McLaren 650S - primele imagini ale supercarului creat să umple golul dintre MP4-12C şi P1

Publicat luni, 17.02.2014 12:51 de Bogdan Mirică

McLaren va expune la Geneva noul 650S, un supercar nou, cu faţa lui P1 şi spatele lui MP4-12C. Rezultatul încrucişării va avea rolul de a umple golul dintre modelul entry-level şi P1.

După ce a publicat un teaser la finalul săptămânii trecute, Mclaren a dezvăluit în acest weekend modelul pe care plănuieşte să îl aşeze între hypercarul P1 şi actualul MP4-12C. Acesta se va numi McLaren 650S şi va beneficia de componentele lui MP4-12C, complet revizuite pentru performanţe superioare.

Maşina a fost deja prezentată unui grup restrâns de clienţi şi urmează a fi dezvăluită oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva, la începutul lui martie. Vânzările vor demara în această primăvară, McLaren urmând să ofere variante coupe şi Spider (decapotabile).

Despre noul supercar britanic nu există foarte multe informaţii, însă este cunoscut faptul că Jenson Button, pilotul de Formula 1 al echipei McLaren, a contribuit mult la dezvoltarea noului 650S, plecând de la popularul MP4-12C.

Noul 650S va beneficia de o aerodinamică revizuită, de o suspensie nouă, ceva mai rigidă, de un sistem de frânare îmbunătăţit şi de o altfel de transmisie. Până şi pneurile folosite pentru 650S vor fi diferite de cele ale lui MP4-12C.

Din punct de vedere estetic, noul 650S este o încrucişare între vârful de gamă P1 şi MP4-12C. Mai exact, partea frontală a fost preluată de la P1, în vreme ce posteriorul este aproape similar cu cel al lui MP4-12C. Profilul este dominat de două prize de aer laterale mari, care garantează cu 24% mai multă apăsare aerodinamică la 240 de km/h decât MP4-12C.

Sub capotă McLaren va folosi acelaşi propulsor V8 de 3.8 litri bi-turbo, capabil să ofere 650 de cai putere, după cum o sugerează şi numele. Deşi nu există date oficiale, alăturarea resurselor unei transmisii cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte ar putea aduce timpul de accelerare de la 0 la 100 de km/h în jurul valorii de 3.0 secunde. Iar viteza maximă ar urma să treacă de 300 de km/h.

Deşi a fost gândit ca un model intermediar între MP4-12C şi P1, McLaren recunoaşte că noul 650S ar putea să afecteze vânzările lui 12C pe pieţele în care exista deja cerere pentru modelul entry-level. Cu alte cuvinte, există posibilitatea ca 650S să înlocuiască definitiv MP4-12C, dacă publicul o va cere.

via carscoops

  • Scorpionul.negru, luni, 17.02.2014 13:23

    Performantele sunt incredibile. Dar e pacat ca nu au angajat un designer care sa le faca diferite. Practic au pus fata si interiorul de la P1, si spatele de la MP4. Iar patele nu mi-a placut niciodata la McLaren. Masini pt. fanii ei si atat ! (care sunt putini). Restu e bine sa sisi cumpere Ferrari, Lambo...Aston, Pagani !

  • _steli, luni, 17.02.2014 14:11

    Strutocamila ... :)) Pacat ca la banii pe care probabil ca or sa-i ceara pe ea, nu ofera nimic nou d.p.d.v. estetic/design.

  • Kamrocgos, luni, 17.02.2014 18:53

    Ma indoiesc ca masina asta a fost gandita ca un intermediar intre 12C si P1, mai degraba cred ca va inlocui 12C, avand si o idenditate de marca mai accentuata datorita farurilor noi. Aston Martin a facut ceva similar cand a introdus Virage intre DB9 si DBS, pentru ca mai apoi sa scoata DB9 si sa redenumeasca astfel modelul Virage.

  • vianu, luni, 17.02.2014 19:33

    o masinuta pe gustul meu. Simpla si la obiect, fara o claviatura de pian pe post de butoane, fara dinti pe bot, fara muchii inutile, fara gargui pe la colturi ori candelabre pe post de lumini. @Kamrocgos....ti-am dat manutza rosie...din greseala. Consider-o verde.

  • Inexo-cuantic, luni, 17.02.2014 20:06

    Mclaren a reusit sa scoata un model cu adevarat sportiv si exclusivist. Nu ma refer la performanetele motorului care s-ar putea sa ti se para insuficiente fata de alti competitori , ci la modul de abordare a originalitatii marcii nu mai zic de faptul ca aceste masini ofera stabilitate si aderenta demne de un hypercar, care la prima vedere iti poate da senzatia ca te aflii intr-un ''go kart'' si asta datorita garzii la sol si centrului de greutate cu adevarat sunt foarte joase. Felicitari maxime din partea mea. Sa auzim numai de bine!

  • Ivanoff, miercuri, 19.02.2014 14:46

    Draga Bogdan, pai daca "...McLaren urmând să ofere variante coupe şi Spider", varianta prezentata acum ce este, cumva Estate?... La urma urmei la masini straine si "folbal" tot romanu' se pricepe...