Lexus UX: noul SUV japonez are versiune hibridă de 176 de cai putere cu tracțiune integrală
Lexus UX este cel mai nou SUV din gama constructorului japonez și beneficiază de un nou motor de 2.0 litri, dar și de o versiune hibridă de 176 de cai putere cu tracțiune integrală.
La aproape doi ani de la lansarea conceptului UX, care a impresionat prin designul spectaculos,Lexus a dezvăluit versiunea sa de producție prin care își îmbogățește gama cu un nou SUV.
Chiar dacă elementele de design au fost retușate destul de mult, Lexus UX rămâne o propunere interesantă pentru un segment de piață foarte disputat ca urmare a popularității în creștere a SUV-urilor.
Lexus UX: date esențiale:
● Lexus UX este dezvoltat pe o nouă platforma GA-C, care oferă modelului și un centru de greutate foarte scăzut. Modelul are o lungime de 4495 mm, în timp ce ampatamentul este de 2640 mm, lățimea de 1840 mm, iar înălțimea de 1520 mm;
● SUV-ul se remarcă prin grila generoasă și impozantă, în timp ce blocurile optice sunt echipate cu 120 de LED-uri individuale;
● UX beneficiază de 4 design-uri pentru jante, care sunt disponibile în versiuni de 17 și 18 inch; Interiorul nu impresionează la fel de mult că exteriorul, însă Lexus afirmă că acesta este inspirat din tradiția japoneză. Constructorul nu a oferit însă detalii despre ecranul disponibil sau alte elemente esențiale legate de interior;
● În schimb, există informații detaliate despre gama de motorizări. Versiunea de baza UX 200 va utiliza un nou motor cu 4 cilindri de 2.0 litri care generează 168 de cai putere și care beneficiază de o eficiență termală de circa 40%. De asemenea, puterea este furnizată prin intermediul unei transmisii variabile continue Direct Shift (CVT);
● Transmisia Direct Shift CVT reprezintă o premieră pentru Lexus și beneficiază de trepte de viteza suplimentare pentru a obține o accelerație la pornire asemenatoare cu cea obținută cu o cutie de viteze manuală;
● Versiunea UX 250h mizează pe un sistem de propulsie hibrid, care pe lângă motorul pe benzină folosește un propulsor elecric montat pe puntea spate. Cu ajutorul acestuia, sistemul generează 176 de cai putere și oferă tracțiune integrală. În cazul în care senzorii detectează o scădere de aderență pe puntea spate, 80% din puterea totală este distribuită automat pe puntea spate dacă vehicul are o viteză de până la 70 km/h.
Via Lexus
avand in vedere ca cel mai eficient diesel are undeva la 42%, 40% pentru un benzinar e ceva. puterile nu te dau pe spate si contrazic designul agresiv, dar daca nu vrei sa fii spaima soselelor este suficient, important este cum se simte aceasta putere la interior cam prea multe butoane. agresivitatea designului este discutabila dar binevenita intr-o lume din ce in ce mai stereotipa. per total e ok