Noua generație BMW M5 pleacă de la 119.400 de euro cu TVA: 600 de cai putere și tracțiune integrală

Publicat luni, 04.12.2017 12:30 de Cornel Șocariciu

BMW M5 are un preț de pornire de 119.357 de euro cu TVA. Sedanul de performanță promite 600 de cai putere, tracțiune integrală M xDrive și 3.4 secunde pentru sprintul 0-100 km/h.

Noua generație BMW M5 a debutat oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, eveniment care s-a desfășurat în luna septembrie. Acum, oficialii BMW au anunțat prețul de pornire și pentru piața din România. Noul BMW M5 poate fi comandat începând cu 119.357 de euro cu TVA, cu aproximativ 11.000 de euro mai mult față de vechea versiune.

BMW M5 măsoară 4.965 de mm lungime, 1.903 mm lățime și are o înălțime de 1.473 de mm. Masa totală este de 1.855 de kilograme. Sub capota sedanului german se află un motor biturbo de 4.4 litri care produce 600 de cai putere între 5.600 și 6.700 rpm și 750 Nm între 1.800 și 5.600 rpm. Resursele motorului vor fi puse în valoare cu o transmisie automată cu opt rapoarte special dezvoltată pentru M5 și prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală M xDrive.

Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 3.4 secunde, repriza 0-200 km/h se desfășoară în 11.1 secunde, iar consumul mediu mixt anunțat de producător este de 10.5 litri/100 de kilometri.

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
PREȚ
(euro, TVA inclus)

Motor Putere
(CP)
Transmisie
V8, 4.4  Benzină
600 CP
Aut8, M xDrive 119.357

Prin instalarea sistemului M xDrive, noua generație M5 dispune de cinci moduri de rualre. În momentul pornirii, sistemul de tracțiune integrală și modul DSC (Dynamic Stability Control) sunt active. Cel de-al doilea mod poartă denumirea de MDM (M Dynamic Mode) și vine tot într-o configurație 4x4, dar cu ceva mai mult cuplu direcționat către puntea spate. Prin dezactivarea sistemului DSC, șoferul deblochează trei moduri noi: 4WD, 4WD Sport și 2WD. 

NOUL BMW M5 vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
BMW M5
V8, 4.4 litri
600 10.5 3.4 119.357
Mercedes-AMG E63 S
V8, 4.0 litri
612 8.8 3.4 124.277
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Liviu, luni, 04.12.2017 12:50

    Ce hotie cu pretul asta. Dai 50000 euro in plus fata de un seria 5 bine dotat pt un motor mai mare si mai puternic (care nu face mai mult de 10000), pt nitica fibra de carbon si 2 stickere cu M. La banii astia mai pui un pic si iti iei supercar deja.

  • Arogantul, luni, 04.12.2017 14:36

    de banii astia iti iei Polestar 1 si ai tot 600 de cai dar ai 1000 Nm cuplu si sub 3 secunde pana la suta.

  • Dodo, luni, 04.12.2017 15:55

    @ Liviu/Arogantul: sunt de acord cu voi, dar sunt sigur ca se va vinde chiar si la pretul de 120k pornirea.

  • Liviu, luni, 04.12.2017 16:18

    @Dodo Pai cand n-ai ce face cu banii si mai ales daca sunt ai altora (furati), nu prea conteaza cat costa :))

  • Dodo, luni, 04.12.2017 16:55

    @Liviu: Corect.

  • someone, luni, 04.12.2017 17:10

    @ liviu, ai dreptate, sant multi bani, dar aici intra si integrala aia cu dezactivare, lucru care nu e des intalnit pe piata.

  • Liviu, luni, 04.12.2017 17:15

    @someone 40000 pt asta? Sa fim seriosi.

  • dan_grc, luni, 04.12.2017 17:31

    M-urile n-au fost niciodata ieftine de noi, niciodata, de fapt sunt multe modele care nu se mai fabrica de 20 de ani cel putin, iar ca pret pe piata second, ajung la zeci de mii de euro, un seria 5 obisnuit bine dotat va costa cateva mii de euro in 15 ani, asta daca va fi bine intretinut. La astfel de modele chiar n-au rost discutiile " de banii astia...". @Liviu Mai pui un pic si-ti cumperi un supercar, adica Ferrari, Lamborghini, etc? Cred ca nu stii exact cat costa astfel de modele, cel putin dublu. Iar daca un M5 de 120.000 este nesimtire, sunteti liberi sa va achizitionati un Velar de 110.000 mii.

  • zen, luni, 04.12.2017 18:49

    Pe datele oficiale AMG-ul sta mai bine pana la 200km/h - sub 11s. Video de mai jos pare sa ne contrazica( a se vedea ca M-ul e in modul efficient si confort). https://www.youtube.com/watch?v=8kOO04Lji9M

  • someone, luni, 04.12.2017 19:14

    @ liviu : acum serios , tu chiar nu vrei sa vezi diferentele tehnice intre un 550i si m5? crezi ca cutiile sant la fel? franele? crezi ca suspensia are aceeasi calibrare si duritate/? crezi ca jantele chiar daca aceeasi marime au aceeasi greutate? turbinele oare sant la fel? capota de fibra de carbon oare cat adauga in plus la nota de plata? si asta sigur nu o gasesti nici ca optional pe orice 5 normal . hai sa ne gandim la scaunele sport din m5 care la viraje te strang in fctie de directa masinii. sau tractiunea integrala care mai adauga un diferential central, care e si lsd, unul fata si inca 2 planetare? intr-adevar, sant FOARTE multi bani, dar pentru clientul de super-sedanuri, acesti bani sant justificati de artificiile tehnice folosite pentru ca o masina de 1950 kg sa prinda suta in 3.4 si sa faca inca muuuulte alte chestii delicioase

  • inexorabil, luni, 04.12.2017 20:05

    Bi-turbate de sute de cai…Ȋntr-adevăr, o atitudine “sport”. Cui altcuiva se adresează acest gen de bolizi decât neamului prost parvenit prin bișniță, evaziune fiscală, devalizarea băncilor, tunuri la ANRP și contracte de lucrări publice “cu dedicație” ? Bine că DNA vânează fluturi pe câmp. Și cum se face că realitatea nu suferă variație, ȋn sensul că, ori de câte ori mă deplasez pe șosele interurbane, observ de fiecare dată că mașinile care “gonesc” cel mai tare (inclusiv noaptea!) aparțin mărcilor BMW și Audi? Mă rog, și lui MB, dar parcă nu cu aceeași ȋnverșunare… Dacă aș propune acum ca achiziția super-bolizilor să fie condiționată legal de susținerea ȋn fața unei comisii PR a unui test psihologic draconic (adică extrem de selectiv), a cărui nepromovare să ȋnchidă tranzacția fără drept de apel și cu efect peren pe teritoriul României, cu certitudine m-aș trezi imediat stigmatizat de toți fanaticii “drepturilor omului”. Așa că nu-mi permit o asemenea inițiativă :D

  • Stefi, luni, 04.12.2017 20:34

    Prefer AMG-ul, consuma mai putin cu aproape 2 litri la suta, deloc de neglijat. :) Dar parca tot pe GPL merg mai bine, pui gaz de 20 de lei si dai doua ture pe Nurburgring, nu? :) Si cu preturile astea e strigator la cer, dom'le, eu zic sa iesim in strada. Auzi la ei, o gramajoara de fier vechi reloaded sa coste atat amar de banet? Hotie pe fata! :) Acuma, pe bune nea' Liviu, erai pe punctul de a termina de strans banii pentru un M5 si te-a dezamagit pretul? Nu-i destul de clar ca un M5 nu ar trebui sa fie chiar la mana oricui? Crezi ca sefuletii de la BMW or fi gresit sau exagerat la calcule, sau or fi vrut intentionat sa-l tina intr-o zona mai exclusivista? Eu personal sunt aproape sigur ca BMW nici nu face bani cu divizia M (precum nici Audi cu RS sau Mercedes cu AMG). @inexo, am o vaga banuiala ca "bolizii" despre care vorbesti tu ca gonesc la ceas de seara sunt de fapt motanei cu motoare de sub 2 litri (eventual 'cipuite'), ca "e scumpe" impozitele si asigurarile, dar pitzi nu stie ce-i aia capacitate cilindrica.

  • Liviu, marţi, 05.12.2017 10:00

    @dan_grc Nu e chiar asa cu supercar-urile. Preturile merg de pe la 150k pana pe la 2 milioane. Cele despre care vorbeam nu sunt cele de 2 milioane, iti dai seama. Gasesti Aston Martin, NSX, Lotus exact cum spuneam, cu cateva zeci de mii in plus.

  • Green_Alex, marţi, 05.12.2017 10:11

    Oamani buni masinile astea de track day sunt doar pentru pasionatii de motorsport care se dau pe circuit. Niciodata nu vor avea castig de cauza la comparatii de genul: de banii astia iei...(orice altceva). Astea sunt masini pentru cei care vor o masina de zi cu zi dar cu care sa se poata da si pe circuit macar lunar...si atunci in loc sa bage bani in tunareala si sa piarda garantia prefera sa dea cu 50% in plus pe masina dar sa aiba pachetul de curse pe o masina pe care sa o poata folosi si la a duce copii la scoala, sau la mers la munca. Toate masinile de trackday costa cam cu 50% in plus fata de versiunile civile, a se vedea (RS, R-XX, Type-R, M, AMG, etc). Pentru cei care vor doar aspect exista Pachetul M (la BMW) R line trim la VW si asa mai departe. Noi abia avem vreo 3 circuite auto in toata tara...nu stim inca ce este aia track day (vorbesc de majoritate). La noi, ca si in restul lumii necivilizate astea sunt masini de aratat ca gibonul a facut bani si nu mai traieste in copac (desi tot gibon este.