Hyundai Santa Fe, în România de la 39.597 euro

Publicat marţi, 30.10.2012 12:19 de Sebastian Toma

Hyundai a anunţat preţurile noului Santa Fe pe piaţa din România. SUV-ul mărcii coreene pleacă de la 39.587 euro cu TVA inclus şi vine în standard cu motor diesel şi tracţiune integrală.

Hyundai Santa Fe a debutat pe piaţa din România. Pentru moment, a treia generaţie a modelului este oferită doar cu un motor diesel de 2.2 litri, tracţiune integrală nepermanentă în standard şi pleacă de la 39.597 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Propulsorul CRDi de 2.2 litri se mândreşte cu cele mai reduse emisii de CO2 din segment, 147 de grame pe kilometru. Unitatea dezvoltă 197 CP la 3.800 rpm şi furnizează un cuplu motor de 421 Nm la 1.800 rpm. Versiunea de bază are un consum mediu de 6.1 litri la sută, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 9.8 secunde. Sistemul de tracţiune integrală al acestui model funcţionează în modul 4x2 până când acesta detectează o pierdere de aderenţă la nivelul punţii faţă, moment în care începe să livreze putere punţii spate, dar nu mai mult de 50% din capacitatea totală.

Ulterior, cei de la Hyundai vor oferi şi o versiune 2.0D a lui Santa Fe. Această unitate dezvoltă 150 CP la 4.000 rpm şi 383 Nm între 1.800 şi 2.500 rpm. Propulsorul respectă normele Euro 6. Gama Hyundai Santa Fe include atât versiuni cu transmisie manuală cu şase trepte, cât şi versiuni cu transmisie automată cu şase trepte. Clienţii vor putea comanda şi versiuni cu şapte locuri ale lui Santa Fe. Reprezentanţii Hyundai estimează că vor obţine o cotă de minim 5% în 2013 pe segmentul SUV la nivel european, noul Santa Fe fiind un element important al acestei strategii.

În primă fază, importatorul Hyundai în România va comercializa şi un stoc special de lansare, numit "Santa Fe unLimited", care prezintă o configuraţie aparte de dotări. Seria limitată de lansare Santa Fe "unLimited" include şapte airbag-uri în standard, ABS, EBD, TCS, ESP şi BAS. De asemenea, modelul are sistem de asistenţă la urcarea şi coborârea pantelor, posibilitate de blocare diferenţial central, direcţie servoasistată electric cu trei moduri de funcţionare, blocuri optice cu Xenon, climatizare automată cu reglare pe două zonă, pornire fără cheie, pilot automat, scaune faţă încălzite, senzori de parcare, tapiţerie din piele, sistem de navigaţie, conexiune Bluetooth cu recunoaştere vocală, cameră video pentru marşarier şi altele. Preţul acestei versiuni va fi disponibil la cerere, în reţeaua de distribuitori autorizaţi Hyundai Auto România.

Hyundai Santa Fe vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Hyundai Santa Fe
2.2 CRDi Premium 4WD
197 6.1 9.8 39.597
Kia Sorento
2.2 CRDi 4WD Classic
197 6.6 9.6 31.620
Chevrolet Captiva
2.2D 163CP LT 4WD 5STR
163 6.4 11.0 28.250
Opel Antara
2.2 CDTI 163CP Enjoy 4WD S/S
163 6.6 9.9 28.630
Mazda CX-7
2.2 CD Challenge
173 7.5 11.3 31.330
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Via Hyundai

  • antonny, marţi, 30.10.2012 12:31

    o masina superba am admirat-o acum 10 zile showroom-ul hyundai mosilor.....

  • ynnotna, marţi, 30.10.2012 13:05

    astia au facut 3 modele fiabile in trecut si acum cu noile generatii deja se cred honda sau ceva... cu preturile astea.

  • verizon, marţi, 30.10.2012 13:24

    vine standard cu un pret de liga mare... daca acu 2 generatii pretul era aproape la jumate, masina asta e de-a dreptul inaccesibila. progres, neprogres ii va fi greu lui Hyunday sa o vanda la pretul asta. mai ales ca daca as fi cu adevarat chitit sa o iau, o isau din Germania cu 6000 de Euro mai ieftina.

  • dan_grc, marţi, 30.10.2012 13:28

    Frumos pret de plecare, deci cine vrea o motorizare V6 si dotari mai bune trebuie sa scoata lejer 50 000, pt un SUV compact totusi...

  • 23, marţi, 30.10.2012 13:33

    @dan_grc.Chestia cum ca scoate lejer 50 de mii,nu-i o problema.Adica gandeste-te ca hyundai are niste masini mult mai fiabile decat VW.Deci avantajul care : Garantie mare si fiabilitate,si o masina frumoasa.Coreenii ii intrec pe japonezi la design,trebuie sa recunosc.Sper ca nu va sarii @mafia pe mn acum :D

  • danny, marţi, 30.10.2012 14:26

    Si mie mi se pare foarte mult pt un Hyundai, indiferent cat de modern e. Inca nu sunt la nivelul sa-si permita sa umfle preturile pe baza brand-ului, cred ca i-a luat putin valul. Veracruz-ul, desi usor invechit, care teoretic e cu o clasa peste, si are si un diesel V6, e la oferta 34.000, cu pret de lista de 37.000. 'Surioara' Sorento pare o afacere mult mai buna, avand in vedere ca e practic aceeasi masina cu alta caroserie.

  • slVW_83, marţi, 30.10.2012 14:31

    Da de ce ar da cineva o căruţă cu bani pe un VAN înălţat???

  • antonny, marţi, 30.10.2012 14:56

    @slVW _83... Da de ce ar da cineva pe o amarata de Skoda Yeti 2.0 140 cp 29000 EURO ??????

  • Adrian, marţi, 30.10.2012 20:55

    @antony- pt ca 29 nu sunt 39 iar skoda nu e hyunday...

  • TC, marţi, 30.10.2012 21:24

    Un pret aberant pt un Hyunday. arata bine masina, dar la banii astia iei touareg.

  • alex, marţi, 30.10.2012 21:40

    @TC -> da poti sa-ti iei touareg dar taxe mai mari diferenta de 12 mil la impozit , consum mai mare cu 5 litri , daca stai sa te gandesti masina isi merita intr-o oare care masura banii la raportul calitate/pret , nu stiu dar din punctul meu de vedere un motor mia mare de 2.0 hai 2.4 e deja mult prea mare pentru oras . Da oameni buni stiu ca sunt sarac si ca din logan n-am iesit si etc ce o sa-mi aud aici doar ca e strict punctul meu de vedere , doar ca vb aia unele cheltuieli sunt de dragul persoanelor de pe langa noi gen "frateeeee asta are bani de n-are ce face cu ei "

  • joiegiorgica, marţi, 30.10.2012 21:49

    personal am condus,,si inca mai conduc vechiul santa fe,,am 253 000 km,,fara probleme majore,,dar,,din pacate,,prea s-au aruncat la pretz,,inclusiv noul i30...se bate cot la cot cu wv golf[ la pretz]...mi se pare deja exagerat! la pretzul asta mai pui "pic" si te urci in tuareg,,,,x5,,,,sau iei o japoneza mazda c 7 si-ti mai raman bani de un logan jumate

  • Je, marţi, 30.10.2012 22:49

    un pret exagerat!!!! Totusi e prost ala care da nu ala care cere...

  • cmg_george, miercuri, 31.10.2012 10:28

    Hyundai pare sa practice politica reducerilor. Daca va uitati la i30 are acum un pret foarte bun fata de pretul de lansare (se reclaseaza acolo unde au fost ceed si i30 primele versiune si anume cel mai bun raport pret, dotari, calitate). Eu cred ca si Santa F*cking Expensive o sa scada in curand sub 35.000euro pentru motorizarea de 2.2 altfel nu cred ca o sa vanda ceva... Masina este extraordinara, motorul ii fiabil, dar totusi... de ce nu ai lua Sorento mult mai ieftin?

  • cmg_george, miercuri, 31.10.2012 10:29

    ... sau este o greseaza si pleaca de la 29.000 :)

  • dan_grc, miercuri, 31.10.2012 16:12

    @alex Un motor diesel de 3 litri de pe touareg sau de la oricare alt model nu are cum sa consume cu 5 litri mai mult decat un motor de 2.2 tot diesel, nici in oras si cu atat mai putin in afara, maxim 1.5 litri in oras, si 0.5 litri in afara in plus, iar daca amintesti de impozite, la 2.2 platesti aproape la fel ca la 2.5 ( adica 2.490 si ceva), deci diferenta pana la 3 litri, acei 1200 de lei pe an nu e chiar mare, adica mai putin de 300 de euro.Oricum Santa Fe nu este concurent pt Touareg si iesi mai ieftin daca achizitionezi Hyundai-ul cu motorizare de 2.2, dar daca vrei un motor de 3 litri si bine dotat, cred ca diferenta dintre cele doua va scadea sub 10 mii la pretul de achizitie si asa se ajunge la niste preturi atipice pt un Hyundai.

  • Cristian, miercuri, 15.05.2013 03:36

    Am facut azi un drive test si parerea mea este ca,masina-i extraordinara si isi merita fiecare ban.Singura problema,dupa parerea mea,este motorizarea,foarte rafinata dar mult prea anemica pentru gustul meu.Varianta 3.3 v6 e mai ok,dar din pacate nu e disponibila in Romania.Modelul din drive test era varianta luxury si era mega dotata ,de la voice control ,camera pentru marsarier,park assist la sistem de franare automata pentru evitarea accidentelor.Spatiul pentu pasageri este si el extraordinar,am reglat scaunul soferului cat mai confortabil pentru mine(am 1,90m) si am reusit sa stau decent pe bancheta din spate,ceea ce nu am reusit intr-un x6 mai scump cu 30 de mii.Am tot auzit ca la 41 de mii,Santa Fe intra periculos in zona de preturi a SUV-urilo mai populare in Romania.Am intrat pe pagina oficiala din Romania a marcilor respective si am facut o configuratie. VW TOUAREG MOUNTAIN V6 TDI BLUE MOTION TECH 204 CP,porneste de la 41.521,40 (varianta "cheala") si am ajuns la 62.358,36.TOUAREG HYBRID porneste de la 67.098,88(varianta cheala).AUDI Q7 3.0 QUATTRO 204 CP TIPTRONIC,porneste de la 57.650(varianta cheala) si am ajuns la 72.879,76,Aici doar vopseaua era intre 1.123,44 si 3.662,92.MERCEDES ML 250 4M BLUTEC 2.1 204 CP,porneste de la 56.575 si am ajuns la 94.413,60 ( si asta deoarece m-am saturat de bifat optionale!)