Preţuri Volkswagen Golf Sportsvan în România: înlocuitorul lui Golf Plus pleacă de la 17.000 euro

Publicat joi, 12.06.2014 18:41 de Sebastian Toma

Importatorul Volkswagen în România a anunţat disponibilitatea lui Golf Sportvan pentru comandă pe piaţa internă. Modelul german pleacă de la 16.991 euro cu TVA inclus pentru versiunea de 1.2 litri şi 85 CP.

Volkswagen Golf Sportsvan este denumirea înlocuitorului lui Golf Plus, monovolumul compact al nemţilor care încerca să imbine design-ul sportiv cu utilitatea. Acum, modelul este disponibil pentru comandă şi pe piaţa din România, informează reprezentanţii importatorului. Cea mai ieftină versiune, echipată cu un motor 1.2 TSI de 85 CP, pleacă de la 16.991 euro cu TVA inclus.

Gama de motorizări are patru unităţi TSI cu injecţie directă, care livrează până la 150 CP, în timp ce oferta de deisel-uri are două motoare: 1.6 TDI de 110 CP şi 2.0 TDI de 150 CP. În afară de motorizarea entry-level, toate unităţile pot fi comandate în compania unei transmisii DSG cu două ambreiaje. Cea mai economică versiune din gamă este Golf Sportsvan TDI BlueMotion, care anunţă un consum mediu de numai 3.6 litri la sută în ciclul mixt, conform standardului european de măsurare. Oricare dintre motorizările din dotare respectă normele Euro 6 şi are în standard sistem Start-Stop.

Volkswagen Golf Sportsvan promite să fie cel mai eficient monovolum compact: consum mediu de 3.6 litri la sută

În comparaţie cu Golf Plus, noul Golf Sportsvan aduce o masă redusă cu până la 90 kilograme, un consum mai mic cu 20%, un habitaclu şi un design nou, o platformă modulară MQB, o poziţie mai ridicată la volan şi multe altele. Printre avantajele cu care se mândreşte noul model se numără şi vizibilitatea crescută, inginerii având scopul de a elimina unghiurile moarte, acest lucru fiind realizat, potrivit declaraţiilor oficialilor, fie prin introducerea elementelor din sticlă, cum este cazul la nivelul montantului A, fie prin introducerea unui sistem de camere video şi radare, care monitorizează unghiul mort tradiţional al oricărui vehicul. În plus, modelul este capabil să monitorizeze ce se întâmplă în spatele său atunci când părăseşte un loc de parcare rulând în marşarier şi poate să intervină automat în cazul unui eventual accident.

Maşini de poveste: 40 de ani de Volkswagen Golf

Portbagajul lui Golf Sportsvan oferă 500 de litri. Odată pliată bancheta, volumul disponibil urcă la 1.520 litri.

Volkswagen Golf Sportsvan se prezintă

Golf Sportsvan este oferit opţional alături de un nou sistem de infotainment, care integrează sisteme mobile online şi agregatoare de servicii, precum Google Earth, Google Street View şi "Online Traffic Information". Acesta vine în completarea sistemelor disponibile în gama Golf, de asemenea integrate la bordul monovolumului german. În comparaţie cu un Golf Variant, modelul plusează prin spaţiul pentru cap oferit tuturor pasagerilor, precum şi cu un plus de vizibilitate la nivelul montanţilor frontali. Comparat cu modelul pe care îl înlocuieşte, Golf Sportsvan vine ca o propunere competitivă în segment, pe lângă monovolumul compact deja existent în oferta germanilor şi a break-ului de segment C bazat pe Golf VII.

Volkswagen Golf Sportsvan vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE (CP)
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Volkswagen Golf Sportsvan
1.6 TDI 110 CP Trendline
110 3.9 11.3 20.643
Citroen C4 Picasso
1.6 HDi BVM5 Attraction
90 4.2 12.9 23.901
Dacia Lodgy
1.5 dCi 5STR Ambiance
90 4.2 12.4 12.600
Skoda Roomster
1.6 TDI Ambition
90 4.7 13.3 16.661
Ford C-Max
1.6 TDCi Trend
115 4.6 11.3 20.200
Seat Altea
1.6 TDI Copa
105 4.8 12.2 17.873
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Via Volkswagen

  • Lui, joi, 12.06.2014 19:26

    sa ma lamureasca si pe mine cineva, cum naiba la aceiasi masina ( de exemplu versiunea de baza ) pretul in Rom. fata de Germania este cu aprox 2600 Eu mai mic in situatia ca TVA la noi e cu 5 % mai mare. nu cred ca sunt diferente majore la echipamentul de serie. singura explicatie ar fi alte planturi de asamblare, alte standarde de calitate ,alte materiale, totul pt. Est .

  • WV, joi, 12.06.2014 21:33

    Ca de obicei tehnic este peste concurenta dar arata nefericit de anost .

  • antonny, joi, 12.06.2014 22:00

    cum sa dai 17000 euro pe masinuta asta cu motor 1.2 86 cp ....Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142CP la 18700 e pomana ......ATENTIE !!!!! Automarket de ce ne spuneti despre acel consum mirific de 3.6 % la motorizarea diesel si nu avem amanunte de consum de la motorizarea de mai sus 1.2 86 cp ????

  • mishazaitev, vineri, 13.06.2014 09:16

    1.2 l si 85 cp pe un Golf? O fi platforma MQB considerabil mai usoara decat predecesoarea sa, dar parca-i un pic ca submotorizata. Probabil ca si-au facut ei calculele si au identificat un public tinta si pentru versiunea asta.

  • George, vineri, 13.06.2014 09:39

    numi place ca nare engel ays...

  • vianu, vineri, 13.06.2014 11:29

    @Lui se numeste respect pentru consumator....:)) Cum ii placea cuiva sa spuna...ne umplu astia de respect ori de cate ori au ocazia

  • mishazaitev, vineri, 13.06.2014 11:55

    @Lui Nu e vorba neaparat de o diferenta de calitate, cat de una de dotari. In Germania nu se vand masini chele. Si sincer, nu stiu daca in Germania se vinde Golf cu motor de 1.2.

  • Edi, vineri, 13.06.2014 12:43

    Diferenta e legata strict de dotari, nu exista diferente calitative intre modele. De ex. un Comfortline (varianta medie) din Germania este echivalent cu Highline (varianta superioara) din Romania.

  • Bloodrave, vineri, 13.06.2014 14:05

    @lui : uita-te mai bine la dotarile se serie. De obicei e o diferenta notabila. Apoi citeste si ceva despre economie,poate te lamuresti si intelegi ceva. Ce imi plac presupunerile astea ca exista masini facute pentru est/vest venite de la persoane care nici macar nu s-au urcat in masini.

  • kk, vineri, 13.06.2014 14:59

    banuiesc ca in varianta asta volanul si oglinzile sunt optionale; si mai costra si 17000 d euro; calitate pret bomba la nesimtiti astia!!!

  • zarnesteanu, vineri, 13.06.2014 16:38

    Pretul unui produs se stabileste in functie de piata de desfacere, de puterea de cumparare a clientului din zona respectiva a lumii, de obiceiuri, cultura locala, etc. La mine la lucru, marja de profit este 45%-60% pentru zonele afluente ale lumii, pe cand pentru America de Sud, de exemplu, se pleaca de la 20% in sus. Daca scoti 35% esti deja tare. Masinuta mi se pare foarte reusita. Are un design placut, modern si in linie cu traditia Golfului. Este exact ce-i trebuie. O masina pentru o familie tanara cu copii mici. Pozitia mai inalta la volan este mai mult decat binevenita. Avand in vedere trend-ul care este la ora actuala de cumparare a SUV-urilor compacte, (era un articol recent pe Automarket.ro) mie mi se pare ca se inscrie perfect pe traiectoria pe care se misca vanzarile. Cine nu vrea un SUV chiar si de dimensiuni reduse, dar vrea sa fie doua degete peste trafic in general, are alegerea perfecta. Nu mai vorbim de capacitatea de incarcare mai mare, confort si performante peste concurenta.

  • lulu, vineri, 13.06.2014 19:00

    Apropo de diferentele dintre est si vest: nu cred ca in vest VW a livrat masini noi care consuma 1 l de ulei la 1000 km, pentru ca era scndal mare de tot. Probabil ca dupa testari si incercari aceste masini ajung "acolo unde trebuie" la un pret considerabil mai mic numit de dealeri si discount.

  • Suleyman Cunoscatoru, vineri, 13.06.2014 20:40

    zarnesteanu are mare dreptate la prima parte a fragmentului. In a 2-a parte fiecare putem alege sa ne placa sau nu masina. Dar cu puterea de cumparare are mare dreptate.

  • Cristi C, sâmbătă, 14.06.2014 17:47

    Ce numesc multi dintre voi ca fiind submotorizari, ma refer la motare de 1.2 pe o masina ca VW Sportvan, pentru altii sunt adevarate chilipiruri. NU toata lumea apreciaza o masina dupa criteriile gen "cat baga la ora" , "pot sa dau cu scartz la semafor" sau "pot sa il depasesc pe ala cu Loganu ca sa ii arat ce tare sunt". Aceasta motorizare este economica, mergi linistit cu viteze ok si chiar trage daca apesi la maxim pe acceleratie intr-o viteza inferioara in depasire de urgenta. Este adevarat ca daca vrei sa o tii intr-o "depasire de urgenta" de la Bucuresti la Sinaia un motor de 1.2 nu te satisfice, dar unii oameni chiar isi doresc sa moara acasa in patul lor nu pe sosele asa cum mor jmecherii zilnic in accidente. Problema este ca aceste motorizari ar trebui sa fie si foarte ieftine, ceea ce nu e cazul in exemplul de fata... 17.000 euro fara nimic, nici macar culoare metalizata, ESTE ENORM de scump!!!

  • LUCCI, sâmbătă, 14.06.2014 22:05

    Mi-aduce aminte de Skoda Rapid Spaceback , dotata decent, fara DSG, diesel...19400 euro. Zici ca suntem la Berna sa ne roage statul cu bani, prin referendum...Niste jegosi!Da, multi si-ar dori-o pt. ca e ok, dar la banii astia ai 1000 de variante extrem de atractive.Si se mai intreaba de ce se vand coreenele samd. Nu ca acestea nu ar fi masini bune dar, deh, traditia...

  • insurmontabil, miercuri, 18.06.2014 22:17

    eram sigur ca zarnesteanu face schimburi, de noapte, pe undeva prin asia, i-o fi cazut prin mana vreun document cu profiturile la blugii vanduti de patron, s-acum iar face pe ...cunoscatoru' @lui ai dreptate baiete, preturile sunt diferite, crezi ca, cheltuielile cu chiria, salariile, taxe, etc sunt la fel peste tot?? nicidecum dealerii fixeaza preturile si dau discount-uri in functie de cat isi permit din preturile de baza SI DA...NICI CALITATEA NU ESTE ACEEASI, asta s-o creada fraierii din Romania, ca este, chiar ma gandesc daca sa-mi cumpar masina noua din RO ptr ca este mai ieftina, dar ...posibil cu ceva probleme de calitate sau ... din alta parte asi putea da cateva exemple da n-am chef acum de discutii

  • insurmontabil, miercuri, 18.06.2014 22:32

    si as mai adauga ceva: nu exista producator fara probleme de calitate, cu defecte zero, asta e un slogan ptr clasa muncitoare, la tot ce se fabrica exista un control al calitatii, iar cele cu probleme le cumpara ... , aia mai amarati, de regula deci daca mi-as cumpara masina germana, sa zicem VW, as face-o direct din Germania

  • Andrei, miercuri, 18.06.2014 23:03

    la chestia cu zarnesteanu cred ca ai nimerit-o dar la chestia cu calitatea nu este asa, absolut deloc, nu se face nici o diferenta, sa stii!