Renault Clio a primit o versiune diesel ecologică: 89 grame CO2 pe kilometru

Publicat marţi, 22.11.2011 11:03 de Sebastian Toma

Renault l-a dotat pe Clio 1.5 dCi 90 CP cu un catalizator mai performant şi a redus consumul de carburant al modelului la 3.4 litri la sută în regim mixt şi emisiile la 89 grame CO2 pe kilometru.

Renault a lansat pe piaţa din Franţa o versiune mai ecologică a lui Clio 1.5 dCi. Modelul are un consum de 3.4 litri la sută în regim mixt şi emite doar 89 de grame de CO2 pe kilometru. Puterea motorului a rămas tot la 90 CP, dar anumite elemente ale modelului au fost optimizate pentru performanţe superioare. Astfel, catalizatorul a fost înlocuit cu un element mai performant, grila faţă are o altă formă, pentru a îmbunătăţi fluxul de aer, luneta a primit o mică modificare, iar unitatea ECU a fost reprogramată pentru a beneficia la maximum de noile optimizări.

Rezultatul este mai bun decât al fratelui său mai mic, Twingo dCi, care emite 90 de grame de CO2 pe kilometru, deşi are doar 75 CP şi o masă mai redusă. Graţie noii motorizări, Renault Clio dCi 90 se bucură de un bonus guvernamental de 800 de euro pe piaţa din Franţa dacă este achiziţionat până la finele anului curent. Din 2012, clienţii acestui model se vor bucura de un bonus guvernamental de 400 de euro. Francezii operează un sistem bonus/malus la achiziţia de automobile noi, iar clienţii care aleg modele mai ecologice primesc un bonus din partea Guvernului.

Pentru moment, nu există informaţii privind disponibilitatea acestei versiuni pe piaţa din România. Pe piaţa internă, Clio 1.5 dCi este oferit în două versiuni de putere – 75 şi 90 CP. Ambele emit 106 grame de CO2 pe kilometru şi au un consum mixt de 4.0 litri la sută. Cel mai ieftin Renault Clio 1.5 dCi costă 12.890 euro cu TVA inclus pe piaţa din România, oferit în versiunea Yahoo!.

CLICK AICI pentru a citi testul Automarket cu Renault Clio Yahoo! 1.5 dCi

Via | Autojournal.fr

  • unckle, marţi, 22.11.2011 11:47

    sa le dea D-zeu sanatate si putere de munca acelor ingineri - in curnd un diesel "curat" va emite CO2 cat o electrica "pur-sange" :) ps. sa nu va apucati acu' sa incepeti discutia despre cum asta face poluare in oras si aialalta merge pe curent de la moristile lu' peste din dobrogea ... ca treaba nu-i asa de simpla.

  • vali86, marţi, 22.11.2011 12:02
    baieti destepti

    dezvoltare a tehnologiei existente , investitie minima prin introducerea unui catalizator mai performant, putere mai mare a motorului, asta este viitorul viabil oameni buni dupa parerea mea urmatorii 20-30 de ani pe asta o sa se bazeze, cu cat e mai putin complicat acel motor cu atat se strica mai greu, sau sunt mai putine elemente care pot ceda in comparatie cu un hibrid

  • autofan, marţi, 22.11.2011 12:58
    Excelent !

    90CP si 3.4% consum mixt? foarte competitiva la raport performante / consum

  • ducu, marţi, 22.11.2011 13:26
    Super consum

    La semenea consumuri, masiniile electrice nu prea mai au sanse de se "inmultit" in urmatorii 5 ani

  • io, marţi, 22.11.2011 14:10

    Renault-Nissan lucreaza la rafinarea si eficientizarea motoarelor termice in paralel cu masinile electrice. Nu vad nimic rau in asta. @unckle Ce afirmi tu e o aberatie totala. Tehnologia dieselurilor are niste limite. Nu vei putea pune niciodata egal intre masinile diesel si cele electrice la emisii CO2

  • Octavian, marţi, 22.11.2011 15:01

    Se vor inmulti pentru ca unii poate vor ceva mai exclusivist si doar sa stie ca nu mai au de alimentat buzunarele magnatilor industriei tietiului.

  • Das, marţi, 22.11.2011 17:41
    Alternativa

    bun bun...au venit si cei de la Renault cu un motor de 90 CP. Cei de la Opel pe micul Corsa il au de ceva buna vreme si se bucura de un real succes.

  • Das, marţi, 22.11.2011 17:45
    Diferanta capacitate

    a ... si cel de pe Corsa e 1.3 l distributie lant mult mai fiabil spre deosebire de 1.5 l si mai este si un factor important in favoarea marcii Opel, PRETUL.

  • ADAC, marţi, 22.11.2011 18:08
    @Das

    Bine ai venit tu pe lumea asta... motorul de 90 cp, Renault il avea de cand haul pe Clio. Oricum, Clio e in top la fiabilitate.

  • @Das, miercuri, 23.11.2011 09:12

    Toata lumea stie ca dCi-ul e cu 10 clase peste Cdti la rafinament si silentiozitate. Prin comparatie CDTI e ca un "tractorist unsuros" pus langa un "gentlemen la costum" , dCi. Plus de asta dCi-ul consuma mai putin si e foarte fiabil daca stii sa conduci si-i dai motorina de calitate.

  • DAS, miercuri, 23.11.2011 15:32
    @ADAC

    corect ..... de pe ADAC> http://www1.adac.de/Tests/Autotest/TETDaten/Autotest/AT4097_Renault_Clio_Grandtour_15_dCi_FAP_Dynamique.pdf http://www1.adac.de/Tests/autotest/TETDaten/Autotest/AT4283_Opel_Corsa_13_CDTI_ecoFlex_Edition_CO2_Paket_DPF.pdf (motoarele tale "de cand haul") - si nu as miza foarte mult pe partea cu consumul. Dar poate ai dreptate.