Noua generație Ford Focus ST este aici: Hot Hatch-ul primește un motor pe benzină EcoBoost de 2.3 litri și 280 de cai putere

Publicat luni, 18.02.2019 11:43 de Daniel Popescu

Noua generație Ford Focus ST este echipată cu un motor pe benzină EcoBoost de 2.3 litri și 280 de cai putere, în timp ce fanii unităților diesel pot alege un EcoBlue de 2.0 litri și 190 de cai putere.

La aproape un an de la lansarea noii generații Ford Focus, constructorul american a prezentat primele imagini și informații tehnice pentru noul Ford Focus ST.

Conform speculațiilor anterioare, Hot Hatch-ul a primit o serie de îmbunătățiri tehnice la sistemul de propulsie, iar gama include în continuare un motor diesel.

Noua generație Ford Focus ST: date esențiale:

Hot Hatch-ul păstrează designul noii generații Focus, însă include o serie de modificări subtile. Printre acestea se numără o grilă cu design optimizat pentru a crește capacitatea de răcire, jante din aliaj cu design unic de 18 inch sau 19 inch, dar și poziționarea într-un unghi mai agresiv a eleronului pentru a crește forța de apăsare;

Prin intermediul pachetului Performance Pack clienții primesc și etrierii roșii;

Noul Focus ST este disponibil într-o gama variată de culori de caroserie, și anume Ford Performance Blue, Orange Fury, Frozen White, Magnetic Grey, Race Red, Ruby Red și Shadow Black;

La interior, scaunele frontale Recaro beneficiază de zone laterale de sprijin, iar spațiul lateral la nivelul umerilor este generos;

Ford susține că spațiul pentru genunchii pasagerilor de pe locurile din spate este mai mare decât al oricărui concurent;

Schimbătorul de viteze este produs din aluminiu și gravat cu sigla ST, în timp ce pragurile beneficiază de inserții metalice;

Instrumentarul de bord este inspirat din cel al supercarului Ford GT, astfel că datele legate de presiunea turbinei și presiunea și temperatura uleiului sunt afișate pe un ecran TFT cu diagonală de 4.2 inch;

Sistemul Sync 3 este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay și afișează informațiile pe un ecran tuch cu diagonală de 8 inch;

Gama de motorizări

Noua generație Ford Focus ST este disponibilă cu un motor pe benzină și o unitate diesel;

Versiunea pe benzina vine împreună cu un motor EcoBoost de 2.3 litri care oferă 280 de cai putere (+12%) la 5.500 rpm și un cuplu de 420 Nm (+17%) între 3.000 - 4.000 rpm. Astfel, acesta devine cel mai puternic motor disponibil vreodată pe Focus ST, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se realizeza în mai puțin de 6 secunde;

Noul motor beneficiază și de tehnologia anti-lag disponibilă pe Ford GT și pick-up-ul Ford F-150 Raptor pentru a livra instantaneu puterea în modurile de rulare Sport și Track;

Fanii motoarelor diesel au la dispoziție o unitate EcoBlue de 2.0 litri care oferă 190 de cai putere la 3.500 rpm și un cuplu de 400 Nm între 2.000 - 3.000 rpm. De asemenea, un cuplu de 360 Nm este disponibil de la 1.500 rpm;

Focus ST oferă patru moduri de rulare: Slippery/Wet, Normal, Sport și Track (ultimul doar pentru unitățile echipate cu Performance Pack) ajustează sistemele eLSD, CCD, EPAS, răspunsul pedalei de accelerație, rapoartele transmisiei automate, sistemul de control al stabilității, sistemul de intensificare electronică a sunetului motorului (ESE) și setările sistemului de climatizare;

Standard, noul Focus ST este disponibil cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte care oferă o timonerie cu 7% mai scurtă decât versiunea standard a lui Focus, iar Hot Hatch-ul preia de la Mustang tehnologia de sincronizare a turației motorului cu treptele cutiei de viteze;

Motorul pe benzină poate fi acompaniat opțional de cutia de viteze automată cu 7 trepte, însă treptele pot fi schimbare manual cu ajutorul padelelor de pe spatele volanului;

Hot Hatch-ul este echipat cu o suspensie independentă spate, iar tehnologia Ford CCD inclusă în pachetul Performance Pack monitorizează la fiecare două milisecunde starea suspensiei, a șasiului, a direcției și a pedalei de frână pentru a optimiza răspunsul amortizoarelor;

Printre sistemele de asistență disponibile pentru noul Focus ST se numără Adaptive Cruise Control, Traffic Sign Recognition, Lane-Centring, Adaptive Front Lighting System, Active Park Assist 2 sau Evasive Steering Assist, dar modelul preia și Head-up Display-ul introdus pe noua generație Focus.

Noua generație Ford Focus ST va fi disponibilă pe piața europeană începând din vara acestui an.

Via Ford

  • Joe, luni, 18.02.2019 11:57

    Frumoooos.

  • Gogu, luni, 18.02.2019 12:47

    Arata bine si mai mult ca sigur are o tinuta de drum exemplara.

  • Kirotractor, luni, 18.02.2019 14:08

    Nu-i deloc urât - pe dinafară zic, fiindcă interioru-i de Kia / Hyundai toată ziua. Chiar și un mix de elemente stilistice poate da așadar un rezultat OK (am mai vb noi p-aici de hofmeister-knick-ul de Serie 1, stopurile de Fiat Tipo etc.) Strict subiectiv-personal, varianta *normală* îmi pare mai reușită, fără reliefările/muchiile suprapuse și-n 3 straturi (!!!) la ST - v. spatele f. încărcat, dar și farurile de ceață *îngropate* în 3 căușe succesive. Clar însă că altora le vor plăcea taman detaliile astea. P.S. Aproape toate hatch-urile compacte actuale îmi par prea mari, dar ăsta-i trendul (Golful e singura excepție.) Impresia vizuală o ia d-aia la trap spre silueta de (semi)break - inclusiv Focusul nou după mine. ...Sau o fi și el vreun Shooting Brake ?! :-)

  • someone, luni, 18.02.2019 14:14

    puterea litrica e mica ( nivel de prima generatie mazda 3 MPS ) dar eficientizarea costurilor e la maxim. in plus performantele pe hartie nu arata rau. din profil insa, consola fata tot lunga mi se pare.

  • PMC, luni, 18.02.2019 16:19

    Imi place f mult ca au pus motorul de pe Mustang. Sunt curios de pret. Ma astept la 30k pentru manuala.