Primele fotografii și informații despre noua generație Renault Captur: tehnologii moderne împrumutate de la Clio și versiune plug-in hybrid
Noua generație Renault Captur a primit numeroase tehnologii noi, iar de anul viitor va fi disponibilă și într-o versiune plug-in hybrid cu autonomie electrică de 45 de kilometri.
Renault a publicat miercuri primele imagini și informații tehnice despre noua generație Captur.
Acesta păstrează în mare parte designul cu care suntem obișnuiți, însă introduce numeroase tehnologii noi prin care speră să cucerească în continuare clienții interesați de un SUV subcompact, mai ales că acest segment este unul dintre cele mai populare.
Noul Captur este dezvoltat pe noua generație a platformei CMF-B, iar 85% dintre componente sunt noi comparativ cu precedenta generație.
Lungimea SUV-ului a crescut cu 110 mm la 4.228 mm, iar acest lucru a avut un efect și asupra ampatamentului, care acum este mai mare cu 20 mm și atinge pragul de 2.639 mm. Între timp, lățimea este de 1.797 mm, iar înălțimea ajunge la 1.566 mm.
La lansare, noul Captur va fi disponibil în 11 culori exterioare, 4 culori distincte pentru plafon și 3 pachete de personalizare, astfel că există nu mai puțin de 90 de nuanțe de culori posibile, iar francezii afirmă că acest lucru este o premieră în acest segment.
Designul exterior a fost modificat mai degrabă sutil pentru a oferi o estetică mai dinamică prin linii expresive, iar farurile Full-LED în forma literei C au fost de asemenea păstrate. În schimb, stopurile Full-LED sunt acum ceva mai mici. Aspectul exterior este îmbunătățit și datorită introducerii unor jante de până la 18 inch.
Adevăratele schimbări de design se remarcă însă la interior, acolo unde Captur preia numeroase elemente și tehnologii introduse pe noua generație a subcompactei Clio. Astfel, Renault Captur preia conceptul de Smart Cockpit, al cărui element principal este un ecran multimedia poziționat în format vertical cu o diagonală de 9.3 inch care include sistemul Easy Link, inclusiv sistemul de navigație și opțiunile de infotainment, precum și setările Multi-Sense.
De asemenea, noul Captur preia de la Clio și instrumentarul de bord digital sub forma unui ecran TFT cu diagonală de 7 inch sau 10.2 inch. Versiunea de 10.2 inch include și navigație GPS, iar aceasta este opțională pentru ecranul de 7 inch.
La rândul său, dashboard-ul a fost redesenat și este compus din trei părți, cu o parte superioară, o zonă centrală și o zonă inferioară care include diverse componente funcționale. Sub ecranul central există acces facil la sistemul de control al aerului condiționat.
Captur include însă și o noutate majoră comparativ cu Clio: o consolă centrală despre care Renault afirmă că este "plutitoare" datorită faptului că levierul este poziționat mai sus pentru o ergonomie îmbunătățită și oferă astfel mai mult spațiu pentru stocare, invlusiv pentru un sistem de încărcare wireless pentru telefoane.
În plus, volanul este mai mic datorită micșorării airbag-ului, ceea ce ar trebui să ofere șoferului o vizibilitate mai bună asupra drumului și a ecranelor introduse, iar pasagerii se pot bucura de un sunet de calitate datorită sistemului Bose.
Noua generație Renault Captur va fi disponibilă în numai puțin de 6 versiuni de motorizare. Capul de afiș este, fără îndoială, noua versiune plug-in hybrid compusă dintr-un motor pe benzină de 1.6 litri și două motoare electrice. Din păcate, francezii nu oferă încă detalii despre performanțele acestui sistem de propulsie PHEV.
În schimb, aceștia menționează că bateria sistemului PHEV are 9.8 kWh și asigură o autonomie de 45 de kilometri în regim electric (WLTP) în regim mixt sau 65 de kilometri în mediul urban. Versiunea PHEV va fi cunoscută în gamă sub numele oficial de E-Tech Plug-in, în oglindă cu versiunea hibridă fără încărcare la priza E-Tech disponibilă pe noul Clio.
Fanii motoarelor pe benzină au la dispoziție noua unitate TCe de 1.0 litri introdusă în premieră pe noul Clio, care oferă 100 de cai putere și un cuplu maxim de 160 Nm împreună cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Această unitate este acompaniată în gamă de motorul TCe de 1.3 itri, disponibil în versiuni de 130 CP și 155 CP. Ambele sunt disponibile cu o cutie de viteze automată cu dublu-ambreiaj cu 7 trepte, însă varianta de 130 CP poate fi achiziționată și cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Renault nu i-a uitat însă nici pe cei care preferă motoarele diesel și oferă în acest caz unitatea Blue dCi de 1.5 litri, care este disponibilă în versiuni de 95 CP și 115 CP. Și în acest caz, ambele unități sunt disponibile cu o cutie de viteze automată cu dublu-ambreiaj cu 7 trepte, însă varianta de 95 CP poate fi achiziționată și cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
La fel ca noul Clio, noua generație Captur este echipată cu o serie de sisteme de asistență precum Highway and Traffic Jam Companion, Adaptive Cruise Control (ACC) sau Automatic Dipped Headlights, dar și cu o serie de sisteme de siguranță precum Active Emergency Braking, Blind Spot Warning, Traffic Signal Recognition with Speeding Alert, Lane Departure Warning and Lane Keeping Assist, Rear Cross Traffic Alert, Front Rear and Lateral Parking Assist sau Easy Park Assist.
Via Renault
Reușit nu doar ca stil, mai puțin angularo-cubist ca al altora. Nici doar ca spațiu interior mare la gabarit rezonabil, ci și fiindcă nu mizează doar pe mini-tricilindri d-un litru, ca PSA ori Ford (și VAG, cu excepția 1.5 TSi pe ici-colea). Nici versiunea PHEV nu-i de neglijat, chiar dacă unii susțin că e-2008-ul va avea mai multă priză la eco-fanatici. Cred deci că-și va păstra poziția de lider european în segment. Cel al crossoverelor urbane, subliniez, fiindcă SUV nu-i (după mine). Cafteala cu noul 2008 va fi însă aprigă nu doar în Hexagon, plicticosul T-Cross se vinde surprinzător de bine, iar Ford Puma-2 vine și el tare din urmă. Sau mai precis din neant. :-) Realist vorbind, o Dacie Duster 1.33 TCe rămâne totuși preferabilă fals-suvișoarelor ăstora, mai ales în versiune 4x4. Renault are însă avantajul că poate juca la două capete...