Noi detalii despre Mercedes GLC F-Cell: modelul de serie pe celule de hidrogen va fi primul din lume cu sistem plug-in pentru autonomie electrică

Publicat luni, 13.06.2016 12:11 de Daniel Popescu

Mercedes GLC F-Cell va fi disponibil începând de anul viitor şi va avea o baterie electrică ce va putea fi încărcată la priză pentru a obţine o autonomie de 48 de kilometri, pe lângă autonomia de 500 km a sistemului pe celule de hidrogen.

Mercedes ne oferă detalii proaspete despre GLC F-Cell, primul model de serie pe celule de hidrogen al constructorului german. Anunţat în premieră la începutul acestui an, Mercedes GLC F-Cell va include însă o noutate majoră în domeniu, întrucât va fi primul model din lume pe celule de hidrogen care va beneficia de un sistem plug-in ce va permite încărcarea bateriei Li-Ion de 9kWh pentru o autonomie electrică de 48.2 kilometri.

Cu alte cuvinte, în cazul în care nu vei avea unde să alimentezi cu hidrogen, vei avea posibilitatea de a ajunge la destinaţie doar pe baza energiei electrice stocate în acumulatorul Li-Ion. Teoretic, această strategie ar trebui să impulsioneze cumpărătorii să mizeze şi pe vehicule bazate pe celule de hidrogen, în ciuda faptului că numărul de staţii de încărcare este semnificativ mai mic decât în cazul maşinilor electrice cu baterii Li-Ion.

Cele două rezervoare vor putea stoca 8 kilograme de hidrogen şi, împreună cu motorul electric, vor oferi o autonomie totală de aproximativ 500 de kilometri. O sesiune de încărcare completă cu hidrogen va dura numai 3 minute, adică aproximativ la fel de mult ca o încărcare obişnuită cu carburant tradiţional.

Mercedes a anunţat că GLC F-Cell va fi lansat în producţie de serie spre finalul anului 2017, însă iniţial va fi disponibil în numai câteva ţări precum Germania, Statele Unite şi Japonia, înainte de lansarea din Marea Britanie programată pentru 2018. Pentru moment, constructorul german nu a oferit nicio informaţie cu privire la preţul de comercializare pentru noul model.

Via Mercedes

  • Sergiu.Andrei, luni, 13.06.2016 13:18

    Deci pana la urma sa inteleg ca va fii primul auto pe hidrogen din istoria germanilor ? Primele au fost doar niste rateuri care nici macar nu era 100% Fcell.

  • @sergiu, luni, 13.06.2016 15:15

    Stai sa apara pretul , sa vezi atunci ce ameteala te ia!!

  • Tibi, luni, 13.06.2016 17:01

    Care-i faza cu celulele de Hidrogen? Se produg greu, scump, se stocheaza greu, sunt volatile? De ce s-a dezvoltat atat de greu sistemul asta? Mirajul unei incarcari in doar 3 minute mi se pare foarte tentant. Dar producerea lui polueaza mult ?

  • Seth, luni, 13.06.2016 19:01

    Toata ideea din spatele hibrizilor plug-in e sa eviti dezavantajele electricelor pure. Dupa mine, aceast Mercedes nu are sens. Cand nu gasesti o priza, cauti o pompa de hidrogen? Pai pompele de hidrogen sunt mult mai rare. Ca si cum ai zice nu mai cumpar aur ca e prea scump, cumpar platina.

  • ics, luni, 13.06.2016 21:28

    Sergiu, ai citit articolul? Sau macar titlul? E primul de serie! Restul au fost serii limitate de 1000 de buc sau asa ceva. Hidrogenul se produce cu energie. Energia poate sa fie curata gen eoliene sau murdara- gen carbune. Dar si o masina electrica merge cu aceeasi energie. Care poate sa fie curata sau murdara. Avantajul e ca hidrogenul poti sa il produci in cantitati mari atunci cand energia curata este produsa in cantitati mai mari (cand e furtuna pt eoliene sau multsoare pt energia solara). Curentul de la priza nu prea il poti alege de unde vine. Dar Hidrogenul poti sa il stochezi si 100 de ani. Tibi. E o technologie complexa. Foloseste metale rare si scumpe. In faza initiala tehnologia dezvoltata este scumpa. Peste 10-15 de ani poate o sa fie si Renault megan pe pile decombustie- Hidrogen.

  • @sergiulica, luni, 13.06.2016 23:24

    Mai citeste o data articolul, ai 4 .

  • zarnesteanu, marţi, 14.06.2016 16:01

    In US pretul va fi de $76,000 deci cu 50% mai mare decat al variantei clasice. Energia devine tot mai curata pe zi ce trece. Din cauza asta marii exportatori de petrol incep sa se orienteze spre altceva in afara de resursele naturale. Pentu cei care sunt ingrijorati de cat de curat se produce hidrogenul, am cateva informatii. Anul trecut China a depasit pentru prima data productia de electricitate pe combustibili fosili cu cea din resurse nepoluante (solara, eoliana, hydro, etc) Si trendul continua puternic pe directia asta. Germania este deja in pozitia de a exporta energie electrica obtinuta exclusiv prin metode curate (nu combustibili fosili). Bateriile au inceput sa devina tot mai performante. Deja pe langa Tesla, Mercedes si nisan au oferte de baterii pentru uzul casnic. Cine are panouri solare poate stoca energia in timpul zilei si s-o foloseasca aproape 24 din 24. Ba chiar exista posibilitatea sa contribui cu current in retea si sa faci bani din asta. La una din fostele firme la care am lucrat, pe tot acoperisul au fost puse panouri solare si compania vindea currentul in retea. Pe modelul despre care e vorba in articol, Mercedes a reusit sa imbunatateasca drastic performantele bateriei, in acelasi volum ca si cele folosite pe Smart Fortwo sau B Class pana anul trecut. Deci lumea misca, si sper din toata inima sa ajungem la punctul in care balanta se va inclina definitiv spre mijloace de transport nepoluante.