Ford Ranger Raptor: look impozant și motor diesel de 213 CP și 500 Nm, dar "interzis" europenilor
Nu vă faceți planuri prea mari dacă sunteți cuceriți de design-ul agresiv al noului Ranger Raptor: modelul nu va fi adus în Europa, fiind dezvoltat special pentru piețele din Asia-Pacific.
Pick-up-urile par să trăiască o a doua tinerețe în Europa. Dacă până nu demult vorbeam despre pick-up-uri într-un grup limitat la Ford Ranger, Toyota Hilux, Nissan Navara, Mazda BT-50 și Isuzu D-Max, acest tip de modele a revenit în prim-plan după lansările unor mașini precum Volkswagen Amarok, Fiat Fullback sau, mai recent, Renault Alaskan și mai ales Mercedes-Benz Clasa X, care-și arogă titlul neoficial de prim pick-up premium european.
Ei bine, în acest peisaj din ce în ce mai aglomerat lipsește un element care poate fi regăsit fără probleme de ceva vreme pe piața din Statele Unite: variantele cu look radical și de putere mare ale acestor modele. Dacă în SUA e deja tradițional ca pick-up-urile de talie superioară să primească versiuni cu design sport și cu mai multă putere sub capotă, piața europeană duce lipsa acestui tip de mașini.
În acest context a prezentat Ford la Salonul Auto de la Bangkok noul Ranger Raptor, o versiune cu design impozant și capacități dinamice superioare ale cunoscutului pick-up de o tonă din gama mărcii americane. Veștile bune se opresc însă aici, pentru că acest model nu va fi prezent în Europa, fiind dezvoltat special pentru piețele din Asia-Pacific.
Ce pierd clienții europeni? O mașină motorizată de un diesel biturbo cu patru cilindri de 2.0 litri care dezvoltă 213 CP și 500 Nm și care este cuplat la o transmisie automată de ultimă generație cu 10 rapoarte. Evident, tracțiunea integrală face parte din dotarea standard a mașinii.
Deși după look-ul agresiv mașina pare construită pentru un caracter ceva mai așezat pe asfalt, sunt foarte interesante cifrele care ascund capabilități off-road impresionante. Astfel, aflăm că noul Ranger Raptor oferă o gardă la sol de 28.3 centimetri și un unghi de atac de 32.5 grade, valori superioare unui "rege" al off-road-ului precum Mercedes-Benz Clasa G, de exemplu (24.1 centimetri gardă la sol și 31 de grade unghi de atac).
superba.e-perfecta-si-pt-europa