Noua generație BMW M5: 600 CP, tracțiune integrală și 3.4 secunde pentru accelerația 0-100 km/h
BMW a prezentat noua generație M5. Sedanul de performanță se bucură de 600 de cai putere și de un sistem de tracțiune integrală M xDrive. Totodată, noul M5 permite rularea într-un mod 2WD.
După o serie de imagini și clipuri teaser și după o galerie foto în care camuflajul a fost la ordinea de zi, a venit momentul să facem cunoștință cu noua generație BMW M5. Sedanul de performanță dezvoltat de constructorul german oferă modificări exterioare, îmbunătățiri interioare și performanțe de top.
Oficialii constructorului BMW spun că noua generație M5 este mai ușoară decât vechea versiune, are un comportament dinamic mult îmbunătățit și un propulsor capabil să ofere performanțe excelente. Totodată, nemții ne anunță că M5 este un model care o să se achite cu brio și de sarcinile zilnice, dar și de vizitele pe circuit.
Noul BMW M5: date esențiale
● Noua generație BMW M5 măsoară 4.965 de mm lungime, 1.903 mm lățime și are o înălțime de 1.473 de mm. Masa totală este de 1.855 de kilograme.
● Spre deosebire de Seria 5, BMW M5 oferă câteva modificări estetice. Nemții spun că inginerii M au restilizat o parte din zona frontală, bara spate integrează un difuzor de aer nou, iar totul se încheie cu cele patru terminații ale sistemului de evacuare. Capota urmează filozofia de design M și este fabricată din aluminiu.
● O noutate în paleta de culori o reprezintă nuanța Marina Bay Blue. În versiunea de bază, BMW M5 are jante de 19 inch vopsite în nuanța Orbit Grey. Clienții pot opta pentru un set de jante de 20 de inch.
● Noua generație BMW M5 este oferită alături de motorizarea V8 biturbo de 4.4 litri. Aceasta produce 600 de cai putere între 5.600 și 6.700 rpm și 750 Nm între 1.800 și 5.600 rpm. Spre deosebire de vechea generație, cuplul motor a crescut cu 70 Nm. Consumul mediu mixt anunțat de producător este de 10.5 litri/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 ajung la 241 de grame per kilometru.
● Caracteristile propulsorului pot fi modificate prin simpla apăsare a unui buton. Șoferii vor putea alege între modurile Efficient, Sport și Sport Plus. Resursele motorului sunt puse în valoare cu ajutorul unei transmisii automate cu 8 rapoarte croită special pentru M5 și prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală M xDrive. Astfel, noua generație BMW M5 accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.4 secunde, sprintul 0-200 km/h are loc în 11.1 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Prin intermediul pachetului M Driver, viteza maximă ajunge la 305 km/h.
● Prin instalarea sistemului de tracțiune integrală, BMW M5 dispune de cinci moduri de rulare. În momentul pornirii, sistemul de tracțiune integrală și modul DSC (Dynamic Stability Control) sunt active. Cel de-al doilea mod se numește MDM (M Dynamic Mode) și vine într-o configurație 4x4, dar cu ceva mai mult cuplu direcționat către puntea spate.
● Prin dezactivarea sistemului DSC, șoferul va avea acces la trei moduri gândite pentru circuit: tracțiune integrală (4WD), tracțiune integrală sport (4WD Sport) și propulsie (2WD).
● Din punct de vedere dinamic, BMW M5 promite un comportament bun atât în utilizarea zilnică, cât și pe circuit. Caracteristile dinamice au fost dezvoltate cu ajutorul numeroaselor teste de pe circuitul de Nurburgring. Clienții vor putea opta între modurile Comfort, Sport și Sport Plus.
● Noua generație BMW M5 va fi disponibilă începând cu primăvara anului viitor. Prețul de pornire pentru piața din Germania este de 117.900 de euro. În primă fază, clienții vor avea la dispoziție și o versiune First Edition, cu 19.500 de euro mai scumpă.
Noul BMW M5 - Video
mda...nu ma impresioneaza nimic la masina.e un m550i tunat la un pret de peste 100k euro