Honda şi General Motors vor dezvolta împreună vehicule alimentate cu hidrogen

Publicat marţi, 02.07.2013 18:00 de Sebastian Toma

General Motors a semnat un parteneriat strategic pe termen lung cu Honda. Împreună, cei doi constructori vor dezvolta vehicule de serie alimentate cu hidrogen.

General Motors a semnat un contract cadru pe termen lung cu Honda, în baza căruia vor să construiască un sistem de propulsie cu pile de combustibil viabil şi accesibil pentru producţia de serie şi folosirea în automobile. Cele două companii deţin supremaţia în materie de patente pentru tehnologia vehiculelor alimentate cu hidrogen, aşa că o legătură dintre acestea era logică, spun reprezentanţii celor două companii.

Parteneriatul americano-japonez vrea să rezolve problemele principale ale vehiculelor alimentate cu hidrogen, încercând să abordeze soluţii pentru fiecare piedică apărută în calea acestora.

Principala piedică a viitoarelor vehicule cu pile de combustibil este infrastructura curentă. Actualele staţii de alimentare cu carburant vor necesita investiţii serioase în vederea adaptării la pompe de alimentare cu hidrogen, care necesită un regim special şi tehnologii avansate, deoarece gazul va fi sub presiune şi necesită condiţii deosebite de depozitare. A doua piedică importantă este legată de costurile şi limitările sistemului de alimentare cu hidrogen, obstacol pe care Honda şi GM vor să-l depăşească prin alăturarea cunoştinţelor şi o colaborare strânsă între inginerii lor, pe lângă un volum consistent de automobile cu pile de combustibil produse până în 2020.

În 2008, Honda a lansat primul automobil alimentat cu pile de combustibil dezvoltat de la zero în acest scop. Vorbim despre FCX Clarity, un model oferit în regim de leasing doar în statul american California, unde exista o infrastructură special dezvoltată pentru această categorie de vehicule. Între timp, General Motors are aproape 50 de ani de experienţă în dezvoltarea vehiculelor alimentate cu pile de combustibil, primul lor prototip fiind testat pe şosea în 1966. GM a oferit, la rândul său, vehicule alimentate cu pile de combustibil pentru testarea în condiţii reale de trafic. Spre deosebire de Honda, vorbim despre vehicule proiectate iniţial pentru un sistem de propulsie cu motor cu ardere internă, convertite în laborator la propulsia electrică alimentată cu energie obţinută dintr-o reacţie chimică unde este folosit hidrogenul.

Via GM, Honda

  • AndreiRN, marţi, 02.07.2013 18:38

    Am vazut pe strada primele Honde pe Fuel Cell si au aparut si primele TIRuri pe autostrada cu hydrogen lichid asa ca ............

  • @AndreiRN, marţi, 02.07.2013 19:18

    inainte sa vezi astea spune-ne ce ai fumat.....

  • tzenu_bmw, marţi, 02.07.2013 19:37

    pe mine ma deranjeaza un singur lucru in industria auto...... chiar nu se mai poate face nimica de 'unu singur'?????? adica hai ca inteleg ca anumite tipuri de autovehicule mai trebe facute 'la comun' cum sunt auto. comerciale si alte categori.......insa colaborari la greu........chiar nimeni nu poate sa mai supravietuiasca de unu singur sasi faca propriile motoare platforme si chesti deastea.. daca totu se rezuma la costuri si ca e greu sa face ceva 'doar' din bani tai.......... poi cum era acum 30-40 de ani cand tehnologia era mult mai scumpa ca in ziua de azi......si fiecare constructor avea o identitate proprie......chiar asa de departe sa ajuns de trebe fiecare 'sa se mute' cu vecinu in casa ca sa poata supravietui????? azi maine cumperi un Renault si platesti la Mercedes sau cam asa ceva......

  • dan_grc, marţi, 02.07.2013 19:55

    @tzenu Sunt multe diferente fata de acum 30-40 de ani, foarte multe, sunt taxe, restrictii, cheltuieli mai mari cu personalul, cheltuieli pt reducerea poluarii , etc, apoi daca incep cativa sa colaboreze, ceilalti cum contracareaza? Cat poti sa rezisti singur sa faci absolut totul singur? Unii vor avea o oferta mai buna, mai completa si ceva mai ieftina decat cei care sunt singuri, deci incet incet toata lumea trebuie sa colaboreze pt ceva, pt un model comun, o tehnologie...oricum Honda deocamdata este singura, adica nu face parte dintr-un mare concern, ca produc impreuna cu GM un model cu hidrogen chiar nu este mare lucru fata de cum isi impart multe marci motorizari si platforme peste tot, dar cat va mai rezista? Nu stiu, dar este foarte greu sa faci asta, cert este ca marile concerne vor fi din ce in ce mai puternice si vor avea din ce in ce mai multi bani, Bmw Group de exemplu nu este un mare concern, deocamdata este puternic, dar peste 10 ani nu se stie, lucrurile se schimba repede.

  • antonny, marţi, 02.07.2013 20:17

    tzenu_bmw......raspunsul nu au cum sa tina pasul ....ca doar e o concurenta intre constructori......nu ai cum sa reinnoiesti un model la 1an sau 2ani

  • AndreiRN, marţi, 02.07.2013 23:29

    Hahahahaha ..... http://cafcp.org/stationmap

  • inexorabil, miercuri, 03.07.2013 00:34

    Dane, cand zici "puternice" te referi cumva la singurele grupuri auto de proportii neatinse de frenezia "colaborarilor" : VAG si Hyundai? Cat despre BMW, intr-adevar, nu se stie ce va ajunge. Daca, de exemplu, bavarezilor le va trece prin debla sa conceapa si ei un model sau o marca low-cost sau vreo linie de utilitare? Crezi ca n-ar fi posibil? Mai poti fi sigur de ceva in viitor? Caderea tabuurilor inseamna sintagma directoare a lumii auto de azi. BMW mai tine inca la traditie si ii merge excelent in forma actuala, dar poate il va tenta, mai devreme sau mai tarziu, sa scoata si produse "de volum", ca sa intre in jocul primelor locuri la vanzari mondiale, si atunci cum te vei simti?

  • dan_grc, miercuri, 03.07.2013 01:13

    Nu are cum sa intre in jocul primelor locuri la vanzari mondiale, este foarte departe acum, doar sa cumpere vreo 3 marci de volum, altfel nu are cum. Cat despre VAG care nu este atins de frenezia colaborarilor, pai ce rost are sa colaboreze VAG cu cineva, daca au atatea marci si colaboreaza intern, au extins la maxim platformele comune, de fapt inca n-au ajuns la maxim:), ar fi culmea sa faca vreun model comun cu o marca de la alt concern, chiar n-au motive. Coreenii in schimb se tin tare, cu doar 2 marci au ajuns sus si vand foarte bine, principalul concern de care se apropie din ce in ce mai mult fiind Renault-Nissan, au sanse sa ajunga in top 3 in urmatorii ani, ceea ce va fi incredibil, acum 10-12 ani erau aproape nicaieri.

  • @dan_grc, miercuri, 03.07.2013 17:46

    Esti mandru domnule Dan,de ce ai facut pe site-ul basarabean ? Au intervenit cei din redactie pt circul pe care l-ai facut si minciunile spuse in public. Exact cum au spus si ei, daca vrei sa faci circ fa-o prin chat la sectiunea '' CLUB '' numai nu mai face spam la rubrica de STIRI. Sper ca esti multumit. Pentru cine nu stie @dan_grc comenteaza pe un alt site concurent. Si stiti ce face dumnealui acolo ? Plagiaza la greu dar mai face si spam , flood si troll. Nu te-ai prins ? De cate ori mai plagiezi voi intra aici. Asta ca sa vezi cat esti de mincinos si plagiator. O sa te faci de caruta si aici .

  • @@dan_grc, miercuri, 03.07.2013 18:39

    Bai mafia sau cum naiba te cheama, du-te frate si lasa-ne, unul mai penibil ca tine n-a fost pe site-ul asta, gata, du-te.