Primul SUV decapotabil din lume a debutat în LA: Nissan Murano CrossCabrio

Publicat joi, 18.11.2010 10:30 de Sebastian Toma

Nissan a prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles modelul Murano CrossCabriolet. Acesta este primul SUV decapotabil cu tracţiune integrală permanentă, spun cei de la Nissan.

Nissan a realizat primul SUV decapotabil din lume pe platforma lui Murano. Modelul şi-a păstrat partea frontală nemodificată până la parbriz, după care încep modificările. Acoperişul escamotabil este realizat din pânză şi se pliază în portbagaj la fel ca la un cabrio modern. Modelul are doar două uşi, deci visul celor care doreau un cabrio cu patru uşi va trebui să mai aştepte. Propulsia este asigurată de un motor V6 de 3.5 litri care oferă 265 CP şi 336 Nm.

Unitatea V6 vine alături de o transmisie CVT cu şase trepte. Performanţele noii versiuni Murano nu au fost încă dezvăluite, dar ne aşteptăm la timpi de accelerare mai mari deoarece conversia cabrio a necesitat o serie de ramforsări la nivelul caroseriei. În materie de siguranţă, modelul beneficiază de ABS cu Brake Assist, EBD, sistemul avansat de airbag-uri de la Nissan – care integrează airbag-uri faţă în două trepte şi senzori de forţă pentru centurile pasagerilor din faţă care detectează greutatea ocupanţilor, precum şi airbag-uri laterale montate în portiere. În eventualitatea nefericită a unei răsturnări, senzorii speciali de răsturnare vor activa două bare metalice care vor ieşi din caroserie pentru a proteja ocupanţii, iar airbag-urile cortină vor asista şi ele în această problemă.

Debutul lui Murano CrossCabriolet este pregătit pentru anul 2011 în Statele Unite ale Americii. Sunt şanse ca modelul să fie oferit şi în Europa. Pentru moment, niciun constructor nu a anunţat un viitor competitor al lui Murano CrossCabriolet, semn că japonezii vor deţine monopolul pe această nişă o bună perioadă de timp.

Via | Icars

  • vxf, joi, 18.11.2010 11:11
    Cabrio SUV

    Imi explica si mie cineva care este rostul/scopul acestei masini ?

  • stefanel, joi, 18.11.2010 11:25
    simplu

    @vxf Sa-i satisfaca pe meltenii de pretutindeni. Pt ca meltenii s-au plictisit de SUV si, mai nou, de coupe SUV (X6). Si daca vine cineva sa spuna ca "e buna sa mai iesi cu ea pe offroad", probabil cel in cauza habar n-are ca majoritatea covarsitoare a SUV-urilor n-a vazut niciodata altceva decat asfaltul. Ideea de SUV in general este de a satisface niste frustrari, niste orgolii si pentru a conferi utilizatorului o imagine, cica, de om avut si puternic (si nu, nu sunt un frustrat fara bani cu invidie pe cei bogati, bravo lor, dar am vazut si bogati cu bun gust care stiu sa aleaga si altceva decat SUV). Pentru oamenii normali care doresc spatiu in plus, exista combi-uri, van-uri sau mini van-uri.

  • edrany, joi, 18.11.2010 12:06

    @stefanel: Bine ca esti tu destept. Jeep Wrangler si Mercedes G Cabriolet exista tot ca sa-i satisfaca pe meltenii de pretutindeni?! Ideea de SUV in general este de a avea o masina mare in care sa intre bagajele a 5 persoane dotata cu tractiune 4X4 ca sa poti iesi cu ea de pe asfalt, sa mergi cu ea fara probeleme la munte pe drumuri mai neumblate sau care sa nu iti faca figuri daca sunt 10 cm de zapada pe sosea. Din pacate fenomenul a scapat de sub control in Europa de Est si nu numai, multi cumparandu-si SUV si folosindu-le tot timpul (in Viena m-am chinuit sa vad vreun suv deabia cu chiu cu vai am vazut un X5 in rest pustiu). Intr-adevar si daca ai o masina cu garda la sol joasa e sinucidere curata pe drumurile din ro. Cel mai bun compromis 4X4 dupa mine sunt crossover-ele gen Ford Kuga, Nissan X-Trail, Mitsubishi ASX,etc.

  • misu, joi, 18.11.2010 12:08
    Offroad

    Are si o rigiditate excelenta caroseria in off-road avand in vedere ca e scalpata , plus ca poti gusta la propriu din praful si noroiul pe care eventual il ridica.

  • tzenu_bmw, joi, 18.11.2010 13:30
    cam ciudat design-ul

    din fata arata cam straniu........

  • Dvictor, joi, 18.11.2010 15:00
    Da @stefanel

    Iei SUV pt fitze, toti care au SUV sigur le au pt fitze. IN NICI UN CAZ PENTRU: siguranta in caz de accidente, spatiu, siguranta in condus, liniste sufleteasca legata de bai de ulei ce se sparg la borduri in .ro, posibilitatea de a merge iarna pe unde vor in siguranta. Nu, clar sunt niste cocalari infecti frustrati majoritatea. (sper ca s-a detectat ironia)

  • Theo, joi, 18.11.2010 15:01
    Saracii californieni

    ... au scos-o la poze si de-abia au picurat 5-6 litri in rezervor sa se poata misca. Greu pe criza asta.

  • CLAU, joi, 18.11.2010 18:00
    aro

    Primul SUV decapotabil din lume??? eu cred ca ARO, cu multi ani in urma, pacat ca e mafia mare la noi ca ii statea bine cu Toyota, precum Dacia cu Renault.

  • DRAKo, joi, 18.11.2010 21:39
    CLAU

    Unii sunt prea tineri ca sa fi vazut ARO 10 decapotabil. Chiar inainte de Aro 10 era si IMS decapotabil. Dar alea nu erau SUV-uri?!? Totusi cred ca titlul e corect! E vorba de primul suv decapotabil PE PLATFORMA MURANO! De ce trebuie sa exagerati titlurile?

  • Koss, joi, 18.11.2010 22:32

    Parerea mea: O masina extrem de urata la exterior.. :-s un fel de strutocamila..a suvurilor...

  • coclender, sâmbătă, 20.11.2010 01:26

    astept pana apare un SAVIEM , RABA , MAN decapotabil , sa ma dau pe dorobanti sau magheru .sa vad eu atunci daca va mai zice cineva ceva de fitosi !...ales-bules ! mangla !

  • userID, luni, 22.11.2010 13:18
    @CLAU, DRAKo

    Eu cred ca ARO sau IMS-ul "decapotabil" se apropie mai mult de Wrangler-ul "decapotabil" sau daca vrei de Willy(-s)-urile folosite de armata americana in alte vremuri (si ma refer aici la forma si nu la tehnologii invechite etc.). Eu zic ca e altceva chestia asta si mi se pare si mie inutila, dar avand in vedere ca nu prea ies oamenii cu ele de pe asfalt poate nu e asa inutila, nu... Oricum nu conteaza asa mult ce zic eu, conteaza ca o sa se vanda ca painea calda si ca o sa o vedeti curand si pe soselele din Romania.