Grand Cherokee SRT-8, cel mai puternic Jeep de serie din istorie, vine la Frankfurt

Publicat marţi, 30.08.2011 14:16 de Mircea Meșter

Vă doriţi un SUV mega-performant, dar nu vă plac maşinile germane? Jeep are soluţia pentru voi: Grand Cherokee SRT-8, cel mai puternic Jeep din istorie, se lansează în Europa la Salonul de la Frankfurt.

Principala noutate pe care cei de la Jeep o vor aduce la Frankfurt va fi noul Grand Cherokee SRT-8. Este vorba despre versiunea de performanţă a modelului Grand Cherokee, aceasta fiind cel mai performant Jeep produs vreodată de constructorul american.

Odată cu noul Grand Cherokee SRT-8, fanii SUV-urilor foarte rapide se vor putea bucura de o nouă alternativă la clasicul Porsche Cayenne Turbo sau la noul BMW X5M, modelul american urmând să "facă" 0-100 km/h în doar 4.8 secunde, cu 0.1 secunde mai lent decât cele două SUV-uri germane amintite anterior.

Motorul este un HEMI V8 de 6.4 litri, 470 de cai putere şi 630 Nm care este oferit standard împreună cu o cutie automată şi cu un sistem de tracţiune integrală dezvoltat de celebrul constructor de peste Ocean. Atenţia la detalii şi evoluţia tehnologică fac însă ca cel mai puternic Jeep de serie din istorie să afişeze un consum cu 13% mai mic decât cel al versiunii SRT8 a generaţiei precedente Grand Cherokee. Mai precis, rezervorul de 77 de litri îi oferă modelului american o autonomie maximă foarte ridicată, de 720 de kilometri cu un singur plin de carburant. 

La fel ca versiunea "normală" a lui Grand Cherokee, SRT8 beneficiază de selctorul botezat de americani Selec-Track, prin care cel de la volan poate opta pentru modurile Normal şi Sport, dar şi pentru alte trei setări destinate rulării în off-road. 

Alături de Cherokee SRT-8, Jeep - constructor care acum face parte din alianţa Fiat-Chrysler - va expune la Frankfurt Grand Cherokee Interior Concept, un exerciţiu de design care îşi propune să afişeze potenţialul imens estetic şi calitativ al producătorului american specializat în modele off-road. Tot la capitolul noutăţi absolute în Europa vine şi motorul Pentastar V6 de 3.6 litri care va fi montat sub capota modelului Wrangler începând cu 2012. Acesta dezvoltă 284 de cai putere şi 347 Nm şi se apropie la 2.8 litri de consumul celei mai puternice versiuni diesel disponibile pe Wrangler.

via | Jeep

  • vlad, marţi, 30.08.2011 15:44
    greseala

    " Mai precis, rezervorul de 77 de litri îi oferă modelului american o autonomie maximă foarte ridicată, de 720 de litri cu un singur plin de carburant. " 77 litri - autonomie de 720 km poate

  • isa.t, marţi, 30.08.2011 15:44
    ?

    arata bine si daca as alege intre cherokee si cayenne as alege cherokee , pt ca arati putin a taran cand cobori din el dar decat sa par gay cu aer de vip

  • SRT-8, marţi, 30.08.2011 17:48
    cherokee

    Superb monstrul! Arata mai bine decat X5m si Cayenne (parerea mea).

  • Adi, miercuri, 31.08.2011 00:16
    Reusita masina dar ca X5 M nu are cum sa fie nici un suv.

    X5M a atins perfectiunea in clasa lui asa ca e greu sa vina cineva cu ceva mai bun. Asta ar fi alternativa pt. ML 63 AMG.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 31.08.2011 09:12
    @

    Dar acest SUV are 6.400cm3 , 470cp, 630Nm, pe cand un X5M are 4.400cmc3, 555cp, 680NM. Diferentele sunt foarte mari. Inca odata BMW dovedeste capacitatea sa. In curand va veni, o criza de petrol, motorizarile mari, vor incepe sa fie eliminate (cazul Mercedes) Cayenne Turbo, 4.800cm3, 500cp, 700Nm. Deci din nou alt concurent mult mai puternic. Va ganditi ce ar putea face Porsche si BMW dintr-o motorizare de 6.400cm3 ? ps: informatiile nu le-am scos eu de la mine...

  • CcC, joi, 01.09.2011 12:59
    Masina este OK. Motorul nu este competitiv....

    La asa cilindree ma asteptam la macar 500 de cp. ScorpyonVAG a pus punctul pe i.

  • GTS, duminică, 04.09.2011 22:47

    Aveti dreptate,dar totusi si eu pot sa zic ca desi are aproape 100 de cai peste SRT ,X5-ul M face suta de km cu doar 3 sutimi mai repede,deci pe undeva cilindreea mare a Jeep-ului are si ea rostul ei si probabil ca compenseaza binisor lipsa unor caluti si a unui cuplu mai mare.Oricum la acest nivel nu mai conteaza taxele aferente marimii motorului decat pentru statistici si pentru ecologisti.

  • andrey11, duminică, 18.09.2011 22:55
    @Scorpionu

    ai tu intr-un fel dreptate. dar s-a demonstrat de foarte multe ori ca un motor de 1.4 consuma mai putin decat un motor de 1.2 sau unul de 6.0 faca de unul de 4.0, in special atunci cand motorul este folosit la capacitatea maxima.(maxim pentru ce credem noi ca e maxim) Cand vine vorba de performante, si capacitatea cilindrica depaseste pragul psihologic de 3.0, deja nu cred ca mai conteaza pentru multi dintre noi daca e vorba de 4.0 , 5.0 sau 6.0. Noi romanii, si in general europenii, ne place sa credem ca americanii is prosti cu motoarele lor de 3.0 , 3.5 pe masinile lor de clasa medie. dar uitam ca acele masini de cele mai multe ori consuma mai putin decat un 2.8 nemtesc spre exemplu.

  • bond, sâmbătă, 29.10.2011 23:51
    salutare

    Grand Cherokee este Suv?vai de capul vostru,va spuneti niste pareri aberante aici fara sa ganditi unpicut si apropo v-ati suit ma macar in suvurile de care pomeniti mai sus,stiti macar se le porniti?petarde inganfate ce sunteti,documentati-va ma si pe urma vorbiti ca va faceti de kkt ,vai de voi.