OFICIAL: Conceptul electric Audi R8 e-Tron dezvolta 4500 de Nm

Publicat marţi, 15.09.2009 14:29 de Bogdan Mirică

Desi primele imagini ale conceptului electric bazat pe R8 au aparut de ieri in presa, Audi socheaza in comunizatul emis astazi. e-Tron este capabil sa ofere 4500 de Nm si 313 cai putere.

Audi continua seria premierelor de la Frankfurt cu mult asteptata versiune electrica a supercarului R8. Botezat e-Tron, conceptul admirat astazi de publicul de la Frankfurt, pune in umbra motoarele diesel actuale si chiar TDI-ul V12 al constructorului din Ingolstadt, atunci cand vine vorba de cuplu motor.

Bazat pe supercarul R8, conceptul este animat de patru motoare electrice, capabile sa dezvolte la unison 313 cai putere si un cuplu motor de-a dreptul impresionant, de 4500 Nm. Cifrele oficiale publicate de Audi in comunicatul de presa anunta o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in doar 4.8 secunde.

Cele patru motoare sunt alimentate de un set de baterii litiu-ion, care cantareste 470 de kilograme, urcand masa totala a conceptului la 1600 de kilograme. Bateriile sunt pozitionate in partea frontala, racirea lor fiind facuta cu ajutorul unui lichid.

Resursele inmagazinate in pachetul de baterii vor putea fi utilizate pe o distanta de 250 de kilometri. Noul e-Tron pastreaza si tractiunea integrala quattro, multumita pozitionarii a doua dintre cele doua motoare pe fiecare axa.

  • Adrian, marţi, 15.09.2009 14:48
    spoky.

    sigur nu e o greseala.. 4500 de Nm ??

  • ovidiurusnac, marţi, 15.09.2009 15:02
    nice

    ...

  • unckle, marţi, 15.09.2009 15:19

    s-ar putea sa nu fie o greseala acei 4500Nm ... dar nu scrie nicaieri ca pentru a scoate cuplul asta ii trebuie un set de baterii de 500.000E ... ( asta cu 500.000E am scos-o de la mine .... dar este destul de clar ca ai nevoie de multa, MULTA energie pentru a pune in miscare 4 motoare de 1000Nm si ~60kW .. ) apropo' -- 313CP = ~240kW --- deci, o ora de functionare la max are nevoie de 240kW . Sa zicem ca nu folosim la max .. poate la 25% ... asta vin vre-o 60kW ( de energie ) --- Chevy Volt foloseste vre-o 10-12kW din baterii pentru a merge 60 de kilometri ( cu 50km/h in oras.. ) .... nush, orikum o dai nu prea se aduna cifrele in termeni de baterii "contemporane" --- deci ajungem la niste acumulatori mai speciali, si evident, la niste preturi pe masura ;)

  • MCD, marţi, 15.09.2009 15:24
    :))

    wow ce sf arata are camere in loc de oglinzi 4500 NM imposibil cuplu asta ar rupe masina

  • BMW_CS, marţi, 15.09.2009 15:25
    R8 Shit

    4500 NM?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?? da ce naiba ii tir !? raman la ideea mea ca felul in care arata e super nasol(mai ales jantele de pe vremea lu' stra bunicu')

  • unckle, marţi, 15.09.2009 15:28

    iar am gresit unitatile de masura ... cunoscatorii sa ma scuze ... ceilalti sper sa ma creada pe cuvant ;)

  • Nicu, marţi, 15.09.2009 15:59
    @BMW_CS

    Si eu raman la parerea ca n-ar mai trebui sa postezi pe aici. Nu de alta dar la cei 13 ani ai tai poate ne molopsim si noi de atata intelepciune si experienta.

  • TZENU BMW, marţi, 15.09.2009 16:07
    ha ........4500NM???????

    BMW_CS nici un tir nu are atata Nm-metru ,de fapt nici un tanc adevarat va fi o greseala de tipar altfel nu imi explic.

  • BMW_CS, marţi, 15.09.2009 16:12
    @Nicu taranu'

    du-te undeva

  • Replikate, marţi, 15.09.2009 16:26

    Da, cuplul e uimitor nu stiu ce vi se pare asa ciudat, se numeste evolutie. Din cate stiu eu, Volvo a reusit sa scoata dintr-un motor de 16 litri, 700 cp si un cuplu de 3000 Nm. Poate fi si o greseala, dar nu m-ar surprinde daca n-ar fi.

  • Nicu, marţi, 15.09.2009 16:49
    Savantilor

    "Audi presents the highlight of the IAA 2009: the Audi e-tron Concept, a high-performance sports car with a purely electric drive system. Four motors - two each at the front and rear axles - drive the wheels, making the concept car a true quattro. Producing 230 kW (313 hp) and 4,500 Nm (3,319.03 lb-ft) of torque, the two-seater accelerates from 0 to 100 km/h (0 - 62.14 mph) in 4.8 seconds, and from 60 to 120 km/h (37.28 - 74.56 mph) in 4.1 seconds. The lithium-ion battery provides a truly useable energy content of 42.4 kilowatt hours to enable a range of approximately 248 kilometers." Asta e o mica parte din comunicatul oficial Audi. Asa ca toti cunoscatorii care vorbesc de tiruri si tancuri sa mai puna mana sa invete ceva fizica, sa afle ca motoarele electrice pot avea un cuplu mult mai mare decat cele termice.... Asta in caz ca nu mai au de asteptat ceva ani pana sa ajunga la liceu sa studieze asa ceva.

  • noname00, marţi, 15.09.2009 16:50

    Din toate datele pe care le-ati publicat aici, mi se pare putin 4500 Nm. Din cate am inteles cele 4 motoare sunt conectate direct la axul fiecarei roti,iar un R8 V10 are cuplul maxim la roata, in treapta a 6-a, de ~1600 Nm (din pacate nu am gasit valoarea raportului primei trepte de viteza). In prima treapta de viteze un Logan 1.4 MPI are aceiasi valoare, 1600 NM cuplul la roata.

  • unckle, marţi, 15.09.2009 16:59

    @ noname ... ma indoiesc ca un motor cu 150Nm trecut prin cutia de viteze care are raportul cam 3 pe treapta intai o sa ajunga la 1600Nm la roata .... la un porsche ceva poate ..dar la logan... fii serios @ Nicu - multumim de info ( ar fi util si un link :P ) iar ca sa continui ce scriam mai devreme - cei 42kWh daca ii folosim pe 248km , mergand cu 100km/h - inseamna ca masina va merge cu o putere de 10kW - fix 13 cai putere . O putere de 10kW ( adica 2,5kW pentru fiecare roata, ca inteleg ca are 4 motoare ) - as vrea sa stiu daca este posibil c ao masina sa mearga cu 100km/h folosind doar o putere de 10kW ... Cifrele de 313cai si 4500Nm sunt "super fictive" ... inseamna ca daca folosesti masina la jumatate din potential consumi bateriile in 20 de minute - si, de fapt, masina nu prea le foloseste ... ca nu ajungi decat pana " la colt " ( evident nu poti sa accelerezi in continuu timp de 20 de minute ... dar o coada din Drumul taberei pana la razoare este posibil sa iti "rezolve" bateriile :P )

  • noname00, marţi, 15.09.2009 17:10

    Sincer, nu am gasit nici rapoartele de viteza la Logan, dar am gasit un site pe care spunea ca un treapta 1 Logan-ul pe benzina (1.4 si 1.6 MPI) are 7.24 Km/h la 1000 rpm. Luand in considerare dimensiunea rotii, 185/65 R15, rezulta ca are o circunferinta de ~1.95 m ( http://www.miata.net/garage/tirecalc.html ), iar viteza de 7.24 Km.h este ~2.01 m/s, adica ~120.7 metri/minut, de aici rezulta aproximativ 61-62 rotatii ale rotii pe minut. impartind 1000 la 61 rezultatul este aproximativ 16 - deci 16 este raportul total (raport cutie viteze in treapta 1 inmultit cu raport final) Cum cuplul maxim la un 1.4 MPI este de 112 Nm, rezulta ca la roata cuplul maxim este 16 * 112 = 1792 Nm

  • unckle, marţi, 15.09.2009 17:26

    da-mi voie sa te conrazic :) ( aici vorbesc destul de "in cunostinta de cauza" - sunt inginer constructor si aceste "momente" ne dicteaza cam toate actiunile :P ) sa luam o tzeava - exact asa cum se aude , o teava ( cum ar fi cardanul de la mertzan :P ) daca motorul aduce 100Nm cutiei de viteze , iar primul raport al cutiei demultiplica viteza de rotatie de la volanta de 3 ori - evident obtinem o viteza de rotatie a cardanului de 3 ori mai mica si o forta ( forta pe care o conduce cardanul, acea forta de rotatie , este Momentul ) de 3 ori mai mare --- cand ajungem la roata nu mai avem de-a face cu o demultiplicare a vitezei unghiulare a sistemului - si prin urmare nu se sporeste forta din sistem - cuplul ramanand identic cu cel ce vine de la cutia de viteze - 300Nm. ceea ce ai facut tu acolo a fost sa calculezi ( desi ai gresit un pic ) forta care misca masina . nu prea am timp acum ...dar nu cred ca ce ai scris tu acolo este modul de calcul al cuplului motor la roata . Cuplul motor la roata este egal cu Forta pe circumferinta rotii inmultita cu raza rotii -- si asta este egal cu forta din circumferita cardanului inmultita cu raza cardanului , care la randul esi este de ~3 ori mai mare decat cuplul motorului in treapta 1-a ( conform premiselor de mai sus )

  • Jean, marţi, 15.09.2009 17:29
    4500NM

    imi pare bine ca Audi nu se grabeste cand e vorba de modele noi electrice....si e ultimul dintre cei trei care isi arata creatia.....dar ce creatie.......!!!!!!!!!

  • noname00, marţi, 15.09.2009 17:40
    @unkle

    Cuplul motor la roata se calculeaza in modul urmator: (cuplul de la axul motorului) * (raport de demultiplicare al treptei de viteze) * (raport de demultiplicare final - cel de la diferential) Mai sus am folosit un artificiu, deoarece nu aveam valorile acestor rapoarte de demultiplicare, si am calculat: (raport de demultiplicare al treptei intai) * (raport de demultiplicare final) = 16 daca vrei poti lua in calcul si diferentialul, care imparte cuplul intre cele doua roti motoare, deci fiecare roata are cate 900 Nm (la Logan)

  • Dutzu, marţi, 15.09.2009 18:25
    lumea evolueaza...

    Ce imi place pe aici este faptul ca mai sunt si specialisti, nu doar "comentatori neclasificati". Au de la mine cate un 10 cu stelute unckle si noname00. Designul imi place, atat cel interior cat si cel exterior iar ca si performante se anunta "de temut " pentru eternii rivali(BMW, Merc dar nu numai) Bravo Audi !dar si BMW :-p

  • o rugaminte, marţi, 15.09.2009 19:45
    salut

    salut.. chiar nu vede nimeni cat de incomod pt ochi e sa citesti stirile de la salonul de la Frankfurt ...am inteles ..tema e eco iarba normal ..trebuie sa fie verde, dar si scrisul? verde pe verde..plus ca e mic scris, nu a obs nimeni asta?

  • unckle, miercuri, 16.09.2009 09:39

    @silviu - esti un pic pe langa spiritul discutiei... @noname00 - ok, daca bagi in calcul si o demultiplicare la diferential probabil ai avea dreptate - dar, daca ai dreptate inseamna ca Dacia Logan 1.4mpi , cu 100Nm ( la vre-o 2000-5000rpm , ca sa putem face un calcul ) ar accelera la 100km/h in cam 7-8 secunde - un calcul simplu care ia in considerare masa masinii si forta care accelereaza masina rezultata din raportul ala de ~16 de demultiplicare de care vorbeai . Inca nu s-a construit dacia Logan 1,4mpi care sa prinda suta sub 10 ..cred :P

  • mowgli, miercuri, 16.09.2009 10:04
    jungle

    deci nu mai pot frate cu conceptele astea electrice.nu am nimica cu electricele (desi nu e viitorul) in fiecare zi apar pe net de la toate marcile cate un concept care promite sa ne duca si pe luna si ca mai stiu eu ce face numa sa ne scoata ochii si sa faca un boost de imagine marcii respective.concepte de care ori vom uita in 3 zile, ori ne vom reaminti peste 3 ani cand apar produse in masa cu niste specificatii departe de ceea ce se promitea. cat despre modelul asta, cred ca e desenat de un designer de la Gilette.Grila aia parca e noul model de apart de ras cu 47 de lame iar jantele pentru un barberit mai rapid cu discuri.Audi: the best shave a man can get.

  • Limit, miercuri, 16.09.2009 12:32
    Raport Oficial

    http://www.audi.com/com/brand/en/company/news/company.detail.2009~09~der_audi_e-tron.html adresa de la raportul oficial pentru toate detaliile legate de e-Tron.

  • wtf, miercuri, 16.09.2009 13:15

    Stiam ca motarele electrice au cel mai bun randament >70%. Poate asta explica si cuplul mai mare.

  • NoName, miercuri, 16.09.2009 13:51
    Unckle

    Unckle, te cred ca te dai destept si rotund pe langa ceilalti dar comentezi mult si prost... chiar deranjant chiar daca traim intr-o tara democratica si care se mai numeste si Romania. De aceea multi dintre voi lucreaza ca vanzator si nu la un sediu Audi din Germania... Gandestete ca masina la putere care o are in mers prin franare si alte actiuni se autoalimenteaza. Fiind inginer vanzator ai fi trebuit sa iti dai seama ca cei de la audi cand fac o masina nu fac ca sa fie facuta gen logan asa cum tot zici tu de el. Parerea mea veziti de ingineria ta de sant si nu mai prosti lumea... fii inteligent in curtea ta.... As putea sa iti mai spun multe la ceea ce ai postat tu dar nu merita efortul. Succes pe viitor in ati exprima parerile proaste si inteligenta minimala de care dai dovada. PS: Nu te supara pe mine, totusi, am fost cam bland cu ce meriti.

  • unckle, miercuri, 16.09.2009 14:58

    :)) , multumesc pentru apreciere... acum, ai putea sa vii cu argumente logice ? ( argumente cum ar fi raportul dintre energia consumata pentru a accelera si cea castigata la franare prin utilizarea motoarelor ca generatoare ) cred ca discutia nu era tocmai asa de "drag" , si au fost prezentare informatii cat se poate de corecte pe parcursul comentariilor ( nu numai ale mele ) , motiv pentru care nu prea inteleg de ce apari aici ca sa dai cu paru' spunand ca stii tu mai bine --- poate ne spui si noua ce stii , ca sa ne luminam si noi ;) apropo' , daca tu zici ca io-s prost inseamna ca tu esti destept nu ?

  • nikuhd, miercuri, 16.09.2009 15:28
    pt unkle

    exista dacia logan care ajunge la suta sub 10 secunde , ma mir ca nu stii asta , luand in seama ce detalii tehnice ai dat pe acolo de logan 1.6 i 115 hp cu parametrii din soft modificati ai auzit ? care il duce pana la 140 hp si i dubleaza cuplu ....

  • nikuhd, miercuri, 16.09.2009 15:34
    pt unkle

    si exista si exista si 1.4 16 valve care la fel cu softu modificat face multe masini de rusine pe strada .....si care bineanteles atinge suta sub 10 secunde .... nus de unde esti eu is din hd daca ajungi in zona te fac o tura cu cronometru in mana ...

  • noname00, miercuri, 16.09.2009 15:52
    @unkle

    Cred ca ai uitat de faptul ca Logan-ul nu atinge in trapta intai 100 Km/h, daca ar face asta ar trebui ca motorul sa ajunga la 13.800 rpm. Am facut un calcul (daca vrei il pot scrie aici) si am ajuns la 9.72 secunde timpul 0-100 pentru un Logan 1.4 MPI, considerand un cuplu constant pana la 5500rpm de 104 Nm (masina are la 3000 rpm 112 Nm iar la 5500 are 97 Nm, 5500 rpm este turatia de putere maxima). Pare un timp prea bun, dar in acest calcul nu am luat in considerare pierderile din transmisie (care de obicei sunt de 10-15%), care ar duce timpul acesta pe la 11s, cele doua schimbari de viteze (1->2 si 2->3) si frecarea cu aerul. In fisa tehnica aceasta masina are un timp 0 - 100 Km/h de 13 secunde, asa ca sunt foarte sigur pe calculele mele. @Dutzu - nu am zis ca as fi si nici nu ma consider specialist, asta pentru ca nu sunt. Sunt o persoana careia i-a placut fizica din clasa a 9-a. @Mowgli - sunt de acord cu tine, masinile electrice care folosesc baterii pentru stocarea energiei nu sunt viitorul.

  • x, miercuri, 16.09.2009 16:05
    x

    @nikuhd - nu mai fii atat de ironic la adresa lui unckle. Cati oameni ai mai vazut pe automarket care sa-si argumenteze parerile intr-un mod clar si corect?

  • unckle, miercuri, 16.09.2009 16:18

    nu am zis ca ar atinge suta in treapta 1-a .. pentru ca la cuplul ala ar face-o in cam 6 secunde ;) ( de asemenea nu am luat in considerare nenumaratele pierderi ) - dar, argumentul este indubitabil , deci, felicitari m-ai convins ( puteai sa o faci din prima daca imi spuneai cat este raportul din diferentialul ala :P ) nu am scris ca nu am vazut sau auzit de logan modificat cu nushce softuri - alea nu mai au aceleasi specificatii cu cele din fabrica, iar noi aici foloseam un logan 1,4mpi ( cu 8 valve daca nu ma insel ) de fabrica drept exemplu de lucru. De asemenea sunt de acord cu Mowgli la capitolul design ... ca-n bancu ala din "vacanta mare" - " ce mesteci ? / lama.. / orbit? / .. nu, gilette .. " ... dar nu sunt de acord cu tine cand spui ca viitorul nu va sta in masinile "plug-in" electrice - trebuie sa ai in vedere evolutia rapida a tehnologiei acumulatorilor . De la luna la luna creste capacitatea energetica si scade timpul de reincarcare ; creste fiabilitatea, etc. - cresc performantele si scad preturile. Totusi este un pic aiurea sa se vorbeasca atat de mult despre aceste masini - preturile ridicate sunt cel mai mare dusman al lor deocamdata , si vor fi cel mai mare dusman pana in momentul in care o sa poti intra in showroom si o sa poti cumpara pentru aceiasi bani o masina clasica sau una electrica similare ca dotari si performante. bafta - si hai sa incheem discutiile pe stirea asta ca cinestie cum apare inca unu care vrea sa se simta bine si ne aduce aminte ca defapt suntem niste vanzatori prosti fara nici o valoare ;)

  • mowgli, miercuri, 16.09.2009 17:00
    @unckle

    unchiule, eu nu ma refer la fiabilitate sau performante, ci ma refer la faptul ca o masina electrica polueaza foarte mult, nu prin teava de esapament, dar energia de care are nevoie e obtinuta tot din arderea combustibililor fosili (in mare parte).deci poluarea exista, gratis tot nu e curentul si nici macar ieftin si poti fi sigur ca in momentul in care se vor inmulti masinile electrice va creste si factura de curent.mai mult decat atat, toti stim ce inseamna bateriile.nu le poti incarca la infinit, masina va sta din ce in ce mai putin incarcata oferind performante din ce in ce mai slabe.si ma intreb cat costa un "battery pack" pentru un seria 7?inca ceva, vad masinile astea in orase mari aglomerate, dar nu stiu cum convingi tu un neamt dintr-un satuc pe langa munchen care face 150km pe sapt sa isi cumpere masina electrica.sunt un avantaj pentru cei care circula mult.Deci, dupa parerea mea, masinile electrice vor fi doar o alternativa, vor fi pe plan secund pentru ca nu rezolva aproape nici una din problemele motoarelor cu combustie interna.Solutia ar fi un propulsor care sa iti asigure independenta de energie cel putin pe o perioada lunga de timp, sursa sa fie ieftina si infinita, poluare 0 sau aproape de 0, ieftin de produs.Pentru ca daca vrei sa aiba un impact pozitiv asupra mediului (asta se urmareste) trebuie sa vi pe piata cu o masina atat de avantajoaza fata de cele pe benzina/motorina/220 incat toata lumea sa o cumpere fara sa stea pe ganduri.Un exemplu ar fi submarinele.Cele electrice prezinta cateva avataje fata de cele diesel, chiar si cele hibride, dar revolutia a avut loc cu introducerea celor nucleare.E un exemplu stupid dar ma rog.Daca vor exista baterii cum avea Arnold in T3 care alimeanteaza o masina ani de zile cu o singura incarcare da.Dar ce avem in momentul de fata... lasa de dorit.E o tehnologie foarte limitata.Iar pe cand vor fi progrese in domeniul acumulatorilor, cred ca se vor perfectiona alte tipuri de propulsoare.Pana atunci... Fill'er up son!

  • unckle, miercuri, 16.09.2009 17:17

    Tocmai citeam comentariile unui articol despre acest Audi de pe www.dailytech.com - si un alt articol, tot de acolo despre cum cei de la Toyota spun ca pana la urma masinile electrice nu vor fi 100% viitorul industriei - se pare ca ei '"pariaza" pe hidrogen . Mowgli, ai dreptate sa spui ca acel " 0 g CO2/km " este un bullshit de zile mari -- evident ca si energia folosita de aceste masini electrice a produs poluare. ( vezi ca este un articol despre Chevy Volt pe aici pe undeva, acolo am avut o discutie cu un cititor despre eficienta acestor masini ... daca ignori comentariile de genu " esti prost ba " sunt cateva chestii destul de interesante acolo ) . Viitorul masinilor ( si nu numai ) sta in gasirea unei solutii de a produce energie ieftin si "curat" ( pana si centralele nucleare pot fi considerate "curate" ) si de transport si utilizare a ei in cat mai multe din activitatile noastre. Energia electrica este, pana acum , una dintre cele mai eficiente metode de creare, transport si utilizare a energiei -- hidrogenul pare a fi urmatoarea solutie de pe lista, dar mai este mult de munca.

  • Valjan, joi, 17.09.2009 08:34
    Vrajeala

    Eu nu mai inteleg nimic, in acest articol spune ca are 4500 Nm si 313 CP si 4,8 secunde pana la 100 Km / h iar BMW VISION EFFICIENT DYNAMICS un sistem DISEL-HIBRID doar 800 Nm , 365 CP , 4,8 s pana la 100Km , 3,5 litri la 100 Km .Astia vor sa zica ca 100% electric atinge 4500Nm iar BMW 800 Nm si mai are si diesel ???? Cine mai stie .

  • vasi sighisoara, sâmbătă, 19.09.2009 23:33
    uncle si no name

    ba da destepti sunteti fretele meu nu pierdeti vremea megeti la astia si facetiva oameni mari ca aveti potential si capacitate megeti si facetiva oameni mari cu bani si sa se auda de romani care au construit masina viitorului ca dak stati aici si va certati in cifre si cuvinte nu rezolvati nimik megeti si arati la nemtzi ce stiti poate va va baga cineva pe akolo in seama...