OFICIAL: Peugeot a dezvaluit RCZ, rivalul lui Audi TT

Publicat marţi, 18.08.2009 10:47 de Bogdan Mirică

Peugeot a dezvaluit astazi primele informatii complete, precum si o galerie de imagini, a noului model RCZ. Sportiva tinteste segmentul premium si ameninta clientela lui Audi TT.

Febra premierelor pregatite pentru Salonul de la Frankfurt continua si astazi cu un nou model dezvaluit oficial. Este vorba despre mult asteptatul Peugeot RCZ, versiunea de serie a conceptului sportiv cu acelasi nume, care isi propune sa atace segmentul dominat in prezent de Audi TT.

Sportiva francezilor vine cu un design care se inscrie in filosofia marcii dar se apropie foarte mult de cel al conceptului prezentat in 2007 la Frankfurt. Modelul va oferi patru locuri insa inaltimea sa de numai 1.36 metri anunta un spatiu relativ mic pe bancheta din spate.

Sub capota vor exista trei motorizari, doua pe benzina si un diesel. Entry-level-ul va fi asigurat de un motor de 1.6 litri pe benzina, turbo, capabil sa ofere o putere de 156 de cai si un cuplu motor total de 240 Nm. Unitatea va fi conectata la o transmisie cu sase rapoarte, fie manuala, fie automata si va putea oferi un consum mediu de 6.9 litri/100 de kilometri si o rata a emisiilor de numai 159 g/km. Motorul este in prezent folosit de fratii de alianta Citroen, pe modelul C4.

Varful de gama va fi asigurat de un propulsor 1.6i THP, capabil sa livreze pana la 200 de cai putere si 255 Nm. La aceste cifre se mai adauga inca 20 de Nm atunci cand este activata functia overboost. Resursele versiunii de top ii vor permite acesteia sa atinga 100 de km/h in doar 7.6 secunde.

Pentru fanii dieselului va exista un HDi de 2.0 litri, conectat la o transmisie manuala cu sase rapoarte, care va livra 163 de cai putere si un cuplu motor de 340 Nm, resimtit inca de la 2000 de turatii. Valorile consumului mediu se vor opri in jurul valorii de 5.4 litri, iar emisiile vor fi de numai 139 g/km.

Motorizarile vor fi completate de o serie de echipamente de siguranta foarte importante, cum ar fi ESP-ul decuplabil, sistemul Hill Assist si sistemul de franare performant. Suspensia va fi de tipul McPhearson pe fata, in timp ce pe spate modelul francez va adopta bare de torsiune.

Comunicatul de presa al francezilor pune mare accent pe calitatea noului model, resimtita la interior, pentru a putea sa se inscrie in segmentul premium. Materialele si finisajele de calitate sunt completate de un sistem multimedia Peugeot Connect 3D, de un sistem hi-fi JBL, de o conexiune USB si de un pachet de tapiteria din piele Nappa. La exterior, un important element de personalizare il vor constitui jantele din aliaj, cu dimensiuni de 18 sau 19 inch.

Vanzarile lui Peugeot RCZ vor demara oficial in primavara lui 2010.

  • roland_st, marţi, 18.08.2009 11:01
    mic si cu gura mare

    are alura vechiului TT-u si spatele cu Nissan Z; probabil ca ii va fi concurent direct. Dar masca aia de sub faruri parca nu se potriveste cu ansamblul. Au cam exagerat, prea mare nu inseamna neaparat si mai bun. Despre interior, numai de bine, se vede designul francez....

  • mog, marţi, 18.08.2009 11:22
    clar

    ia sa vezi toate maimutele din dorobanti cum se inghesuie la masina asta... a fost 206cc acu e asta.. fitze itze fitze..

  • Vla, marţi, 18.08.2009 11:40
    cam asa... sau nu

    maimutele de dorobanti nu se inghesuie la un pugeot asta e clar. Daca pretul va fi competitiv, adica de nivelul unui peugeot, masina are sanse de reusita, daca in schimb vor face cum au facut cu 407 coupe va fi un esec lamentabil.

  • george, marţi, 18.08.2009 12:13
    RIVALUL LUI TT PE NAIBA

    Cu punte semirigida pe spate, frane subtiri si putere maxima de 200 de cai scoasa din 1.6 (si probabil si alte chestii), n-are nici o treaba cu TT. Noroc cu designu` care va "convinge" multi tipi si mai ales tipe "rafinate"...

  • eu, marţi, 18.08.2009 12:28
    hm...

    Design-ul e superb ... dar e greu sa alegi Peugeot in detrimentul lui Audi ...

  • ruf, marţi, 18.08.2009 13:03
    ageamii

    Ce tare! are si ESP si DSC. Sunteti jurnalisti de presa auto?

  • ola, marţi, 18.08.2009 13:57
    lol

    se cred numai jurnalisti auto, sunt cenzori sef in schimb, asta e sigur

  • wolfyz, marţi, 18.08.2009 14:09
    intre ce ani ?

    decand au inceput sa faca francezii masini ?

  • enoeht, marţi, 18.08.2009 14:15
    Mulat forma peste un fond slab.

    II dau dreptate lui George. Nu are ceea ce ii trebuie pentru a sta in fata TT-ului, ca si motorizari si suspensii. Spatele e reusit, fata e OK dar seamana mult prea tare cu 207. Ar fi trebuit sa diferentieze mult mai puternic RCZ-ul.

  • alexandru26, marţi, 18.08.2009 14:18
    daaaaa

    are putin spatele de la Lexus SC 430, dar e cam uratzel peugeot-ul asta. e o combinatie ciudata si niciodata nu se va putea pune cu audi TT. Daca RCZ avea 250 de cai si tractiune integrala atunci poate, dar motorul de 1.6 nu prea are cuplu.

  • aasd, marţi, 18.08.2009 14:25
    slabut

    exterior si interior tipic frantuzesc, dar foarte ok. Motorizarile insa lasa de dorit., mai ales cea de 1.6 THP 200 cp, la performante doar 7.6 secunde pt 100km/h, fata de 207RC care are tot 1.6 THP dar cu 175 cp = 7.1 secunde pt 100km/h Sa vedem cat timp trebuie sa asteptam sa scoata un motor cu performante de top

  • as21ro, marţi, 18.08.2009 15:25
    ce...

    mda...o strutzocamila! ceva intre vechiul TT, SLK si Nissan Z... Ceva mai original nu puteau face???

  • sgfdgfd, marţi, 18.08.2009 16:00
    caricatura

    Caricatura asta rivalul lui TT? Niciodata Singurul lucru bun este plafonul a la Koenigsegg.

  • Alex, marţi, 18.08.2009 16:00
    Aha

    Eu cred ca nici un om normal n-ar alege altceva decat PEUGEOT ! Masina , domnilor ! KK germane le stim cu totii...................

  • pentru wolfyz, marţi, 18.08.2009 16:02
    atentie !

    Francezii au facut prima masina. Mai da o cautare si tu............kiar nu stii?!

  • Alex, marţi, 18.08.2009 16:55

    Mult mai frumos decat tt !

  • Miki, marţi, 18.08.2009 17:10
    Mai bine

    Raman la vin si branza francezii

  • Stelian_Opincariu, marţi, 18.08.2009 17:24

    Sio vreu................

  • crick, marţi, 18.08.2009 17:38
    din auzite nu poti sa ai o parere

    Daca macar unul dintre voi care blamati cu atata forta motorul de 1.6T ati fi condus vreodata o masina turbo benzina de generatie noua ati intelege ca in traficul normal atat in oras cat si in afara orasului, cuplul e suficient cat sa faci depasiri sprintene in orice situatie si sa obtii un consum corect. Dar cum nu stiti decat sa aruncati cu noroi, nu aveti cum sa intelegeti cum se comporta un asemenea motor doar citind. Conduceti! Bravo Peugeot si felicitari celor de la Citroen care au introdus in productie motorul 1.6 de 136 cai.

  • gyafy, marţi, 18.08.2009 20:07
    Felicitari!!!!!!!

    Foarte tare!!!!!!!!!!! felicitari Grupului Peugeot! Sa spuna fiecare ce vrea dar oricum Peugeot-urile sunt masini bune!daca as avea atatia bani eu as lua una!:D Oricum e mai ieftina ca TT-ul!

  • bibi, marţi, 18.08.2009 20:56
    haudi

    Motorul 1.6 turbo este fabricat de PSA impreuna cu BMW, si e prezent si pe Mini Cooper. Cineva mai sus spunea ca nu are cuplu? Inca de la versiunea de150 de cai are cuplu cit un "tedei" de 2 litri, ceea ce inseamna bine. Dar daca nu prea pricepi lucrurile astea, e mai simplu sa zici ca "nu se compara cu Audi"... Cam ce putere au motoarele de pe TT?

  • TaZ, marţi, 18.08.2009 20:59
    Naspa

    Peugeot niciodata nu a scos masini calumea asa ca nu ma asteptam la cine stie ce din partea lor.Interiorul e cat de cat reusit din ce se vede,spatele putin reusit si fata e nasoala rau,parca e o broasca,care rade,din fata seamana cu orcare alt peugeot.

  • alexandru26, miercuri, 19.08.2009 10:44
    pt bibi

    Audi TT are motoare incepand de la 1.8 si 160 CP si se termina cu un 2.5 quattro de 340 de cai frumosi:D. Poate sa fie dezvoltat motoru la Peugeot si de extraterestrii, daca are tractiune fata ca toate modelele te faci pe ea cu toti cei 200 de cai. Ar trebui pus un topic cu titlul " Ce preferati, tractiune fata, spate sau integrala ??"

  • LilShaq, miercuri, 19.08.2009 15:37
    mult zgomot pt nimic

    Nici o treaba cu TT. Poate doar la caroserie se inscriu in aceeasi categorie, dar atat. Nu sunt adeptul unei forme frumoase sub care sa colcaie o mizerie de motor care m-ar face de ras la primul stop langa un adevarat TT.

  • tony, miercuri, 19.08.2009 17:01
    cool

    pt 200 de cai e suficient tractiune fata. e un model ce concureaza cu scirocco mai degraba, tt avand performante si motorizari mai potente. orisicum arata interesant, chiar cool. amuzant e felul in care ganditi despre masini.daca si-o ia vreo pitzi sau vreun cocalar, gata e masina pt ei... penibil! imi iau ce masina vreau daca imi place. sunteti penibili ca va pasa ce masini isi ia x sau y, oricine ar fii ei...

  • Alex, miercuri, 19.08.2009 20:55
    Forme

    Domnilor de la Peugot le au trebuit 10 ani (sau au asteptat cine stie) sa copieze fesele de pe cupola lui Dodge viper.

  • re, vineri, 21.08.2009 22:10

    ce bravo cui lui tariceanu ce bravo peugeot sau citroen...

  • re, vineri, 21.08.2009 22:11

    ce maisni fac francezi si ce masini fac germani...pai se compara... ?eu cred ca nu! Dar peste tot sunt lingai...hahah...