Japonezii au luat potul: Mazda MX-5 este Mașina Anului în lume în 2016

Publicat vineri, 25.03.2016 10:30 de Daniel Popescu

Mazda MX-5 a câştigat premiul World Car Of The Year în 2016 după ce a învins în finală Audi A4 şi Mercedes-Benz GLC. Mai mult, roadsterul japonez a fost desemnat și cea mai frumoasă mașină lansată în lume anul trecut.

Salonul Auto de la New York a găzduit ceremonia de decernare a premiului World Car Of The Year pentru 2016, iar cei 73 de jurnalişti aflaţi în juriu au mizat pe frumuseţea şi performanţele roadsterului Mazda MX-5.

Acesta a câştigat marele premiu după o finală aprig disputată cu Audi A4 şi Mercedes-Benz GLC, după ce anterior a învins alte 20 de maşini înscrise în cursa pentru trofeu.

"Pe măsură ce roadsterul nostru legendar se apropie de 1 milion de unităţi, acest premiu este dovada că este în continuare la fel de tânăr, distractiv şi relevant ca întotdeauna. În reclamele noastre spunem Driving Matters şi demonstrăm asta cu maşinile noastre", spune Masahiro Moro, preşedintele şi CEO-ul Mazda pentru America de Nord.

Interesant este că Mazda MX-5 a ocupat doar locul trei în cursa pentru Maşina Anului în Europa, trofeu care a revenit recent modelului Opel Astra. Mazda MX-5 "a plecat însă acasă" şi cu trofeul pentru cel mai bun design, categorie la care a învins Jaguar XE şi Mazda CX-3.

De asemenea, BMW Seria 7 a câştigat confruntarea cu Audi Q7 şi Volvo XC90 pentru premiul maşina de lux a anului, în timp ce Audi R8 Coupe a fost desemnată cea mai performantă maşină după o luptă cu Mercedes-Benz C 63 AMG Coupe şi Honda Civic Type R.

Nu în ultimul rând, premiul Maşina Verde a anului i-a revenit lui Toyota Mirai, prima maşină de serie pe hidrogen din lume, care a surclasat Toyota Prius şi Chevrolet Volt.

WORLD CAR OF THE  YEAR 2016: finaliştii şi câştigătorii

WORLD CAR OF THE YEAR WORLD LUXURY CAR WORLD PERFORMANCE CAR WORLD GREEN CAR WORLD CAR DESIGN
Mazda MX-5 BMW Seria 7 Audi R8 Toyota Mirai Mazda MX-5
Audi A4 Audi Q7 Mercedes Benz C 63 AMG Coupe Toyota Prius Mazda CX-3
Mercedes-Benz GLC Volvo XC90 Honda Civic Type R Chevrolet Volt Jaguar XE
  • vianu, vineri, 25.03.2016 10:50

    ok, MX5 si Mirai asa cum am presupus pe XC90 il vedeam sa ia coronita , dar in fine; iar R8-ul e de felicitat ca deobicei, haterasii isi vor baga gheara'n gat :)

  • rotila, vineri, 25.03.2016 10:59

    poate pentru test drive pentru voi jurnalistii care nu stiti sa cumparati. acest rezultat va influenta vanzarile.masina va fi iar poate cel mai vandut cabrio.poate este cel mai bun cabrio. dar vorbim de o nisha nesemnificativa. cea mai buna masina este una din cele mai vandute masini din lume (corola,golf,qashqai,A4 ) etc. este o dovada de lipsa de profesionalism a celor care participa.

  • LR, vineri, 25.03.2016 11:40

    MX-5 chiar merită acest loc. Tot respectul pentru filozofia simplă din spatele acestui succes. Despre Toyota cu hidrogen mă cam mirai când aflai că e atât de verde!

  • ioi, vineri, 25.03.2016 12:11

    Bravo Mazdei MX-5-ului si Miraiului (pt faza cu hidrogenul, nu pentru design) De fapt felicitari tuturor, in fiecare calasa. Fiecare isi merita locul.

  • qava, vineri, 25.03.2016 14:51

    dac e s-o iau...personal e ok si mx 5 dar mie-mi place ,sincer ma mult fiatul spider...

  • Kirotractor, vineri, 25.03.2016 16:19

    Da, si eu cred ca titlul e meritat, mai ales ca MX-5-ul l-a luat si pe cel de "World Design Car". Personal imi place totusi mai mult noua versiune Targa, desi japonezii au anuntat la salonul new-yorkez ca MX-5 RF va fi oferita exclusiv in combinatie cu motorul de 2 l si 160 CP. Mai micul (si mai turatul) 1,5 l/131 CP a fost probabil considerat neadaptat cresterii masei proprii - desi mecanismul electrohidraulic "fastabck-retractable" nu cintareste decit 40 kg in plus fatza de pavilionul textil al cabrioletului (RF inclusiv sofer de 75 kg: 1060 kg.) In plus, cuplul mai mare al propulsorului 2.0 merge mai bine cu varianta automatica (tot cu 6 trepte) oferita-n premiera pe RF. Pretul nu-i cunoscut inca, dar se estimeaza ca se va apropia de 30K euro in Europa - cu cca. 2,5K mai mult decit MX-5 2.0 Cabrio. ...Mult? Putin? O sa aflam din toamna - inclusiv confirmarea (sau nu) a zvonurilor ca si Fiat va scoate un 124 Spider similar. Majoritatea specialistilor prezic totusi succes RF-ului, fiindca va fi cumparat nu doar pe considerente de stil, ci si de catre cei care doresc o insonorizare mai buna (cabrioletul cam... zbarnaie cu 80 dB la 130 km/h) sau pur si simplu nu vor sa se trezeasca cu "textila" taiata-n parcare de vandali.

  • vianu, vineri, 25.03.2016 17:06

    vad o chestie interesanta cu imparteala asta japonezii bifeaza la design si spirit liber (cine ar fi crezut?), bifeaza la tehnologii inovatoare (wow, astia si tehnologia lor invechita, nu?) iar nemtii la ce stiu ei mai bine, deci nimic nou sub soare :)) - performata si lux

  • bull...., sâmbătă, 26.03.2016 17:02

    Probabil s-au gandit la madalescu cand au votat masina asta pentru ca mie, personal , imi pare destul de banala!

  • neue, sâmbătă, 26.03.2016 17:56

    Mazda au design deosebit.. Celelalte parca-s facute toate de "Pini Farina", la imprimanta..

  • mowgli, duminică, 27.03.2016 01:36

    Cea mai urata generatie de MX-5.

  • Kotegaeshi, duminică, 27.03.2016 10:14

    @mowgli, nu fii rautacios. Este chiar faina! Toate cele bune, prietene!

  • fermi, duminică, 27.03.2016 19:48

    Nu e in regula. E ca si cum ai spune ca ce-a mai buna incaltaminte sunt slapii.

  • Aurel, duminică, 27.03.2016 20:18

    N-am mai ras asa de tare de mult ... Mazda e un gunoi de masina !!!

  • vianu, duminică, 27.03.2016 20:25

    @fermi pai tu poti purta bocancii marimea Q7 cand e soare si mergi spre plaja :)

  • r, luni, 28.03.2016 09:06

    Este frumoasă după criteriile mele estetice. Dar dacă o vezi în realitate și mai și mergi cu ea pe drumurile din orașele din România lucrurile încep să devină confuze. Ciudat este că mai toate câștigătoarele sunt votate de grosul p(rosti)mii dar sunt destinate unui număr foarte restrâns de oameni. Măcar să visăm frumos.