McLaren a lansat noul MP4-12C

Publicat joi, 18.03.2010 17:58 de Sebastian Toma

Noul supercar din Woking a debutat astazi pe piata in cadrul unei ceremonii fastuoase organizata la sediul constructorului britanic de supercar-uri.

Englezii de la McLaren Automotive s-au lansat oficial pe piata auto ca un producator independent si au prezentat primul lor produs dezvoltat integral in propriile ateliere. Seful McLaren Automotive, Ron Dennis, a prezentat noul MP4-12C in fata audientei in cinstea echipei de Formula 1 cu acelasi nume, care a castigat 25% din toate cursele care au avut loc in aceasta competitie. Totodata, englezii sunt primii care au creat un monopost de Formula 1 cu un sasiu din fibra de carbon.

Supercar-ul britanic are o masa de 1.300 de kilograme, cu 300 de kilograme mai mult decat McLaren F1. Modelul este echipat cu un V8 cu injectie directa care dezvolta 600 CP si un cuplu motor de 600 Nm, iar 500 Nm dintre acestia sunt oferiti intre 2.000 rpm si 8.000 rotatii pe minut. Motorul si transmisia acestui model sunt dezvoltate de cei de la McLaren fara ajutor din exterior, iar acest lucru i-a ajutat sa realizeze cea mai eficienta masina din clasa sa. Cuplul motor ridicat si plaja pe care este disponibil acesta i-au ajutat pe englezi sa ofere un sprint de la 0 la 200 km/h in mai putin de 10 secunde. In acelasi timp, modelul emite mai putin de 300 de grame de CO2 per kilometru.

Pretul orientativ al unui exemplar McLaren MP4-12C va fi de 180.000 de euro, ceea ce inseamna ca noul superar din Woking este situat exact la acelasi nivel de pret cu rivalii sai din Maranello si Sant'Agata. Englezii vor construi 1.000 de exemplare ale acestui model pe an.

Via | Autoblog

 

  • .........., joi, 18.03.2010 19:13
    .............

    ce bn arata

  • Victor, joi, 18.03.2010 19:35
    McLaren MP4-12C se anunta un concurent foarte puternic pentru Ferrari 458 Italia si viitorul Lamborghini Gallardo

    In premiera pentru masinile sport sub 200,000 euro, McLaren MP4-12C vine cu celula de protectie din fibra de carbon, aceasta solutie fiind pana azi apanajul unor modele de peste 400,000 euro ( Porsche Carrera GT, Ferrari Enzo sau Mercedes SLR McLaren ) .

  • Dan, joi, 18.03.2010 21:46
    McLaren a cumparat majoritatea actiunilor pe care Mercedes le detinea in echipa de F1

    McLaren a anuntat azi ca a cumparat de la Mercedes, 29 % din cele 40 % din actiunile McLaren F1 pe care le detinea constructorul german in echipa McLaren .

  • dany, joi, 18.03.2010 22:03

    iată esenţa unui automobil spot! ca filosofie este urmasul lui F1! sper ca motorul senzational ca performante sa fie si fiabil; in ceea ce priveste sasiul, McLaren sunt over ... faptul ca la o asemenea putere si o masa redusa, viteza max e de doar 300 nu face decat sa tradeze demultiplicarea scurta a treptelor cutiei de viteze (va facilita reprizele si imlicit plăcera de a conduce) şi probabil apasarea (deportanţa) aerodinamică pozitivă (f putine automobile de stradă au asa ceva), pt că aceasta viteză "relativ mică" nu se poate explica în niciun caz printr-un Cx ridicat...

  • unckle, joi, 18.03.2010 22:14

    Dany , ai mare dreptate - este destul de clar ca un motor de 600 de cai poate sa ajunga la 400kmph in conditii "speciale" cu o cutie corespunzatoare , dar McLaren nu doresc asta. Mclaren au creat o masina care sa accelereze intr-un ritm extrem de rapid ( fata de concurenta ) de la 0 la 300 km/h , nu sa ii bata la o viteza maxima "teoretica" atinsa de 1 masina dintr-o mie .. odata pe an. Ei au preferat sa faca o mie de masini care sa faca praf orice supercar, in orice conditii :) Debea astept testele comparative , sa o vedem alaturi de "greii pur-sange"

  • bambam, vineri, 19.03.2010 00:50
    surdul nu aude..

    "Englezii vor construi doar 1.000 de exemplare ale acestui model, ceea ce va asigura exclusivitatea supercar-ului pe glob." Asta de unde ati mai scos-o ? Ca pe autoblog vad ca scrie cu totul altceva: "McLaren intends to deliver over 1,000 cars in 2011 alone and then grow that number as more models are added to the lineup." Deci ei spun ca mclaren intentioneaza sa construiasca 1000 de masini PE AN, nicidecum ca e vorba de o serie limitata.

  • noname00, vineri, 19.03.2010 10:34
    am o problema cu ...

    "Supercar-ul britanic are o masa de 1.300 de kilograme, cu doar 300 de kilograme mai mult decat McLaren F1" - serios, chiar trebuia sa folositi cuvantul "doar"? 300 Kg in plus este diferenta de la o mersul singur in masina la mersul cu inca 4 persoane. Oricum, masina asta este mai usoara decat competitorii sai.

  • Blue, vineri, 19.03.2010 17:36
    cateva nelamuri

    In primul rand masina are o masa de 1380kg, deci nu 1300 in cap. Aceasta masina NU este urmasul lui F1: 1) Nu se poate bate cu masini gen ZondaF, CCX, sau Apollo 2) Este o masina de serie, desi baietii de la automarket anunta doar 1000 de modele, tin sa-i dau dreptate lui bambam (o sa dezvolt mai tarziu) 3) F1 era masina suprema pt circuit si era suprematia in materie de mecania auto. Acest MP4-12C este o masina ce foloseste foarte multa electronica. 4) Aceasta masina iti ofera "luxul" a doua locuri adevarate, nu ca la F1, iti ofera Navi, MMI si afisaje electronice in bord 5) Si cel mai important, este de 10 ori mai ieftina decat un F1 Concluzie: Masina se bate cu 458 si Gallardo, iar cel putin din cifre pare superioara. Asta o spun desi am o slabiciune pt 458 Spuneam ca o sa dezvolt ideea celor "doar 1000" de modele. Chiar vroiam sa comentez pe tema asta. Era complet absurd din moment ce masina este facuta de la 0 si s-a cheltuit enorm cu dezvoltarea ei, dupa care sa o vinzi in serie limitata cu profit de (20% pe bucata sa zicem, ajungi undeva la 36 de milioane Euro profit pe intreaga productie) asta nu cred ca acopera nici pe departe dezvoltarea. Si aici vorbim de un constructor care nu are alta sursa de venit, in afara de colaborarile cu Mercedes, si care trebuie sa mai acopere si bugetul din F1, nu este un colos gen VW, sau Toyota care isi permit sa vand Veyron si LF-A pe pierdere. Deci cele 1000 de modele sunt productia pe un an, cum bine spune bambam.