Ford confirmă datele tehnice oficiale pentru noul Focus RS: 350 cai putere și 440 Nm

Publicat joi, 25.06.2015 12:25 de Dragoș Băltățeanu

Ford a publicat datele tehnice oficiale pentru cel mai puternic model din gama Focus. Noul Focus RS are 350 cai putere și 440 Nm. La lansare, producătorul anunțase că Focus RS are mai mult de 320 CP.

Ford a publicat datele tehnice oficiale pentru modelul Focus RS. Deoarece la lansare fusese anunțată doar o cifră aproximativă pentru puterea hot-hatch-ului Ford, constructorul a confirmat că motorul turbo Ecoboost de 2.3 litri dezvoltă 350 cai putere la 6.800 rot/min. Cuplul motor maxim este de 440 Nm disponibil între 2.000 și 4.500 rot/min.

O funcție overboost permite creșterea cuplului motor la 470 Nm pentru o perioadă de 15 secunde în timpul unei accelerări puternice. Ford nu a publicat însă date despre performanțele modelului Focus RS.

Același motor este folosit și de modelul Mustang, dar puterea furnizată este de 317 CP. Pentru Focus RS puterea a fost mărită grație unei turbosuflante twin-scroll, precum și prin folosirea unui intercooler de dimensiuni mari. Admisia a fost regândită și este folosit un design mai puțin restrictiv, iar pentru evacuare a fost folosit un sistem de eșapament performant care controlează presiunea gazelor evacuate prin intermediul unei supape controlată electronic. O atenție deosebită a fost dată și sistemului de răcire al motorului, Focus RS folosind cel mai mare radiator care a fost montat vreodată pe un model Focus.

"Am promis clienților noștrii un automobil performant serios, iar noul Focus RS cu 350 CP sub capotă este exact acest lucru. Puterea impresionantă și tehnologia de ultimă oră fac din noul Ford Focus RS un concurent serios pentru modelele performante produse de mărci exotice și de lux", a spus Dave Periack, directorul diviziei Ford Performance.

Noul Ford Focus RS este construit în Germania, la uzina din Saarlouis și va fi disponibil pentru clienții europeni începând cu prima parte a anului viitor.

Noul Ford Focus RS: informații oficiale și galerie foto

Via Ford

  • Mircea, joi, 25.06.2015 13:41

    Puterea aceea de 350 de cai este atinsa la 6800 rpm , in conditiile astea mai bine un Golf R !

  • Pai da..., joi, 25.06.2015 14:46

    @Mircea tata, golful ala are Pmax la 5500 si cuplul ceva mai mic. Desigur conteaza si etajarea cutiei, dar si greutatea totala a masinii... Mai asteapta detalii despre Focus RS, dupaia iti dai cu parerea despre cat de bun este Golful.

  • @Pai da..., joi, 25.06.2015 16:00

    De la 5500 la 6800 rpm e diferenta mare , plus ca jaful asta de Focus are motor de 2,3 litri

  • someone, joi, 25.06.2015 16:34

    daca faptul ca a avea motor mai mare de 2.0 face masina un jaf, atunci RS3 e si mai jaf decat jaful de Focus. aici e vorba de abordarea aceleiasi idei in stil propriu fiecarui constructor. masina e bestiala, iar performantele astea sant si mai si avand in vedere ca vin de la un ford compact si stau langa cele de audi si mercedes

  • mog, joi, 25.06.2015 17:04

    asa da, asta da hothatch. am impresia ca o sa`l fugareasca pe R rau de tot.

  • @mog, joi, 25.06.2015 18:22

    R-ul a fost batut de Cupra pe circuit(vezi la englezi)iar Seat-ul, cump probabil stiti e si fwd si cu mai putin cai Rs-ul e in alta clasa fata de r-ul de la vw, desi in teorie n-ar trebui sa fie

  • ioan, vineri, 26.06.2015 22:29

    Megane RS TRophy R 275 cp si Type R bat golful si au tractiune fata

  • Mihai, sâmbătă, 27.06.2015 00:42

    Focus RS are diferential activ spate. Cred ca e cea mai ieftina masina cu acest tip de diferential. Doar un idiot poate judeca o masina doat dupa numarul de cai putere. La o masina conteaza multea alte lucruri: suspensia, sasiul, cutia, etc. Faptul ca are puterea maxima la 6,800 rpm e o calitate, nu un defect pentru o masina sport. Intotdeauna Ford a facut masini sportive foarte bine. Modelele Cosworth au facut legenda in anii 80-90.