Ford Craiova vrea să renunţe la 680 de angajaţi implicaţi direct în producţie
Ford România implementează un program de părăsire voluntară a locurilor de muncă pentru 680 de angajaţi de la fabrica din Craiova. Ford vrea să folosească în mod optim forţa de muncă de la uzina din Bănie până când aceasta va primi un model în fabricaţie pe care să-l producă la foc continuu.
Ford România a decis să renunţe la 680 de angajaţi la fabrica din Craiova, existând posibilitatea ca numărul să fie întrunit de salariaţi care să părăsească voluntar uzina contra unor salarii compensatorii, în funcţie de vechime. În cazul în care nu se va întruni numărul de salariaţi dispuşi să părăsească voluntar uzina, Ford va demara la Craiova un program de evaluare individuală în urma căruia vor fi concediate persoane din sectoarele uzinei unde există surplus.
REPORTAJ: Confesiunea omului-robot
Ford şi-a anunţat angajaţii astăzi cu privire la deschiderea programului de plecări voluntare, care va fi deschis până în 18 decembrie 2014. În ultimii doi ani, Ford România a mai derulat asemenea programe de plecări voluntare, în cadrul cărora au părăsit compania un total de 800 de persoane. La fel ca în cazul celor 800, cei 680 de angajaţi care vor părăsi voluntar uzina Ford România vor primi doar plăţi compensatorii, între 16 şi 24 de salarii (în funcţie de post şi de vechime), dar nu vor beneficia de ajutor de şomaj. Cei care nu vor pleca voluntar şi vor fi selecţionaţi pentru concediere în urma unei evaluări vor avea unele plăţi compensatorii, după caz, dar nu la fel de mari precum în cazul celor 680, dar vor beneficia de ajutor de şomaj ulterior concedierii.
Ford a luat decizia reducerii efectivelor pentru a trece cu bine financiar de anul 2015, înainte ca al doilea model introdus la fabrica din Craiova să intre în producţie. Numărul de angajaţi ai fabricii Ford din Bănie a necesitat o scădere deoarece uzina fabrică un singur model, B-Max. În ciuda faptului că B-Max este cel mai popular model din segment la nivel european, piaţa auto de pe Bătrânul Continent este la un nivel scăzut, încât vânzările realizate nu pot acoperi producţia într-un procent profitabil. Reprezentanţii Ford România spun că Ford continuă să caute oportunităţi pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova, o fabrică în care compania americană a investi peste un miliard de euro.
Ford: "Continuăm să sprijinim B-Max, iar Craiova e o parte importantă a portofoliului nostru"
Via Ford România
B-Max-ul e un monovolum de clasa mica (B). Precum crossoverele de clasa mica, reprezinta un segment de nisa. Ca orice segment de nisa, vanzarile nu-s spectaculoase pentru ca modelele respective nu-s practice mai ales in cazul pietei europene unde majoritatea covarsitoare de clienti detin doar un singur automobil (exceptie o fac doar Germania, Franta, UK si cu indulgenta Italia insa nici in tarile respective situatia nu mai e roza ca inainte de 2008, majoritata inmatricularilor noi de azi fiind realizate de companii). Ford stia de la inceput aceste lucruri si e o dovada de management defectuos ceea ce fac ei acum (cu toate salariile compensatorii pe care le ofera). Stupizenia si mai mare ar fi ca peste 3-4 ani sa plece de tot (prin Turcia de exemplu ca tot produc destule modele acolo) dupa ce au investit atat in fabrica de la Craiova. Insa nu trebuie sa ne mai mire nimic (inclusiv posibilitatea ca prin 2020 Dacia sa nu mai produca niciun model in Romania, ci doar piese si subansamble).