESP-ului şi a altor sisteme de siguranţă de acest gen, dar nu uită de siguranţa pietonilor sau de la comportamentul la impactul din spate. Noile criterii ale EuroNCAP privind siguranţa pietonilor au fost implementate în 2012 şi spunea că un automobil trebuie să obţină minimum de 60% din punctajul maxim la testul de impact cu pietonii pentru a fi eligibil pentru clasificarea de cinci stele EuroNCAP. În plus, organismul independent a decis ca automobilele testate să nu primească cinci stele de siguranţă dacă nu oferă ESP în standard, de unde şi clasificarea cu patru stele a unor modele care nu ofereau acest sistem de siguranţă pe toate versiunile.

Unul dintre motivele pentru care tripleta franco-niponă a fost penalizată la EuroNCAP a fost lipsa airbag-urilor laterale şi a ESP-ului în standard. Cei de la Toyota au anunţat că se angajează să ofere în standard airbag-uri laterale pentru torace, airbag-uri cortină pentru cap, ESP în standard, sistem de avertizare privind portul centurii de siguranţă şi sistem de fixare ISOFIX pentur locurile din spate. Partenerii de la Peugeot şi Citroen s-au angajat şi ei să facă aceleaşi îmbunătăţiri până în iulie 2013.

Via Euroncap

  • gabi_o, miercuri, 19.12.2012 14:09

    URAAA! Au LED-uri!.... si proiectoare! Acu pe bune, eu unul m-am cam saturat de moda asta cu LED-urile.

  • gigel, miercuri, 19.12.2012 14:13

    dar ce titlu au pus acum in comunicat cei de la euroncap ca in cazul daciei a fost prapad si jale . doar 3 stele mori cu zile si acu ce sa vezi . sunt tare curios daca o sa comenteze la fel cei de la euroncap

  • parazitul007, miercuri, 19.12.2012 14:16

    sa nu mai zica lumea ca doar dacia ia 3 stele

  • gigel, miercuri, 19.12.2012 14:25

    da au punctat esp cel putin la citroen (chiar daca nu e standard) de aceea are 77% altfel ar fi fost ca dacia cu 29 % . Super ce sa zic

  • iulian, miercuri, 19.12.2012 15:45

    O mare problema este felul in care jurnalistii si ziaristii auto gandesc problema "stelelor". Poate ca masina a fost conceputa din start pentru a primii doar 3 sau 4 stele. Pentru a oferi mai multa siguranta trebuie sa platesti mai mult. Ca sa platesti mai mult trebuie ca tu, ca si client, sa ai mai multi bani. Nu toti clientii au acei bani. Asa ca exista si astfel de masini. Nu putem sa avem asteptarea ca toate masinile noi produse sa obtina 5 stele, pentru ca asta nu se va intampla niciodata. Si Renault spunea o data ca vrea sa aiba in toata gama modele de 5 stele. Nu stiu daca se referea si la cele utilitare de persoane, gen Master. Dar, iata ca nici Master nu a primit 5 stele. Parerea mea, trebuie o alta abordare, din punct de vedere al felul in care comentam aceste stele. E o diferenta enorma de buget cand vine vorba cat se investeste in cercetare, dezvoltare pe partea de siguranta la anumite marci.

  • cenzurat0005, miercuri, 19.12.2012 16:01

    vw UP ***** )))))

  • 3 stele mari cit 2 ??, miercuri, 19.12.2012 16:05

    Din comunicatul de pe site-ul EuroNCAP constat ca rezultatul de 3 stele a fost obtinut incluzind pachetul imaginat de Toyota (si extins la PSA); rezultatul pentru modelele fara acest pachet (adica o buna parte din cele vindute, probabil majoritatea) ar fi fost mai prost. De la Dr. van Ratingen citire: "With this non-standard equipment fitted, the Aygo achieves a three-star result; without it, the rating would probably have been much worse."

  • antonny, miercuri, 19.12.2012 16:23

    acum puteti sa cumparati sandero si stepway care au tot 3 stele la un pret mult mai bun decat cei 3 zmei

  • pana, miercuri, 19.12.2012 16:40

    omiteti un lucru esential. Vorbim de niste masinute care in curand vor fi scoase din productie, pentru ca au deja vreo 6 ani de cand sunt pe piata si vreo 8 de cand au fost proiectate. In plus vorbim de noile norme EuroNCAP. oare masinile care au fost testate atunci cand micutele astea au luat 4 stele, in prezent vor lua acelasi numar cum au luat acum cativa ani? va intreb.

  • @pana, miercuri, 19.12.2012 17:17

    Foarte pertinenta intrebarea ta.Ma intreb Chevy Aveo din 2006 care a obtinut 2 stele la aceea vreme ,acum in 2012 cat ar mai obtine?

  • Constantin, miercuri, 19.12.2012 17:21

    Parca nu mai e asa de porc Dacia acum, nu?... :) Sa nu uitam ca Sandero arata mult mai bine.

  • Boogy, miercuri, 19.12.2012 17:34

    @gabi_o....te-ai saturat degeaba de leduri...nu e fitza e necesitate...sunt varianta ideala de lumini permanente pe timp de zi (masura europeana) si un consum redus de energie. Nu ai mers niciodata (daca ai carnet) pe drum cu vreme "intunecata" si sa-ti vina din sens opus dilii care nu si-au aprins luminile de zi, punandu-te in dificultate la aprecierea distantei cand intrai in depasire? Aleg si eu Sandero daca e sa comparam, sunt groaznice, am condus una si parca e masina de pitici :), mai bine stateam in Matiz, iar in portbagajul lor incap fix 2 plicuri. :))

  • BaditzaEx, miercuri, 19.12.2012 19:45

    capra moare de raie dar tine coada sus, cam la fel este si cu astia care blameaza Dacia pana la exagerare

  • mda, miercuri, 19.12.2012 22:23

    Nu mai comparati Sandero cu masinutele astea! Tripleta franco-nipona inseamna niste masinute de clasa mini, pe cand Sandero e o clasa peste. Tocmai ca sunt niste mini-uri la pret de clasa mica (vezi sandero), trebuiau sa pluseze la siguranta.

  • LauCalin, miercuri, 19.12.2012 22:55

    Nu, nu! Sti care e marea diferenta dintre masinutele astea si Sandero? Ele au fost de la inceput concepute sa fie printre cele mai bune masini ale momentului in clasa lor, inclusiv in ceea ce priveste siguranta. In 2005 masinile care aveau standard ABS si airbaguri frontale la clasa asta le numarai pe degetele de la o mana. Iar Sandero e o masina low cost, pe principiul accelptabil in ceea ce priveste calitatea si siguranta. Dar la un pret echivalent. Iar daca Logan in 2005 avea 3 stele, dupa standardele actuale ar avea doua.

  • io, miercuri, 19.12.2012 23:51

    @LauCalin In general masinile de clasa mini le numarai pe degete. Punct. Iar o testare EuroNcap se face dupa ce a aparut ceva nou la respectivul model. Cum e cazul Aygo/107/C1 din 2012. De aceea comparatia cu Logan din 2005 nu-si are rostul. Exista in prezent o generatie noua de Logan care poate scoate cel putin 3 stele in noile conditii. Si da, paralela sandero - tripleta e deplasata nu numai pentru ca fac parte din segmente diferite, dar si pt faptul ca sandero e low-cost.

  • No way, miercuri, 19.12.2012 23:54

    Cele mai bune? In niciun caz! Oricum la vanzari in Europa niciuna nu-i in top 3 pe segment.

  • LauCalin, joi, 20.12.2012 00:16

    @io, la masinutele astea 3 nu a aparut mare lucru care sa faca sa creasca siguranta in urma faceliptului. Probabil ca PSA si Toyota nici nu au vrut asta din moment ce atentia lor se indreapta in momentul asta catre urmatoarele generatii. Referitor la Dacia, din principiu nu se merita comparatia cu cineva... concurent concret nu are. Iar la o marca low cost cuvantul de ordine este mediu... exceptie pretul si spatiul care sunt foarte bune. Chiar siguranta pe care o ofera Dacia in acest moment nu este punctul forte si inclusiv Renault spune asta. Totusi e de inteles. Hai sa ne gandim ce avem in clasa mini: la o prima strigare Twingo, 107, C1, Panda, Ka, Up!, Adam, Citigo, Mii, Aygo. 10 la o prima... privire sa zic asa. Chiar daca unele au aceiasi platforma tehnica, comparatia isi are rostul din moment ce fiecare se vinde conform politicii unei singure marci "mama". Deci este un segment foarte disputat si sunt cativa care si-au facut un nume de referinta in clasa asta. Astfel ca este foarte greu sa te impui sau sa te mentii acolo sus. Si de data asta tripletii "si-au cam luat-o in freza".

  • are u cucu?, joi, 20.12.2012 00:32

    Ceee?!! Cand a spus Renault ca siguranta nu e punctul forte la Dacia?! Tot ce a spus Renault e ca garanteaza minim 3 stele pentru Dacia in noile conditii. Restul e doar in mintea ta. ps: Up!, Adam, Citigo, Mii nu existau in 2005. Segmentul a devenit ceva mai "disputat" in ultimii ani.

  • LauCalin, joi, 20.12.2012 10:17

    Evident, ce spun eu, ce inteleg unii. Nu stiu cum se face ca doar fanilor ("fanului") Renault i se intampla asta. De-asta ma amuza copis jignirile lor, pentru ca doar ei (el) jignesc. Deci sa rad, zic. :))

  • io, joi, 20.12.2012 19:26

    @LauCalin Atat ?! Ceva contraargumente?! Pentru ce ai primit 6 voturi?! Ca te certi ca o cata in piata si te dai lovit in aripa de fiecare data cand esti prins pe picior gresit? Mda, razi. Cine te-a jignit? Cu ce drept poti sa inventezi lucruri si sa n-am voie sa-ti atrag atentia? Te-oi crede tu mare personalitate pe site-ul asta, insa nu esti deasupra logicii si a adevarului.

  • LauCalin, joi, 20.12.2012 20:33

    Nu vad de ce sa-ti dau contraargumente atata timp cat tu traiesti in lumea ta si evident ca tu ai dreptate si le sti pe toate. Ti-am mai spus, demult am cedat sa-mi uzez tastatura cu unii ca tine care zic ca ma cert ca o cata. :)) Atata timp cat esti singurul de pe site-ul asta care crede asta despre mine, zau ca nu ma intereseaza parerea ta despre ce crezi tu in privinta mea. Si daca importanta unei PARERI consta in numarul de voturi, te rog sa imi dau in continuare voturi negative (doar tu). Zau ca nu ma intereseaza. Hai, te pupa moi. ;)

  • io, joi, 20.12.2012 20:52

    @LauCalin Lasa abureala! Explica fraza asta daca poti: "siguranta pe care o ofera Dacia in acest moment nu este punctul forte si inclusiv Renault spune asta" . Tu ai scris-o, nu altcineva. Eu te-am contrazis. Ti-am spus ca-ti imaginezi declaratii care nu exista. Apoi incerci sa ma acuzi ca "traiesc in lumea mea", adica aceiasi chestie de care te consider eu vinovat. Sa inteleg ca mimetismul ideatic e strategia ta de a castiga un contraargument? Cam stupid si copilaresc, as spune...

  • Dan, joi, 20.12.2012 23:23

    @io Asa obisnuieste. Mai pune de la el ... sa faca pe interesantul.

  • LauCalin, vineri, 21.12.2012 19:37

    Dragilor, un mare nene din conducerea lui Renault a spus a spus intr-un interviu publicat aici, ca Dacia este o marca gandita sa ofere siguranta 3 stele, care e suficienta pentru ce isi doreste Renault de la ea si este suficienta si pentru nivelul de pret. Si evident ca o siguranta de 3 stele, adica medie, nu este punctul forte al niciunei masini. Cautati stirea in arviha site-ului si va veti convinge.

  • kama, vineri, 21.12.2012 22:14

    Concluzia dupa "Si evident ca.." ai tras-o tu, nu a fost o declaratie Renault. Nu inteleg de ce ti-e rusine sa recunosti cand gresesti.