Lamborghini Huracan primește o variantă mai ieftină, mai ușoară și mai eficientă: LP580-2

Publicat miercuri, 18.11.2015 12:54 de Sebastian Toma

Lamborghini a lansat la Los Angeles o variantă cu propulsie spate a lui Huracan. Ea se numește LP580-2, are mai puțini cai putere decât varianta cu tracțiune integrală, iar consumul său de carburant este mai scăzut.

Lamborghini Huracan LP580-2, cea mai recentă creație a constructorului din Sant'Agata Bolognese, a fost prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles. Modelul italian a renunțat la tracțiunea integrală în favoarea unei configurații cu propulsie spate, de unde și particula "-2" din numele său, iar odată cu această schimbare a scăzut masa totală și consumul mixt de carburant.

Modificările aplicate îl fac pe Huracan LP580-2 să fie cel mai economic model din oferta actuală a mărcii italiene, cu un consum mixt de 11.9 litri la sută și emisii CO2 de 278 de grame pe kilometru. Masa totală este de 1.389 kilograme la "uscat", fără fluidele necesare funcționării. În raport cu varianta cu tracțiune integrală, LP580-2 are 33 de kilograme mai puțin și 30 CP în minus.

Cei de la Lamborghini au redus puțin din puterea motorizării V10 de 5.204 centimetri cubi odată cu această motorizare, noul nivel de putere fiind de 580 CP la 8.000 rpm. Cuplul maxim este de 540 Nm la 6.500 rpm. Huracan LP580-2 este oferit doar în compania unei transmisii cu două ambreiaje și șapte trepte, care are timpi și caracteristici variabile de schimbare a treptelor în funcție de setarea aleasă din Drive Select Mode (tot trei moduri de rulare sunt disponibile – Strada, Sport și Corsa). Italienii au rămas italieni și denumesc în continuare transmisia lor cu doua ambreiaje "Lamborghini Doppia Frizione".

Noua variantă a lui Huracan accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.4 secunde, fiind mai lentă cu 0.2 secunde decât cea cu tracțiune integrală și mai mulți cai putere. Viteza maximă este de 320 km/h, iar accelerația de la 0 la 200 km/h este realizată în 10.1 secunde. Raportul putere/greutate este de 2.4 kilograme/cal putere, iar masa este distribuită 40/60 între punțile față și spate. Tot la nivel tehnic, Huracan LP580-2 are o suspensie recalibrată, o direcție modificată și un sistem de control al stabilității reprogramat. La nivel exterior, varianta cu propulsie spate a lui Huracan are alte jante din aliaj, anvelope speciale Pirelli, bare de protecție cu design modificat și noi fante de aerisire integrate pentru a aduce mai multă apăsare aerodinamică pe puntea față.

În Europa, Lamborghini Huracan LP580-2 are un preț de pornire de 150.000 de euro fără taxe.

Via Lamborghini

  • oare..., miercuri, 18.11.2015 13:05

    ...un nu se gandesc si la un TDI daca tot e cu tractiune spate...nu de alta dar daca tot dau un ban cat 15 apartamente si raman calic macar sa... consume putin ca ...de motorina mi-or da ai mei ceva...hai ca glumeam nu sariti cu maini rosii!