Ford Edge facelift a fost lansat în Europa: nou motor diesel 2.0 biturbo de 238 CP și un nivel de echipare ST-Line

Publicat miercuri, 21.02.2018 10:20 de Petre Barac

Ford a anunțat lansarea pe piața europeană a modelului Edge facelift, despre care americanii spun că este “cel mai avansat SUV la nivel tehnologic din istoria companiei”.

Ford Edge facelift a fost prezentat în premieră în cadrul Salonului Auto de la Detroit, iar acum a venit momentul ca SUV-ul să fie lansat și în Europa.

Cel mai mare SUV de la Ford vine pe Bătrânul Continent cu o grilă modificată, blocuri optice revizuite și o capotă ușor redesenată. O noutate este și introducerea în premieră a unui nivel de echipare ST-Line.

Ford Edge facelift va primi și un nou motor diesel Biturbo de 2.0 litri EcoBlue ce dezvoltă acum 238 CP, cuplat la o cutie automată cu 8 trepte. Cel mai puternic Edge din Europa folosește în prezent un propulsor diesel de 2.0 litri care produce 210 cai putere și 450 Nm. 

În plus, motorul de 2.0 litri EcoBlue va avea o versiune de 190 CP cu transmisie manuală cu șase trepte și tracțiune integrală, precum și o alta de 150 CP care vine cu transmisie automată cu opt trepte și tracțiune față.

La capitolul siguranță, Ford Edge facelift aduce trei sisteme noi: Post-Collision Braking (acționează sistemul de frânare și după impact pentru a micșora șansele ca a doua coliziune să aibă loc), Evasive Steering Assist (ajută șoferul să evite vehiculele oprite sau care se deplasează încet pentru a evita o coliziune) și Cruise Control adaptiv cu funcție Stop-and-Go.

La interior, SUV-ul va beneficia de sistemul de infotainment SYNC 3 cu ecran tactil cu o diagonală de 8 inch, hotspot Wi-Fi și un sistem audio B&O Play.

Ford Edge facelift va fi disponibil în Europa cu echipările Vignale, Titanium, Trend, la care se adaugă acum ST-Line. Americanii spun că vânzările lui Edge facelift vor începe “mai târziu” în acest an.

Via Ford

 

  • Tibi, miercuri, 21.02.2018 10:26

    Masina asta arata bine, pacat insa ca spatiul interior nu-i atat de mare pe cat o vezi de masiva. In schimb imi sugereaza a fi un grasan care mananca mai mult decat ar trebui. Concurentii par mai supli, desi cred ca-l la fel de mari. Cat s-a vandut de la lansarea in Europa? Are vreo sansa cu Touareg sau Santa-Fe?

  • Tibi, miercuri, 21.02.2018 10:27

    Dupa faruri zici ca-i Insignia toata ziua.

  • someone, miercuri, 21.02.2018 10:28

    in sfarsit ford scoate un diesel biturbo cu care poate sta langa vw, landrover, bmw, pentru ca cel de 210 cai era ....slabut. interesanta e si cutia cu 8 trepte. din pacate, desi masina e pentru toata europa, si mai ales in era scandalului diesel-gate, nimeni nu pomeneste nimic de motoarele pe benzina.

  • Octavian, miercuri, 21.02.2018 10:47

    O masina tipic americana adaptata cu motoare diesel. Stiu ca aceasta masina este fabricata in Canada. Si mai stiu ca anul trecut s-a semnat acel acord economic Canada-UE. Prin urmare ar trebui sa fie scutita de taxe vamale. La modelul fara facelift nu s-a simtit in niciun fel eliminarea taxelor vamale. Sunt curios cum va fi pozitionata ca pret acum.

  • LLL, miercuri, 21.02.2018 10:56

    Tot ma uit la poze si cu dar si fara ochelari..., sincer varianta Edge 2016 pare mai placuta ochiului, cel putin parte din spate cu ale sale stopuri unite. Nu am sa inteleg niciodata de ce se numeste "facelift" din moment ce modificarea apare si la partea din spate... !

  • mircea, miercuri, 21.02.2018 11:07

    @Tibi: Mai mult de 26.000 de unități Edge au fost vândute până acum clienților europeni de la lansarea din 2016 a acestui model pe continent. În anul 2017, Edge a fost preferat de 16.000 de cumpărători din Europa.

  • pipo, miercuri, 21.02.2018 11:56

    Cred ca au exagerat cu grila aceea supradimensionata din fata iar spatele si-a pierdut tot farmecul. Modelul prezent (fara facelift) arata mult mai bine in opinia mea, era singurul SUV in afara de Range-uri dupa care intorceam capul pe strada. Update-ul la motorul diesel e binevenit in schimb , desi cred ca ar fi trebuit sa vina si cu ceva nou pe benzina avand in vedere contextul actual al pietei.

  • Andy, miercuri, 21.02.2018 13:17

    @pipo Da, e ciudat ca nu vin si cu un benzinar, in conditiile in care in SUA au doua motorizari turbo: 2.0 245 cp 373 Nm @3000 rpm si 2.7 315 cp 475 Nm @2750 rpm... @Tibi La noi prin Bucuresti am vazut cel putin 3-4 bucati in ultimii doi ani. La nivel mondial se vinde binisor: https://focus2move.com/ford-global-performance/ Datele sunt pana in noiembrie 2017, insa la un calcul simplu mai mult ca sigur ca au vandut ~300.000 bucati anul trecut. Oricum au vandut mai mult decat Touareg in Europa: http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/ford/ford-edge/ http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/volkswagen/volkswagen-touareg/

  • Mihai, miercuri, 21.02.2018 17:17

    Si motorul 2.0 TDCi 210 CP e biturbo.

  • Tibi, miercuri, 21.02.2018 17:17

    @Andy Merci pentru link-uri. Inseamna ca se vinde bine in afara Romaniei, pentru ca la noi si eu am vazut tot 3-4 bucati in ultimii doi ani. Ceea ce nu pot spune despre Touareg, care umple strazile. Edge e o raritate la noi, desi cifrele de vanzari sunt uimitor de mari pentru mine (depaseste Santa-Fe si Cherokee). Oricum Touareg se vinde mult mai bine, cele 14000 unitati de anul trecut fiind probabil din cauza ca anul asta apare cel nou.

  • Andy, miercuri, 21.02.2018 17:24

    @Tibi Corect, insa trebuie sa fim constienti ca Edge e un model nou aparut in Europa si in Romania, in schimb Toareg are notorietate. Plus ca majoritatea Touareg-urilor de la noi sunt sh-uri de afara sau sh-uri de afara revandute a nu stiu cata oara intre proprietari romani. Faptul ca in 2017 la nivel european, Edge a acumulat mai multe bucati vandute decat Toareg, e un mare plus pentru marca americana, mai ales ca la nivel de preturi e tot cam pe acolo ca modelul teuton.