Jaguar a lansat SUV-ul electric I-Pace: rivalul lui Tesla Model X are 400 CP și o autonomie de 480 de kilometri
Jaguar a prezentat noul I-Pace. SUV-ul electric are două motoare electrice care oferă un total de 400 CP, iar bateria de 90 kWH promite o autonomie de 480 de kilometri, valoare măsurată în ciclul WLTP.
Jaguar a prezentat noul I-Pace, un SUV electric gata să strice ploile lui Elon Musk și să încurce și mai tare vânzările lui Tesla Model X. Noul Jaguar I-Pace va putea fi admirat în cadrul Salonului Auto de la Geneva, eveniment care își va deschide porțile în doar câteva zile.
Jaguar F-Pace, E-Pace și I-Pace formează acum gama de SUV-uri cu care producătorul britanic încearcă să fure din clienții constructorilor germani. Noul Jaguar I-Pace va fi produs în Austria, la Graz, în cadrul fabricii Magna Steyr, aceeași uzină în care acum este asamblat E-Pace. SUV-ul electric poate fi deja comandat și este disponibil în versiunile S, SE și HSE. Britanicii au pregătit și varianta de lansare First Edition.
Jaguar I-Pace: date esențiale
● Jaguar I-Pace măsoară 4.682 de mm lungime și are un ampatament de 2.990 de mm. Designul exterior a fost influențat de supercar-ul C-X75, iar coeficientul aerodinamic este de 0.29. Portbagajul poate înghiți 656 de litri, iar prin rabatarea scaunelor din spate, volumul crește până la 1.453 de mm.
● În zona frontală, I-Pace integrează o grilă cu Active Vanes. Fantele se vor deschide ori de câte ori bateriile au nevoie de răcire suplimentară. Jantele de 22 de inch și blocurile optice Matrix LED completează look-ul noului Jaguar I-Pace.
● SUV-ul constructorului britanic folosește două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. În total, sistemul de propulsie oferă 400 de cai putere și 696 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.8 secunde, iar viteza maximă încă nu a fost comunicată.
● Bateria lui I-Pace a fost integrată în structura acestuia, iar distribuția maselor pe punți este de 50:50. Bateria are o capacitate de 90 kWh și integrează 432 de celule și promite o autonomie de 480 de kilometri în ciclul WLTP.
● La o priză normală vei putea înmagazina 80% din capacitatea totală în 10 ore. Dacă se utilizează o stație de 100 kWh, aceeași încărcare se realizează în 40 de minute. Totodată, britanicii spun că 15 minute (stație de 100 kWh) sunt suficiente pentru a adăuga 100 de kilometri de autonomie.
● Bateria lui Jaguar are o garanție de 160.000 de kilometri sau 8 ani. Britanicii estimează că în această perioadă, acumulatorii vor pierde 30% din capacitate.
● Jaguar I-Pace va fi oferit alături de sistemul de infotainment Touch Pro Duo. Două ecrane tactile se află poziționate pe consola centrală, în timp ce șoferul va beneficia de un Head-Up Display de ultimă generație. Instrumentarul de bord se numește Interactive Driver Display și are o diagonală de 12 inch.
● SUV-ul electric pregătit de britanici oferă o navigație capabilă să memoreze rutele parcurse și obiceiurile șoferului astfel încât să calculeze foarte precis autonomia rămasă. Sistemul de infotainment include și asistentul vocal Alexa. Acesta va putea fi utilizat și prin intermediul aplicației Jaguar InControl Remote. Asemeni modelelor Tesla, Jaguar I-Pace va primi actualizări software over-the-air.
Prefer Tesla. Arata mai bine si este mai futuristic decat copia asta ieftina