Peugeot 208 GTI, primele imagini oficiale ale versiunii de serie

Publicat luni, 03.09.2012 11:31 de Sebastian Toma

Francezii de la Peugeot au publicat primele imagini oficiale ale lui 208 GTI de serie. Acesta este echipat cu un motor 1.6 THP de 200 CP şi accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 7 secunde.

Peugeot 208 GTI a fost prezentat în versiunea de serie înainte de lansarea oficială de la Salonul Auto de la Paris. Modelul franţuzesc este mai lat şi mai scund decât versiunea pe care este dezvoltat, iar suspensia şi şasiul au fost reconfigurate. Motorizarea este un 1.6 THP de 200 CP cuplat unei transmisii manuale cu şase trepte. Acesta promite un timp 0-100 km/h mai mic de şapte secunde şi o viteză maximă de peste 230 km/h. Emisiile de CO2 sunt cotate la 145 grame pe kilometru, iar francezii promit un sunet deosebit.

În raport cu un 208 standard, versiunea GTI are un ecartament faţă mărit cu 10 milimetri, în timp ce ecartamentul spate este mărit cu 20 de milimetri. Suspensia spate a păstrat configuraţia cu bară de torsiune, dar francezii promit o experienţă ”incisivă” la volan. Direcţia este mai fermă, barele antiruliu au fost întărite, iar caroseria este şi ea mai rigidă. Peugeot 208 GTI are şi un set de arcuri sport şi amortizoare sport, care menţin legătura cu şoseaua printr-un set de jante din aliaj de 17 inch, echipate cu anvelope 205/45. Discurile de frână de pe puntea faţă au riametrul de 302 milimetri, în timp ce puntea spate are discuri de 249 milimetri. Francezii au echipat noul lor hot-hatch cu un sistem de răcire dinamică a frânelor faţă.

Peugeot 208 GTI are o masă de 1.160 kilograme, cu 80 de kilograme mai mică decât cea a lui Renault Clio RS şi 165 de kilograme mai mică decât cea a lui 207 GTI. În raport cu versiunea standard, modelul are un aspect estetic deosebit, marcat de bosajele umflate ale aripilor, pragurile laterale mai mari, luminile de zi cu LED-uri şi grila faţă redesenată. Peugeot oferă o nuanţă specială pentru acest model, care are ornamente ce amintesc de vechiul 205 GTI. Interiorul modelului franţuzesc prezintă o serie de elemnte cu design sportiv.

Via Peugeot

  • mog, luni, 03.09.2012 13:47

    interesant, foarte probabil sa`l umileasca pe polo gti. nu stiu insa de clio rs.

  • CodrutC, luni, 03.09.2012 14:55

    @mog copile daca nu stiai Clio RS are viteza max. 225 km/h si sprint 0-100 in 6.9 sec Polo GTI : vit max 229 km/h 0-100 in 6.9 sec asa ca numai pune tu Clio RS , un jaf cu pret piperat , in ecuatie cu Polo GTI

  • oertgf, luni, 03.09.2012 15:35

    CodrutC, habar nu ai absolut nimic despre masini, tu crezi ca doar niste cifre fac o masina? Divizia Renaultsport face niste modele care au doar numele in comun cu variantele de serie, la capitolul sasiu, suspensii, directie, RSurile Renault nu au rival.

  • CodrutC, luni, 03.09.2012 16:13

    si cu ce dovedeti ca nu are rival ? cifrele sunt exacte asa ca de unde sti tu de sasiu si suspensii ? ai condus tu clio RS ? spui cumva din auzite ? :))

  • CodrutC, luni, 03.09.2012 16:13

    dovedesti*

  • dumbravaandrei, luni, 03.09.2012 16:42

    @CodrutC dovedim cu toti timpii obtinuti pe circuit... care nu prea au fost depasiti de altii :)

  • CodrutC, luni, 03.09.2012 16:48

    @dumbravaandrei poate te referi la Renault Megane 265 Trophy

  • -rolf-, luni, 03.09.2012 17:17

    Din cate vad eu articolul este despre 208GTI, nu se face referire decat tangential la o alta marca. Stau si ma intreb, totusi, care este legatura dintre articol si comentariile scrise pana acum?!

  • mog, luni, 03.09.2012 17:42

    se pare ca nea Codrut e fan vag si atat. n`am nici o simpatie pt reno, dar se stie ca modele rs sunt peste concurenta in special la capitolul dinamica. din toate testele pe care le`am vazut, nu sunt mare cunoscator, dar megane rs cam le fugarea pe toate, fie gti, astra opc sau focus st. nu stiu dc slavesti atat polo gti, din cate se zice pe net, e si sub corsa opc sau fiesta st.

  • CodrutC, luni, 03.09.2012 19:19

    Daca Peugeot 208 GTI va avea viteza maxima de peste 230 km/h atunci de ce la vitezometru viteza maxima afisata este 230 ? sunt sigur ca o sa prinda intre 225-230 , nu se pune problema sa prinda peste 230

  • 745, luni, 03.09.2012 20:59

    date de pe net: Renault Clio Sport F1 Team R27 (198 CP si 1279 KG) vs 207 RC (174 CP si 1325 KG) 0-100km= 6.8/7.1s 0-160km= 17,9/18 s top speed= 215/220 km/h singurele circuite unde au fost testate amandoua Autozeitung test track - 1.48.00/1.49.00 s Bruntingthorpe - 1.25.51/1.27.03 s Inta - 1.15.05/1.15 s Raceland - 0.58.09/0.58.29 s concluzionand cu acelasi bun simt, 207-ele este mai greu, are mai putini cp si are valori foarte apropiate de clio-ul cu cp mai multi si mai usor... pentru mine masinile performante sunt cele care la aceiasi putere si masa depasesc cu mult rivalii cum se intampla in clasa premium cu unele marci pe care nu o sa le enumar ca sa nu ducem discutia in derizoriu.... ori la clio nu e cazul, prea mult marketing pentru o cutie zgomotoasa cu interior anost si aripi de plastic (207-ele macar le are din fibra de sticla ca seria 5 e60 de exemplu). seara buna.

  • Bianca, marţi, 04.09.2012 15:35

    @CodrutC : daca te uiti putin mai cu atentie, o sa vezi ca de fapt 240 e max la vitezometru :)