OFICIAL: Acesta este noul Pagani Huayra, urmaşul lui Zonda

Publicat miercuri, 26.01.2011 10:30 de Bogdan Mirică

Pagani a decis să rupă tăcerea. Pe urmele lui Zonda va călca un supercar cu motor Mercedes AMG, de 700 de cai putere, botezat Huayra.

După o îndelungă aşteptare, întreţinută de mai multe teasere video, Pagani a decis să dezvăluie publicului urmaşul lui Zonda, botezat, aşa cum am anticipat, Huayra. Cea mai nouă creaţie a companiei lui Horacio Pagani vine după şapte ani de dezvoltare meticuloasă, în care principalul element de inspiraţie a fost vântul. De aici şi numele supercarului.

Cum era de aşteptat, modelul exotic reînnoieşte colaborarea dintre Pagani şi divizia de performanţă AMG a celor de la Mercedes. Aţi ghicit. Sub caroseria frumos conturată se ascunde un propulsor cu rădăcini germane, un V12 biturbo de 6.0 litri, capabil să dezvolte un total de 700 de cai putere şi un cuplu motor de 1000 de Nm. Unitatea cu doisprezece cilindri este asistată de o transmisie secvenţială cu şase rapoarte, poziţionată transversal.

Resursele oferite de agregatul AMG vor fi suficiente pentru a imprima performanţe notabile supercarului Pagani, care cântăreşte doar 1350 de kilograme, repartizate foarte bine pe ambele axe, cu un raport 44/56. Potrivit comunicatului oficial, Huyra devine astfel cel mai uşor reprezentant al segmentului.

Deşi Pagani nu a publicat detalii legate de timpul scurs între 0 şi 100 de km/h, este foarte probabil ca Huayra să impresioneze la acest capitol, garantând în acelaşi timp o viteză superioară valorii de 370 km/h. 

via | Pagani

  • catalinpaul, miercuri, 26.01.2011 10:47
    Pagani Huayra

    Un supercar in adevaratul sens al cuvantului !

  • San, miercuri, 26.01.2011 10:53
    ....

    imi place mult ca a la exterior da impresia k s-a derivat vechiul model...iar interiorul este splendit pur si simplu original

  • tomita, miercuri, 26.01.2011 11:37

    interiorul este superb. un designer bun. dar la exterior sunt dezamagit referitor la forma blocurilor optice fata-spate. adica pagani pt mine nu reprezinta acele faruri infecte si de la zonda. e greu sa ai o imagine de marca, si pagani sigur nu este o marca cu o sitorie prea bogata, dar o ancorare in niste elemente nereusite ale modelului precedent nu inseamna sa iti creezi o imagine de marca. deci consider acest conservatorism nefericit pt ce ar fi putut avea si la exterior acest nou pagani. cel putin la stopuri arata conceput de un student mediocru, sau o persoana care nu are gust.

  • unckle, miercuri, 26.01.2011 11:39

    deci .. cat consuma la suta in oras ? :)) Foarte frumoasa masina. Probabil mecanica este de exceptie. Asteptam un tur in mana lui Stig si un tur oficial pe Nordschleife, ca sa intelegem si noi, muritorii de rand, ce pot sa aiba unii :) Este clar urmatoarea mea masina . . . de pe desktop :P

  • AdrianosFidi, miercuri, 26.01.2011 12:10

    http://www.youtube.com/watch?v=SqWKWJ7jiCw

  • AdrianosFidi, miercuri, 26.01.2011 12:41
    inca ceva

    aici spune ca are 730 cp "http://www.topgear.com/uk/car-news/pagani-huayra-revealed-2011-01-26?utm_source=twitter&utm_medium=twitter&utm_campaign=twitter"

  • avy_iulian, miercuri, 26.01.2011 12:46
    ciudat

    stopurile de inspiratie vag.....

  • bernd, miercuri, 26.01.2011 13:18
    pagani

    Vor fi disponibile 2 versiuni:de 700 si respectiv 730CP.Masina in sine este o capodopera de inginerie, singurul rival pe masura fiind viitorul Ferrari F70(sau cum se va numi urmasul lui Enz0).

  • Alex Radoi, miercuri, 26.01.2011 14:07
    Aspectul nu il comentez (personal imi place)...

    ...dar ca tehnologie... uitati-va la poza 3, eleroanele spate se deschid diferentiat ca la avionele de vanatoare, probabil pt. marirea stabilitatii in curbe, iar in poza 12, se vad tot un fel de flapsuri ridicate in fata, pe capota, care nu banuiesc la ce folosesc, dar sunt ceva absolut inedit.

  • unckle, miercuri, 26.01.2011 14:52

    toate aripioarele de se vad in poze "probabil" servesc la marirea apasarii aerodinamice in curbe sau pe franare - - - interesant este de vazut cum se comporta sistemul de management al inclinatiei acestora, pentru ca acolo se castiga sau se pierd secundele ;)

  • mijai, miercuri, 26.01.2011 14:55
    ....

    Ca rival deocamdata as vorbi mai degraba de noul Lambo Avantador, care, cel putin pe hartie, e identic ca performante. La Ferrari, in privinta urmasului lui Enzo, abia se fac speculatii. Nu e nimic clar de ce cifre va avea..... Unii zic ca va avea un v8 biturbo , altii ca va avea un v12..Deocamdata sunt zvonuri. Masina arata superb..cu 2 exceptii: 1-blocurile optice. Sunt de-a dreptul hidoase... 2-numele.: Zonda suna atat de sexy, iar acum Huyara suna a fabricant de drujbe...Dar sunt doar pareri personale...:)

  • GeO, miercuri, 26.01.2011 15:02

    tare modelul asta....are leduri :))

  • bernd, miercuri, 26.01.2011 15:27
    @mijai

    Aventador e la egalitate cu Pagani doar in privinta puterii maxime. In rest e mai greu, are tractiune integrala si la constructia sa nu s-au folosit atat de multe materiale exotice. Asta se vede si in diferenta de pret. Inclin sa cred ca viitorul F70 va avea motor V12 derivat din cel de pe FF,si cunoscand experienta Ferrari de a dezvolta motoare aspirate cu peste 120cai/l, cred ca va atinge peste 750CP.

  • tzenu_bmw, miercuri, 26.01.2011 18:36
    supercar pur-sange.....

    chiar nu ai cuvinte....asa ar trebui sa arete toate masinile care au un pret de 200k+ daca ai duce asa ceva la tara in romania..sar tarani pe tine cu furca si coasa.......cred ca au aterizat extreterestri..... demential....... nu cred ca ne putem inagina cum vor arata supercarurile in 20-30 de ani.

  • ZZZ, miercuri, 26.01.2011 19:09
    Masina DA, design NU

    Ca supercar probabil ca e extraordinara, dar ca aspect nu e cam nereusita zic eu. Zonda arata mult mai bine. Asta e ciudata, zici ca e baloon-fish, sau pirania. Chiar si numele e neinspirat exact cum spune si mijai. Parca la inspiratie acvatica au nimerit-o mai bine bmw cu "rechinul" seria6.

  • tomita, joi, 27.01.2011 10:17

    denumirea modelului chiar mi se pare interesanta, ma duce cu gandul la vreun monstru din antichitate, mitice (hydra, basilisk,etc...) acele flapsuri chiar sunt geniale, si astept un video cu ea. per total aveam sigur o sa fie un monstru de masina, precum predecesorul sau. imi place, mai putin acele aspecte cu blocurile optice mentionate mai devreme.

  • valy_budascu, joi, 27.01.2011 10:55
    Frumos?

    E de observat, pe langa multele calitati ale acestui medel, o calitate a fabricatiei vizibil mai scazuta. Im timp ce la interior, designul este un progres, la exterior se constata o diminuare a exclusivitatii designului acompaniata de aparitia multor elemente din materiale slab calitative (grila fata si spate). Per total, e un model reusit dar nu un Pagani reusit!

  • emi, vineri, 19.04.2013 01:56

    toti vorbiti de numele masini cum k este urat k te duce cu gandu nu stiu unde....numele provine din america din tribul amerindienilor Miwok iar Huyana inseamna ”ploaia care cade”