Preţuri Skoda Rapid Spaceback în România: start de la 11.050 euro

Publicat joi, 06.02.2014 14:52 de Sebastian Toma

Importatorul Skoda în România a publicat pe portalul său preţurile lui Rapid Spaceback. Versiunea de bază, cu motor 1.2 MPI de 75 CP, are un preţ de pornire de 11.050 euro cu TVA inclus.

Skoda Rapid Spaceback, noul membru în portofoliul constructorului din Mlada Boleslav, este disponibil pentru comandă pe piaţa din România. Cea mai ieftină versiune are un motor 1.2 MPI de 75 CP şi costă 11.045 euro cu toate taxele incluse. Versiunea Spaceback a lui Rapid este cu 180 milimetri mai scurtă decât berlina, cu toate că are un ampatament la fel de mare ca aceasta.

Mai mult decât atât, cehii spun că modelul şi-a păstrat spaţiul destinat pasagerilor, în ciuda dimensiunilor reduse. Odată cu scurtarea caroseriei, portbagajul lui Rapid s-a micşorat, versiunea Spaceback având un portbagaj de 415 litri în configuraţia cu cinci locuri, respectiv 1.380 litri prin plierea banchetei spate.

Posteriorul şi linia plafonului sunt singurele diferenţe estetice între Rapid şi Rapid Spaceback.


Berlina din gama Rapid oferă un portbagaj de 550 de litri, care poate să crească până la 1.490 litri prin plierea banchetei din spate. Lista de dotări opţionale include blocuri optice cu xenon, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, hill holder şi altele. După cum explică şi CEO-ul Skoda, Winfried Vahland, modelul este destinat unei clientele mai tinere, care să fie atrasă atât de caroseria hatchback, cât şi de posibilităţile de personalizare disponibile în gamă

Lista de motorizări este preluată direct de la Rapid berlină, incluzând două diesel-uri şi patru motoare alimentate cu benzină. Entrylevel-ul este un 1.2 MPI de 75 CP, pe când vârful gamei livrează 122 CP. Diesel-urile oferă 90, respectiv 105 CP dintr-un 1.6 TDI CR. Skoda va oferi şi o versiune GreenLine a lui Rapid Spaceback, care va emite 99 de grame de CO2 pe kilometru şi va avea un consum mediu de 3.8 litri la sută.


SKODA RAPID SPACEBACK vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Skoda Rapid Spaceback
1.2 TSI Active
105 5.4 10.2 12.668
Mazda3
1.5 100 CP Emotion
100 5.1 10.8 14.990
Seat Leon
1.2 TSI Reference
86 5.2 11.9 14.176
Toyota Auris
1.33L Dual VVT-i Terra
99 5.5 12.6 15.971
Volkswagen Golf
1.2 TSI 85 CP Trendline BMT
85 4.9 11.9 15.436
Kia Cee'd
1.4 CVVT Best
100 6.0 12.8 14.856
Renault Megane
1.6 16v Authentique
110 6.8 11.5 14.200
Ford Focus
1.0 EcoBoost 100 CP Trend
100 4.8 12.5 17.100
Hyundai i30
1.4 MPi 100 CP Clasic
100 6.0 12.8 16.173
Opel Astra
1.4 100 CP Essentia
100 5.5 13.9 15.850
Citroen C4
1.4 VTi 95 CP Attraction
95 6.1 11.9 15.455
Peugeot 308
1.4 VTi 98 CP Access
95 6.5 12.7 16.956
Honda Civic
1.4 Comfort
100 5.4 13.4 17.968
Mitsubishi Lancer
Sportback - 1.6 117 CP Invite
117 5.9 11.1 16.902
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Via Skoda

  • HECTOR, joi, 06.02.2014 15:33

    ..mda,fanii vag vor aplauda in extaz...restul...vor stramba din nas.o masina OK.pretul porneste de unde se opreste cel de logan deci...dacia poate sta ,inca linistita,poate chinezii pe viitor sa-i faca ceva probleme.

  • MRC, joi, 06.02.2014 15:34

    Ma uit la tabelul cu concurentii acestei masini si parca as spune ca Rapid Spaceback nu-si are locul langa compacte. Judecand dupa dimensiuni, ar fi in partea de jos a clasei compacte. Dar judecand dupa intreaga gama a constructorului si a pretului....parca mai degraba ar concura cu un Logan MCV. Cu toate ca nici incadrarea asta nu e cea corecta. Chiar asa....pana la urma urmei....ce masini asemanatoare (ca si forma a caroseriei si functionalitate) sunt concurente pentru Rapid Spaceback?

  • Scrooge, joi, 06.02.2014 15:59

    pfff.....ce Oltcit. :)

  • vianu, joi, 06.02.2014 16:32

    lasand la o parte partea practica a hayonului si dimensiunile generale foarte ok ale masinii, dpdv al designului este pur si simplu un mare kkat (va rog, nu editati termenul) Cum dracu poti spune depsre designul acestei facaturi vizuale ca e de o eleganta atemporala? Suntem naibii in anul 2014!!! Cica "Designul dinamic al noului model ŠKODA Rapid demonstrează că o mașină de familie nu trebuie neapărat să arate ca una.". No, shit??? Arata fix ca o masina de acum 20 de ani. In site-ul dedicat lui Spaceback (foarte bine facut si inteligent construit) spun ei la un moment dat: Timpul Ingheata. Si mintea iti ingheata.... Bine ca o promoveaza pe rosu...asta e singura chestie care atrage pivirea :(

  • mog, joi, 06.02.2014 17:34

    si octavia cu ce o comparati, daca pe Rapid o puneti langa compacte?

  • vai, joi, 06.02.2014 18:10

    voi ce criticati exteriorul ... asteptati pana va urcati in ea ... serios ... 20 de ani in urma e enooorm! bineinteles nu vorbesc de versiunea din poze, care cred ca e pe la 18-20 de mii, vorbesc de alea entry level. am fost la un salon auto curand si m-am urcat in ea, pe urma am fost in ceed, focus, golf, astra, samd, in ideea sa vedem, sotia si eu, ce ne-ar place. la intoarcere am intrebat-o pe sotie daca vrea sa ne mai urcam o data in rapid (era intr-adevar mai ieftina) si ea a zis ca mai bine nu schimbam masina decat sa o luam pe aia. :))))

  • D, joi, 06.02.2014 18:58

    Eu sunt fan VW, SKODA. Acest model chiar nu-mi place. Parca este un VW GOL. Este ingusta cat o Fabia si lunga cat un Golf. Hidoasa. Banuiesc ca fabia va avea dimensiuni mai normale.

  • LauCalin, joi, 06.02.2014 21:05

    Nici mie nu mi se pare prea frumoasa, cel putin in versiunea de baza arata... pfff... nici nu pot sa ma uit prea mult la ea. Dar cred ca aceasta masina, in combinatie cu motorul de 1.2 TSI si o echipare de mijloc pe la vreo 13500 de euro, poate ca este o alegere buna. Inainte sa imi sariti la gat va rog sa consultati lista de dotari, performate tehnice si consum si vedeti ce va da.

  • Lucian, joi, 06.02.2014 22:07

    11.000 euro pentru un motor 1.2 75CP ? Stiti cum se zice : prost nu-i cel care cere...

  • unckle, joi, 06.02.2014 23:06

    subscriu @laucalin -- la 13500 ar fi un Logan2killer, 301killer etc. ar fi pe acolo printre cei ieftini :) dar, am o intrebare oarecum fireasca : Daca masina este mai MICA de ce ii spune SPACEback ?? (R: poate pentru ca ramane mai mult loc in spatele masinii ... wtf?)

  • mda, joi, 06.02.2014 23:35

    Unghiurile drepte o fac ieftina de produs, iar design-ul asta nu e nici minimalist si nici simplu. E SIMPLIST, adica sarac, ieftin, neatragator. E un fel de Skoda Felicia combi (da, aia veche) combinata cu hatchback, doar ca ele aratau bine pentru vremea lansarii lor fata de aceasta conserva. Citisem un interviu cu Josef Kaban, designerul sef Skoda, care declara ca noul design este "precis si fiabil" ( in traducere -> IEFTIN, la propriu), iar "look-ul modern, este conferit de formele pure si elegante, pline de prospetime". Ei bine, nu e nici pe departe asa. Niste vorbe bine alese nu fac din tantar, armasar. Din pacata noua linie de design Skoda exprima prin toti porii "IEFTIN". Si probabil asta intentioneaza prin plasarea marcii Skoda, mai jos decat VW si Audi. Au facut si altii masini cu linii drepte, incisive: noua clasa E, Cadillac CTS, Vectra C facelift, Honda Accord 2003-2007, Lamborghini si toate modelele de acum 20-30 de ani, pentru ca atat permitea tehnologia de fabricatie in serie, dar nici una nu arata atat de tare a masina LOW_COST ca si noile modele Skoda.

  • @mda, vineri, 07.02.2014 01:22

    low cost....dar sa-l stim si noi. Low cost cu numele, ca Octavia de exemplu e mai scumpa decat generatia veche. Faptul ca au scos ceva intermediar intre Octavia si Fabia, pentru familie si la un pret mai bun decat Octavia asta nu inseamna pozitionarea marcii ca low-cost. Oricum Rapid arata si este o masina mult mai ieftina decat e ii e pretul.

  • Shtrumph, vineri, 07.02.2014 09:34

    Citez din test drive-ul cu Rapid (http://www.automarket.ro/test-drive/skoda-rapid-12-tsi-elegance-48339.html): "Skoda Rapid este într-adevăr o compactă şi poate fi văzută ca un soi de Octavia simplificată. Practic, noul model Skoda îi ia locul în gamă lui Octavia Tour, cehii renunţând de acum să mai prezinte pe anumite pieţe ale sale acelaşi model, dar în două variante de generaţii diferite. În plus, viitorul Octavia va urca în gama Skoda, urmând să fie mai mare şi mai dotat decât actualul Octavia, apropiindu-se cumva de Superb. Noul Octavia va rămâne o compactă, dar va fi poziţionată în zona superioară a segmentului."

  • sdf, luni, 10.02.2014 15:26

    ptiu fir-ai ce zimbet stupid are(in concordanta cu toata linia)....imi aduce aminte de dacia 1300 cu zimbetul lui iliescu...ptiu drace