Fiat Tipo: aceasta este noua berlină compactă italiană

Publicat luni, 12.10.2015 17:42 de Sebastian Toma

Fiat a anunțat numele sub care va comercializa noua sa berlină compactă. Noul model al italienilor se numește Tipo și debutează pe piață în 2016.

Fiat Tipo a fost desemnat numele proaspătului concurent al lui Dacia Logan, Citroen C-Elysee și Peugeot 301. Modelul este o berlină proiectată la centrul turco-italian de la Bursa și fabricată la uzina Tofaș din Turcia. Variantele hatchback și break, care vor înlocui Bravo și Croma, vor fi prezentate în martie 2016 la Salonul Auto de la Geneva.

Inițial, cei de la Fiat au prezentat la Salonul Auto de la Istanbul noua lor berlină compactă sub numele Aegea. Denumirea Tipo a fost aleasă în defavoarea lui Aegea, Fiat motivând evocarea modelului care l-a precedat pe Bravo și care era fabricat în aceeași uzină. 

Italienii vor oferi motorizări care vor asigura între 95 și 120 CP în gama Tipo, fiind disponibile două propulsoare alimentate cu benzină și două diesel-uri. În premieră pentru modelele accesibile ale acestui segment, va fi oferită opțional și o transmisie cu două ambreiaje. Noul Fiat Tipo va avea o lungime de 4.51 metri, 1.78 metri lățime și 1.48 metri înălțime. Vorbim despre o mașină cu 17 centimetri mai lungă decât Logan 2, cu cinci centimetri mai lată și cu 2 centimetri mai scundă. Ampatamentul diferă cu doar un centimetru în favoarea lui Tipo. Altfel spus, încadrarea modelului italian este la limita inferioară a segmentului compact, depășind pragul clasei mici. Portbagajul lui Tipo va fi de 510 de litri, la fel de mare ca al unui Dacia Logan, mai mare decât al lui Peugeot 301 și Citroen C-Elysee.

Numele Tipo va fi folosit de Fiat pentru noua lor berlină în trei volume pe aproape toate piețele pe care va fi vândut cu excepția celei din Turcia, unde denumirea Aegea, cea folosită de proiectul de dezvoltare al mașinii, s-a dovedit a fi prea populară pentru a fi înlocuită. Cei de la Fiat vor lansa noul Tipo în Decembrie în Italia, urmând ca restul de peste 40 de piețe să primească modelul progresiv pe parcursul anului 2016. Grupul FIAT colaborează cu turcii de la Koç Holding încă din 1968, când au semnat un jointventure strategic. În cinstea lor a fost denumit proiectul de dezvoltare al noii berline compacte de la Fiat, Ægea.

Via Fiat

  • S, luni, 12.10.2015 22:05

    Foarte tare mi se pare, sper sa fie macar la fel de buna ca Linea. Mai lunga, mai lata si mai scunda ca Loganul, mi se pare ceva bun :)

  • ', marţi, 13.10.2015 08:13

    Era interesant de stiut pe ce platforma este dezvoltata masina.

  • Io, marţi, 13.10.2015 09:28

    arata foarte bine

  • Andy, marţi, 13.10.2015 12:26

    Era expusa la SAB. Ca design interior/exterior e mult peste 301 si C-Elysee, de Logan nu mai zic. Ca dotari care lipsesc celorlalte 3 as puncta volan multifunctional (un mare plus pentru ca e acelasi ca pe unele modele Dodge si Jeep) si clima pe doua zone. Marele minus e ecranul care pe langa faptul ca foarte mic e si pozitionat destul de sus, soferul trebuind practic sa se intinda inspre el - aici vorbim de ergonomie deficitara. Linea au fost fiabile in exploatare, ca orice masina mai simpla. Partea mai putin buna era insa ca multe veneau cu defecte de fabricatie, gen bordul montat aiurea intr-una din laterale sau instalatia AC cu toane (se schimba in garantie). Poate ca turcii s-au mai dat pe brazda si au marit controlul calitatii ca sa o scape de pacatele specifice masinilor mai ieftine...

  • xozo, marţi, 13.10.2015 13:33

    Numele ales prost. Tipo suna a un Fiat vechi (din '85) cu probleme de fiabilitate. Egea suna mai bine.

  • @xozo, marţi, 13.10.2015 14:54

    te-ai trezit si tu - Tipo se pronunta usor in orice limba - Tipo este o denumire vcasinecunsocuta...ca tu stii despre Tipo (sau ai citit) nu are nicio relevanta...Viitorilor clienti nu le va pasa. PS mie mi-a palcut Tipo, deci Tipo sa fie!!

  • mishazaitec, marţi, 13.10.2015 15:10

    @xozo Hmmmm.... Bine ca Golf nu suna a VW vechi dinainte de '85....

  • tipo, marţi, 13.10.2015 15:33

    e o blasfemie sa compari masinuta asta cu frigideru de logan, chiar si cu gogosarul de elysee sau cu carnatu de 301. e mult peste , daca mentin preturi sub 12.000 o sa fie noul punto :P cat despre motorizari clar peste hdiuri , sa nu uitam ca primul multijet a fost pus pe o masina italiana si conceput la magneti maneli

  • hazard, marţi, 13.10.2015 15:46

    nici italienii nu-si mai cumpara fiat.

  • tyd, marţi, 13.10.2015 16:44

    au inceput sa se bazeze pe lowcost......bine n-au avut niciodata ceva echivalent cu gen golf sau 308 sau focus.....daca nu se aliaza cu cineva...vor ramane doar cu ferari

  • Andy, marţi, 13.10.2015 19:08

    @tyd low-cost e doar Dacia. Tipo va avea un pret de pornire pe la 10-11.000 de euro deci cam pe unde se termina Logan-ul.

  • zorro, miercuri, 14.10.2015 23:45

    ati vazut masina la SAB si oamenii de la fiat erau acolo. aveati ocazia sa vorbiti cu ei. Fiat Tipo nu va concura niciodata cu logan, C-Elysee ci va fi o masina in zona de pret a lui Skoda Rapid. va rog sa modificati pt ca induceti lumea in eroare.

  • Tibi, miercuri, 09.12.2015 13:30

    @zorro: Skoda Rapid? Judecand dimensiunile, ca si Linea, va concura cu Megane, Focus, Jetta. Iar pretul va fi sub ei. @tyd: nu chiar lowcost, putin peste. asta a fost mereu zona lui Fiat si aici se mentin. e profilul lor. Concurent pentru Golf si Focus trebuia sa scoata Lancia, in timp ce Alfa trebuia sa fie premium. debandada la Fiat. Nu inteleg ce s-a intamplat cu Albea, de ce nu-l mai aduc la noi. S-ar fi batut bine cu Logan si 301. @' : platforma e de Renegade / 500X.

  • citizen, miercuri, 30.03.2016 18:47

    Arata bine, m-ar tenta varianta hatchback cu multijetul de 1.3, dar sa vedem preturile si sa facem si un test-drive.