Prețuri pentru noua generație Mercedes-Benz GLA: start de la aproape 37.400 de euro

Publicat vineri, 13.03.2020 13:01 de Cornel Șocariciu

Mercedes-Benz a publicat lista de prețuri a noii generații GLA pentru piața din România. Versiunea de bază GLA 200 echipată cu motorul pe benzină de 1.33 litri cu 163 CP pornește de la 37.390 de euro.

La finalul anului trecut, Mercedes-Benz a prezentat noua generație GLA. SUV-ul compact dezvoltat de constructorul german este mai scurt cu 14 mm comparartiv cu vechea generație, în timp ce amptamentul a crescut cu 30 de mm.

De asemenea, nemții au pregătit câteva modificări estetice și un interior cu elemente preluate de la hatchback-ul compact Mercedes-Benz Clasa A.

Acum, nemții au publicat lista de prețuri a noului GLA pentru piața din România. Cea mai accesibilă versiune poartă indicativul GLA 200 și este echipată cu motorul pe benzină de 1.33 litri cu 163 de cai putere. Prețul de pornire pentru această variantă este de 37.390 de euro.

Cei care preferă o motorizare pe benzină mai puternică vor putea alege propulsorul de 2.0 litri cu 224 de cai putere (GLA 250).

Fanii motoarelor diesel vor putea alege din două unități de 2.0 litri. Prima dintre acestea (GLA 200 d) oferă 150 de cai putere și 320 Nm, iar a doua (GLA 220 d) dezvoltă 190 de cai putere și 400 Nm.

LISTĂ DE PREȚURI MERCEDES-BENZ GLA
MOTORIZĂRI NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR PUTERE
(CP)
TRANSMISIE Standard
1.33 Benzină
GLA 200
4 cilindri
163 Aut 7 37.390
2.0 Benzină
GLA 250
4 cilindri
224 Aut 8
Aut 4x4
44.590
46.690
2.0 Diesel
GLA 200 d
4 cilindri
150 Aut 8
Aut 4x4
38.590
40.690
2.0 Diesel
GLA 220 d
4 cilindri
190 Aut 8
Aut 4x4
43.690
45.790

Standard, noul GLA va fi echipat, printre altele, cu următoarele: jante din aliaj de 17 inch, tapițerie Artico/stofă neagră Tandel, ornamente din plastic care imită textura fibrei de carbon, senzor de ploaie, bare pentru amararea portbagajului, sistem de climatizare automată Thermatic, cotieră centrală, sistem multimedia MBUX, camera video pentru mersul cu spatele, asistent activ la frânare, cruise control, asistent activ pentru menținerea benzii de rulare, lumini de zi cu LED, sistem Dynamic Select, volan îmbrăcat în piele, suspensie Comfort și padele pentru schimbarea treptelor de viteză.

Așa cum deja ne-am obișnuit, nemții propun o serie de linii de echipare pentru modelele din gamă. În cazul lui GLA, clienții vor putea alege următoarele: Style, Progressive, AMG și Edition 1.

MERCEDES-BENZ GLA VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI*
PUTERE
(CP)
CONSUM MIXT
(litri/100 km)
ACCELERAȚIE 0-100
(secunde)
PREȚ DE LISTĂ
(cu TVA)
Audi Q2
2.0 litri, Aut, 4x4
190 6.4 6.5 36.196
Audi Q3
2.0 litri, Aut, 4x4
230 7.4 6.3 45.200
BMW X1
2.0 litri, Aut, 4x4
231 6.8 6.5 45.161
BMW X2
2.0 litri, Aut, 4x4
192 6.6 7.4 41.984
Jaguar E-Pace
2.0 litri, Aut, 4x4
200 8.2 7.1 40.460
Mercedes-Benz GLA
2.0 litri, Aut, 4x4
224 7.5 6.7 46.690
Mercedes-Benz GLB
2.0 litri, Aut, 4x4
224 7.9 6.9 48.890
Range Rover Evoque
2.0 litri, Aut, 4x4
200 7.7 8.5 43.435
Volvo XC40
2.0 litri, Aut, 4x4
247 8.3 6.5 44.585
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate
  • ACE - Craiova, vineri, 13.03.2020 14:26

    Cred ca ar fi si mai atractiv un model MERCEDES BENZ EQA AWD, cu o baterie de acumulatoare ceva mai puternica decat anuntata capacitate de 60 kWh (pentru care s-a anuntat o autonomie estimata de cca. 400 km WLTP) si un pret de circa 40.000 Euro.... In sensul ca, daca s-ar monta o baterie de acumulatoare de 75 kWh, ar putea obtine o autonomie electrica care ar depasi 500 km WLTP iar la un pret de circa 40.000-45.000 Euro s-ar vinde excelent, indiferent de nivelul de echipare! Lumea isi doreste in continuare masini decent echipate, la preturi competitive - inca nu avem o paleta rezonabila de masini pur electrice (BEV), cu autonomii peste 400 km WLTP (din pacate circa 50% din piata auto modelelor BEV are autonomii sub aceasta valoare).....si descurajeaza destui potentialii cumparatori.....

  • Anonim, vineri, 13.03.2020 14:42

    Cioc Cioc ! Cine este ? Criza ! Buuun at sa va spalati pe cap cu toate masinile voastre cu preturi astronomice

  • mk8, vineri, 13.03.2020 15:28

    Doua categorii n-au treaba cu vreo criza -- cei cu bani de mertzane si aia fara, dar avocati ai salvarii planetei prin baterii ...accesibile cica la 40 de mii hihihi.

  • ACE - Craiova, vineri, 13.03.2020 15:43

    @mk8 Din pacate nu prea ai inteles ce vreau sa spun. Pentru o baterie de 60-75 kWh trebuie sa platesti peste 10.000 Euro....Daca vrei si o masina DECENTA, cu tot cu baterie nu poate costa sub 40.000 Euro.

  • mk8, vineri, 13.03.2020 15:48

    ACE taica, mie ca roman normal imi plac doar propunerile INDECENTE, adica sub 20 de mii. :)

  • X, vineri, 13.03.2020 16:26

    @mk8 Ce masina electrica noua, 4x4, ai vazut tu frate, sub 20.000 Euro?! Ce scrie ACE - Craiova si ce pricepi tu - e distanta mare! Masina electrica noua, la circa 40.000 Euro (fara AWD), cu autonomie peste 400 km WLTP nu gasesti decat Kia e-Niro, Hyundai Kona Electric si VW ID.3 care inca nu e pe piata. Atat!!!

  • mk8, vineri, 13.03.2020 18:43

    Cum ce 4x4 sub 20 mii cu electrica? Suzuki Jimny -- doar are bricheta electrica si geamuri electrice. :) Sorry, ma retrag -- uitasem ca nu se poate glumi cu electrocutatii apocalipsurilor gretoasei Greta.

  • fan skoda, vineri, 13.03.2020 19:02

    Preturile sunt chiar ok pentru ce ofera. Un Mercedes GLA 2.0 Diesel, automata, 4x4, este 45.790 euro. Audi A5 Sportback facelift porneste de la 44.000. Aceasta masina este un SUV premium, 4x4. Am scris mai sus despre Audi A5 ca sa compar preturile. NU le-am comparat. Sunt clase diferite. Dar am vrut sa subliniez ca acest SUV este mai ieftin decat A5. Mi-e imi place acest SUV. Ace-Craiova Daca acest SUV este mai mult de 40.000 de euro, atunci varianta electrica va fi cam 50.000. Eu momentan prefer masina cu motor termic si 4x4. Singura electrica care imi "face cu ochiu" si imi place foarte mult este Tesla Model X. Care este 4x4. Dar este foarte scumpa. Daca as avea bugetul sub 20.000 de euro si as vrea un SUV 4x4 care sa fie ok, sa mearga pe off road si sa fie ok ca spatiu ar fi Duster.

  • PMC, vineri, 13.03.2020 20:32

    @ACE: man, autonomia aia de 500 de km nu o obtine nici tesla de 100.000 de eur. Ne mai abtinem cu datu-n balarii? @Anonim: excelent! 100% de acord! In rest, DIESEL-ul e clar cea mai buna varianta. Cum erau povestile cu "nu merita domne Diesel, ca e mai scump si cand il cumperi, si intretinerea" si alte asemenea prostii. Ete ca-i mai ieftin decat benzina. Si unde mai pui ca-i si mai bun?! Inca visez sa-mi iau un Diesel Mercedes. Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!

  • fan skoda, vineri, 13.03.2020 21:12

    @PMC Iti recomand TDI.

  • ACE - Craiova, vineri, 13.03.2020 22:02

    @PMC Sunt minimum 6-7 masini care ajung la autonomia electrica de 500 km WLTP: 1) TESLA Model S 100(kWh); 2) TESLA Model X 100(kWh); 3) TESLA Model Y 75 (kWh); 4) FORD Mach-E; 5) VW ID 82kWh; 6) JAGUAR I-Pace 518 km dupa ultima actualizare.... Urmeaza, in cateva luni variantele TESLA cu baterii de 120 kWh..... Stai pe-aproape vei avea surprize placute - intre timp fereste-te de coronavirus si.... strangeti banutii!!!!!

  • zarnesteanu, sâmbătă, 14.03.2020 03:22

    Probabil ca sunt scumpe la 37.000 de euro, dar daca anul trecut au vandut 2.336.000 de masini, inseamna ca au estimat preturile destul de bine. Ca un Mercedes nou nu e o masina pentru x si y, iarasi nu e o noutate. Uitati-va la cat costa orice masina de volum. Iar daca nu va place pretul, exista intotdeauna variante mai ieftine la alti producatori. E loc de intors pentru toata lumea.

  • Edikkk, sâmbătă, 14.03.2020 06:13

    Aţi văzut că şi cel cu Hyundai EV şi-a scos diferenţa de preţ în doar 5 ani faţă de BMW care l-a avut anterior. 10.000€ mai ales la o maşină lux, premium - care oricum îi câştigi înapoi în maxim 5 ani, e un mizilic 400-500 km mda... viteza de încărcare contează mai mult, de aceea germanii Mercedes EQC, Audi e-tron, Porsche Taycan au mers pe viteze de încărcare cât mai mari şi mai constante posibil.

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 14.03.2020 07:39

    In sfarsit, a aparut (pe electrek.com) si GARDA LA SOL a modelului TESLA Model Y: - mai mare cu 1,1" fata de cea a TESLA Model 3 (14 cm), deci este de 16,7 cm

  • PMC, sâmbătă, 14.03.2020 16:27

    @ACE: man, tot respectul pentru stradania ta. Pe hartie si Zoe cel nou merge 395 de km in testele lor WLTP si ce teste vrei. In viata reala, dupa 100 de km trebuie sa incarci. Si toate autonomiile astea declarate sunt facute cu viteze de soferi octogenari. Un amanunt f important asta, cred eu. De altfel, majoritatea masinilor cu baterii sunt limitate pe la 150 - 160 de kmph. De ce? Bine-nteles, tot pt "protejarea" bateriilor. De fapt, stim cu totii, limitarea e facuta ca sa nu se ia de cap proprietarul jucariei dupa ce a platit zeci de mii de eur/usd pe o coaja.

  • stefan, sâmbătă, 14.03.2020 19:47

    nu tin chiar cat zic ei, dar nici la sfert. hai sa nu exageram doar de dragul exagerarii. si in general nu modul de condus le scade rau autonomia, ci temperatura ambianta. bine, daca te dai la ea ca la una de curs si o tii numai in accelerari turbate, evident ca atunci si stilul de condus afecteaza. dar exact asa e si la cele termice.

  • PMC, sâmbătă, 14.03.2020 22:53

    https://news.ucr.edu/articles/2020/03/11/fast-charging-damages-electric-car-batteries

  • PMC, duminică, 15.03.2020 11:08

    @Stefan: https://cleantechnica.com/2020/03/08/amsterdam-paris-with-renault-zoe-hypermiling-while-hyperventilating-with-0-battery-charge/ Citeste prima parte din "poveste". Dupa 85 de km au fost nevoiti sa incarce. Pentru ca e vb de un site partinitor PRO masini cu baterii, nu spun adevarul. Pentru ca adevarul e dureros. Pentru ca, in cele din urma, cui dreq ii pasa care e adevarul, n'asha? :) Deci daca soldatii noii revolutii sunt exasperati de "noua tehnologie"... Citeste articolul, pentru edificare si pentru o corecta asezare pe subiect. Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!

  • Edikkk, duminică, 15.03.2020 15:54

    @zi de zi diesel POLUATOR ŞI CU MICRO PARTICULE CE AJUNG ÎN PLĂMÂNI şi nu poţi să le mai scoţi, lucru ce duce la distrugerea graduală a plămânilor iremediabil şi ireversibil !! Corona virus v19 este un virus gripal iniţial care duce spre pneumonie, dealtfel mortalitatea de 3% este datorită lipsei ventilarii plămânilor (rămâi fără aer) ! Colac peste pupăză, poluarea în Bucureşti atinge nivele foarte mari! Să sperăm că nu erupe convid la noi, pentru că nu avem nici 25% din capacitatea Italiei în domeniul medical! Dar, da, zi de zi diesel deasupra tuturor.... !

  • PMC, duminică, 15.03.2020 20:38

    Da, da, mai Edlica, in capul tau, tot universul conspira impotriva sanatatii plamanilor tai, in frunte cu Dieselul. Altceva? Ce alte asemenea idei mai ai? :))) Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!