Noul Toyota Camry este aici: sedanul hibrid de segment mediu dezvoltă 218 cai putere și anunță un consum de 4.2 l/100 km
Toyota Camry a debutat oficial cu ocazia Salonului Auto de la Paris, iar de anul viitor va ajunge și în showroom-urile europene. Noul sedan de segment mediu este un hibrid ce combină un motor pe benzină de 2.5 litri cu unul electric. Ansamblul dezvoltă 218 cai putere și anunță un consum de 4.2 litri la 100 de kilometri.
În vara acestui an, Toyota a confirmat că va introduce modelul Camry în gama pe care o japonezii o prezintă în fața clienților europeni. Anunțul a însemnat o revenire a lui Camry în familia europeană Toyota, sedanul fiind prezent ultima dată în showroom-urile europene Toyota acum un deceniu și jumătate.
Salonul Auto de la Paris din aceste zile a marcat lansarea oficială a noului model Toyota. Poziționat în segmentul mediu european, Camry va avea ca adversari direcți modele ca VW Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia și va încerca să umple golul lăsat în gama mărcii de eliminarea defunctului Avensis.
Toyota Camry: date esențiale
● Noul model va fi oferit clienților din Europa într-o singură motorizare, un hibrid care combină un motor pe benzină de 2.5 litri cu unul electric. Ansamblul dezvoltă 218 cai putere și promite un consum de 4.2 litri /100 km. Este același sistem de propulsie prezent pe versiunea 300h a noului Lexus ES, acolo unde ansamblul dezvoltă 218 CP și oferă 4.7 litri/100 km.
● Construit pe platforma TNGA (Toyota New Global Architecture) a constructorului japonez, Camry se află la a opta generație, prima fiind lansată pe piață în 1982.
● Toyota susține că modelul Camry a fost desenat cu accentul pe ergonomie și funcționalitate, șoferul fiind punctul de interes, dar și pasagerii se pot bucura de un habitaclu spațios și confortabil. Sistemul audio, panoul de control al aerului condiționat și ecranul de 8 inch al sistemului de infotainment au fost integrate în aceeași consolă centrală, fără o delimitare evidentă între ele.
● Toyota Camry ne propune două scheme de culori la interior: Bej (piele) – în combinație cu diferite elemente de gri și nuanțe de bej, respectiv Negru (atât textil, cât și piele).
● Inginerii Toyota au modificat sistemul de suspensii pentru ca portbagajul să aibă o capacitate mai mare, de până la 524 de litri.
● În comparație cu modelul anterior, Camry are o structură cu 30% mai rigidă pentru ca manevrabilitatea și stabilitatea să fie îmbunătățite.
● Noul sedan hibrid vine în standard cu o serie de sisteme de siguranță, precum Toyota Safety Sense (senzori pentru prevenirea ciocnirilor în trafic) cu o funcție de detectare a pietonilor, Lane Departure Alert sau tehnologia “citirii” semnelor de circulație.
● Modelul este prezent pe 100 de piețe din toată lumea, japonezii anunțând vânzări de peste 19 milioane de unități în cei 36 de ani de carieră ai lui Camry. Anul trecut, sedanul japonez a fost vândut în 700.000 de exemplare la nivel global, volum care-l recomandă drept cel mai vândut model de segment D din lume.
● Noul Camry va fi disponibil în showroom-urile vest-europene ale mărcii începând cu primul sfert al anului 2019. Nu se cunoaște încă momentul lansării sale în România.
logica ar spune ca trebuie sa fie prima alegere din clasa dar ...basinile bat logica uneori, cel putin la romani