OFICIAL: Ferrari 599 GTO - cel mai rapid Ferrari de strada din istorie!
Cu 670 de cai putere si cu 3.35 secunde pentru 0-100 km/h, noul Ferrari 599 GTO se anunta un candidat de top pentru listele de supercar-uri ale pasionatilor de masini performante in urmatorii ani.
Ferrari a dezvaluit astazi unul dintre cele mai performante modele din istoria sa. Este vorba despre mult asteptatul 599 GTO, bazat pe modelul cu acelasi prefix 599 GTB Fiorano.
Supercarul adopta acelasi motor V12 cu o capacitate de 6 litri, care a fost insa modificat pentru a dezvolta 670 de cai putere la 8250 de rotatii pe minut.
Ferrari si-a indreptat atentia si asupra masei totale, reusind sa supuna supercarul unui intens proces de slabire. Dieta a adus noul 599 GTO la o greutate de numai 1495 de kilograme, ceea ce face ca raportul masa/putere sa atinga o valoare excelenta: 2.23. O asemenea ecuatie promite performante de invidiat: sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizeaza in 3.35 de secunde iar viteza maxima depaseste 335 de km/h.
Procesul de reducere a masei totale a dus la folosirea unor materiale compozite foarte usoare si la reducerea suprafetei vitrate, ceea ce se traduce printr-un design nou, mult mai aplecat inspre performanta. Nota individuala este insa data in mare parte de kitul aerodinamic pregatit de italieni, derivat de la fratele 599XX. Spoilerul a fost revizuit pentru a inghiti o cantitate mai mare de aer, capota a primit fante de aer, pragurile laterale de asemenea iar posteriorul s-a modificat radical prin introducerea unui deflector urias.
Noul 599 GTO are meritul de a introduce si o serie de inovatii tehnologice pe piata supercarurilor. Ne referim aici la cea de-a doua generatie a franelor din carbon ceramic cu o suprafata de protectie, capabil sa sporeasca eficienta aerodinamica si sa imbunatateasca racirea. Imbunatatirea sistemului de franare ajuta noul 599 GTO sa opreasca de la 0 la 100 de km/h in doar 32.5 metri. Supercarul propune si o noua suspensie magnetica, dusa la limita pentru o utilizare cat mai normala pe sosea. In plus, Michelin a pregatit un set de cauciucuri noi, botezate Supersport, cu dimensiuni de 285/30 ZR20 pe fata si 315/35 ZR 20 pe spate. Inginerii italieni au modificat si directia pentru un raspuns mult mai prompt, iar controlul tractiunii F1-Trac vine intr-o versiune evoluata.
La interior, modelul exclusivist vine cu o interfata de comunicare imbunatatita VRE (Virtual Race Engineer), care transmite constant soferului informatii despre nivelul prestatiilor pe circuit. Nici celebrul "manettino" nu a scapat de modificari, inginerii inlocuind functia ICE cu cea CT-Off.
Noul supercar italian va fi construit in doar 599 de exemplare, fiecare capabil sa parcurga circuitul de la Fiorano intr-un timp de 1 minut si 24 de secunde. Prima aparitie live a noului 599 GTO va avea loc la Salonul Auto de la Beijing, unde Ferrari va anunta si pretul de pornire.
Ti se face pielea de gaina cand vezi astfel de masini. Sublim!!!