Kia pro_cee'd GT - imagini şi informaţii oficiale

Publicat luni, 28.01.2013 11:05 de Bogdan Mirică, Dragoș Băltățeanu

Kia a publicat informaţii oficiale şi o galerie foto a noului pro_cee'd GT, versiunea sportivă a modelului cu trei uşi. Debutul live va avea loc în luna martie, la Geneva, alături de varianta cu cinci uşi cee'd GT.

Kia a publicat, cu mai bine de o lună înainte de debutul oficial la Salonul Auto de la Geneva, primele imagini şi informaţii oficiale ale noului pro_cee’d GT, versiunea sportivă a modelului cu trei uşi ce activează în segmentul compact. Kia pro_cee'd GT va fi propunerea coreenilor pentru un hot-hatch ce va rivaliza cu modele populare în acest segment ca Volkswagen Golf GTI sau Ford Focus ST. Este prima încercare a mărcii Kia de a crea un hatchback compact performant. 

Desenat în cadrul biroului european de creaţie, sub atenta îndrumare a şefului de design Peter Schreyer, noul pro_cee’d GT beneficiază de un kit de caroserie distinct, mult mai agresiv decât varianta standard. Spoilerul față a crescut în dimensiuni, la fel și priza de aer. Proiectoarele noi din spoilerul față, grila sub formă de fagure şi luminile de tip LED ajută la individualizare. Posteriorul este marcat de cele două ţevi de evacuare şi de logo-ul GT, fixat pe hayon. 

Comparativ cu versiunea standard, GT-ul vine cu jante de 18 inch și o suspensie mai rigidă. Discurile de frână sunt mai mari, Kia urmând să folosească unele de 300x28 mm pentru puntea față și undele de 262x10 mm pentru puntea spate. Etrierii vor fi vopsiți în roșu pentru un look sportiv.

Primele imagini din interior ne oferă deja o dovadă a spiritului sportiv de care va beneficia coupe-ul coreean. Clienţii vor fi răsfăţaţi cu scaune Recaro, special construite. Nu lipseşte nici volanul sportiv, cu însemne specifice.

Kia a anunţat că sub capotă se va afla un motor turbo GDI de 1.6 litri, asociat unei cutii manuale cu șase trepte. Configuraţia le va permite asiaticilor să provoace Golf GTI cu 204 cai putere şi 265 de Nm, resurse suficiente pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în 7.9 secunde. Aceeaşi reţetă ar urma să-i fie aplicate şi variantei cu cinci uşi cee'd GT, programată să debuteze tot în cadrul Salonului Auto de la Geneva.

Producţia ambelor versiuni sportive ar trebui să înceapă în luna mai la uzina Kia de la Zilina, Slovacia.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.

  • Vlad, duminică, 27.01.2013 12:05

    Arata bine pentru o KIA, sa vedem si restul...

  • andrey_1293, duminică, 27.01.2013 12:34

    Cam glumeti cei de la Kia cu Cee'd-ul asta. Ei vor sa concureze cu Megane RS, Golf GTI, Focus ST dar vin cu un motor de 1.6 200 cai? Astra OPC are 280 de cai. Fiesa ST are aproape 200 de cai si e din segmentul inferior. Din segmentul asta, doar Golful GTI este mai sarac in caluti (Golf 7 - 220, 230 CP) dar face fata cu brio la concurenta. Daca cei de la Kia vor sa fie luati in seama, ar trebui sa bage mai multi cai pe masinuta lor. La design arata excelent, sta pe langa Astra OPC si Megane RS insa nu e de ajuns doar asta.

  • antiqua, duminică, 27.01.2013 13:14

    reusit...o evolutie fenomenala la kia si hiunday din multe p.d.v. de remarcat designul indraznet dar nu lipsit de bun gust...am vazut pe drum ,nu demult,o optima va spun sincer ca m-am uitat dupa ea ..si am ramas placut impresionat...imi place passatul e o masina ok...dar cand am vazut optima!...cel putin ca design e peste multe nemtoaice...daca nu peste toate

  • Alex Radoi, duminică, 27.01.2013 19:23

    Arata foarte bine (proiectoarele cu leduri dispuse in forma aia sunt ceva nou), poate se va si conduce bine (chiar C'eed-ul vechi e recunoscut pentru manevrabilitatea buna data de suspensia spate independenta), DAR, ca preturi probabil va fi aproape de un Golf GT (nu GTI) si chestia asta eu zic ca o dezavantajeaza, KIA neavand imagine de marca in zona "hot-hatch". Banuiesc ca va sari bine de 20.000eu cu o echipare mai bogata, "bine" in sensul undeva spre 25.000eu. Adica e bine ca exista (pentru diversitate), dar ma indoiesc ca va fi un best-seller. O parere...

  • ADN, duminică, 27.01.2013 20:44

    @Alex Radoi Care suspensie? Suspensia aia LOW-COST cu amortizoare pe gaz?! Nu trebuia sa deschizi subiectul, pentru ca-i unul rusinos pentru koreeni. 1.6l 200 CP pe un hachback compact care se vrea "hot" ? Te rog... O putere similara ofera legendarul Clio de ultima generatie, care-i mai usor, mai agil, mai accesibil, mai spectaculos ! Pentru ce sa coste cat un Megane RS? Face banii Ceed GT ? Nici intr-o mie de ani !

  • TC 1900, duminică, 27.01.2013 22:55

    1.6 turbo hot hatch, da sigur ...

  • Florin, luni, 28.01.2013 03:32

    punctul forte la modelul asta va fi in final DESIGN-ul. Arata foarte bine!

  • StM, luni, 28.01.2013 09:12

    Chiar nu se poate sa existe o postare unde sa nu dai peste fani Renault? Masinuta arata bine, la 200 CP cred ca e ok, e facuta pentru oameni care vor ceva diferit si in nici un caz nu e pentru cei care vor "sa se bata" cu Megane RS, Astra OPC, Focus RS, Golf GTI sau R, Mazda 3 MPS si altele. Nici pentru viitorul Clio RS sau pentru Corsa OPC nu e rival, fiind intr-o clasa superioara. Mie imi place si numai piata va demonstra daca a fost o alegere buna a Kia sa incerce si nisa asta.

  • dan, luni, 28.01.2013 09:57

    Domnu' ADN, in primul rand mai verificati-va cunostintele vis-a-vis de amortizoarele pe gaz, ca sunt departe de a fi low-cost. Ele sunt tot pe ulei, insa au in partea de sus gaz care impedica uleiul sa nu faca bule si sa reduca, astfel, din eficienta. TOATE masinile au acum amortizoare gaz-ulei, iar doar pe ulei sunt deja istorie. Ca sunt ele, coreenele, mai rigide sau mai slab gandite astfel incat la alternanta de sarcina pot 'topai' de fund, asta poate avea alte cauze, cum ar fi arcurile, barile stabilizatoare, bucsile, care ori sunt prea tari, ori nu sunt in armonie ca rigiditate cu restul componentelor. Asta e o problema care se rezolva in timp, dupa ce vor capata experienta si vor invata din greseli. In al doilea rand, faza cu 1.6 de "doar" 200cp pt un hot-hatch nu cred ca provoaca nemultumiri decat in randul asa-zisilor 'pasionati' care in viata lor n-au urcat intr-o masina mai puternica de 105cp, dar stiu doar sa dea din gura pe net, ca zmeii. 200cp nu-s nici pe departe putini pt un hatch sportiv si asta o stie oricine care a mers cu asa ceva. Ca nu sunt indeajuns pt unii sau altii, asta e o meteahna omeneasca obisnuita, niciodata nu e indeajuns ceva, nici banii, nici functia si nici puterea unei masini. 200cp sunt teoretic suficienti si decenti pt o masina care se intituleaza hot hatch de strada, de zi cu zi, orice alta consideratie este pur subiectiva si nu cred ca poate defini masina ca fiind buna sau proasta.

  • Hyundai-ist, luni, 28.01.2013 10:09

    Masina va avea acelasi motor cu Hyundai Veloster turbo. http://www.youtube.com/watch?v=fiT36gkeF9M

  • Edi, luni, 28.01.2013 12:00

    Masina asta nu concureaza cu Astra OPC ci cu Golf GTI, Focus ST etc. Astea sunt hot-hatch-uri din zona inferioara de putere (200-220 CP) nu mai comparati cu Megane RS (265 CP), Astra OPC (280 CP) Golf 7 R (290 CP) sau Ford Focus RS.

  • Alex Radoi, luni, 28.01.2013 12:33

    ADN - In ce priveste amortizoarele, asculta de la @dan, ca zice bine. Asta e regula, e tehnologia de pe 90% din masinile actuale. ;) ATENTIE!!! "Kia Pro_Cee'd GT va fi propunerea coreenilor pentru un hot-hatch ce va rivaliza cu modele populare în acest segment ca Volkswagen Golf GTI sau Ford Focus ST" Afirmatia de mai sus apartine autorului articolului, e clar ca nu face parte din comunicatul de presa oficial. Sunt ferm convins ca masina asta nu intentioneaza sa bata atat de sus si e evident ca ar fi submotorizata pentru asa ceva. Ea ataca mai mult clasa Golf GT, Civic Type S etc. Nu e hot-hatch pur sange. Pentru ca in caz contrar nu i-ar fi dat apelativul "GT". Chiar credeti ca nu erau capabili sa inventeze o denumire proprie? Sa fim seriosi, sigur gaseau ceva.

  • Vasilica, luni, 28.01.2013 12:40

    Noi nu avem pe unde merge cu masinile si voua vi se par putin 200CP....Nimic de zic tipic romanesc!!

  • andy.s, luni, 28.01.2013 13:05

    0 la 100 de km/h in 7.9 sec !? ?

  • pesso, luni, 28.01.2013 14:09

    Design frumos,performante ok.Pretul va face diferenta la noi in tara.Daca vor venii cu 2000-3000euro sub Megane RS (el fiind cel mai ieftin) vor vinde bine la noi...

  • bubu, luni, 28.01.2013 14:49

    daca batea Bugatti Veyron era cea mai buna asa, "chinazarie" tata, ce golf-ul sau "bemveul" meu este mai tare, chiar daca este de prin 1900 toamna-iarna

  • Catalin, luni, 28.01.2013 23:51

    Megane RS si Golf GTI, Focus RS si mai stiu eu ce hot "carnatzi" au motoare de 2 litri - si atunci de ce plm deschideti discutia ca asta micul si cu ochii oblici are "doar" 200 din 1.6 ? Scoateti fratzilor mashinile voastre la inaintare si apoi mai deschideti pliscul

  • cmg_george, marţi, 29.01.2013 10:17

    http://www.youtube.com/watch?v=CuoBrgpdVKU Mai mult decat suficient motorasul.

  • dan, miercuri, 30.01.2013 10:02

    @cmg_george Cam lungute primele treptele (cred ca de aici vine si cifra de 7,9 sec pt 0-100), dar da, se descurca onorabil, chiar neasteptat de bine la viteze mari.

  • eul, duminică, 03.02.2013 17:24

    kia - a impus respectul, respectati kia.