Rivalul lui Tesla Model 3 este aici: Polestar 2 are peste 400 de cai putere, autonomie de 500 de kilometri și costă 40.000 de euro
Polestar 2 este un model electric cu două motoare de 408 cai putere, autonomie de 500 de kilometri și sistem de infotainment bazat pe Android, iar prețul de bază este de 40.000 de euro.
La capătul unei ample campanii de teasing, Polestar a oferit miercuri primele imagini și detalii tehnice despre cel de-al doilea model al brandului de performanță dedicat de Volvo.
Pe numele său Polestar 2, noul model electric se anunță unul dintre primele modele capabile să lupte de la egal la egal cu Tesla Model 3, atât din punct de vedere al performanțelor, cât și al prețului de comercializare.
Polestar 2: date esențiale:
● Polestar 2 este dezvoltat pe platforma Compact Modular Architecture (CMA) deținută de Volvo, care a mai fost utilizată de modele precum Volvo XC40. Producătorul nu a oferit detalii despre dimensiunile modelului;
● Designul este o adaptare mai "curajoasă" a celui întâlnit pe primul model al producătorului, Polestar 1;
● Pe piața din Europa, modelul va fi oferit cu faruri Pixel LED, însă Polestar nu explică în detaliu care sunt caracteristicile acestora comparativ cu farurile LED standard, care vor fi oferite în SUA. Producătorul menționează însă că farurile Pixel LED nu sunt încă omologate în SUA și Canada;
● Logo-ul Polestar este iluminat în așa fel încât să se reflecte pe plafonul panoramic din sticlă al modelului;
● Șasiul standard al modelului poate fi acompaniat de un pachet de performanță Performance Pack care îmbunătățește dinamica în timpul condusului prin utilizatoarea unor amortizoare Öhlins, frâne Brembo și jante de 20 inch, la care se adăugă o serie de elemente vizuale precum centuri de siguranță aurii;
● Interiorul lui Polestar 2 este inspirat din cele oferite de Volvo și este foarte minimalist, cu puține butoane fizice;
● Pe planșa de bord este poziționat vertical un ecran touch cu diagonală de 11 inch care rulează un sistem de infotainment bazat pe sistemul de operare Android dezvoltat de Google;
● De altfel, Polestar 2 este unul dintre primele modele care utilizează noul sistem de infotainment bazat pe Android, iar printre avantaje se numără integrarea puternică cu o serie de aplicații dezvoltate de Google;
● Printre ele se numără inclusiv Google Assistant (care va permite controlul prin voce al unor funcții), Google Maps (care include o serie de funcții adaptate pentru mașini electrice) sau magazinul de aplicații Google Play Store. Volvo a oferit anterior o demonstrație a noului sistem de infotainment;
● Polestar 2 integrează tehnologia Phone-as-Key care ușurează posibilitatea de a împărți mașina cu alți membri ai familiei sau cu prieteni;
● Din punct de vedere tehnic, Polestar 2 folosește două motoare electricemontate pe fiecare ax pentru a oferi tracțiune integrală. În total, cele două motoare electrice generează 300 kW, echivalentul a 408 cai putere, în timp ce cuplul maxim este de 660 Nm. Polestar menționează de asemenea că modelul va avea nevoie de mai puțin de 5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, fără să ofere însă o valoare exactă;
● Bateria are o capacitate de 78 kWh, este formată din 27 de module, este poziționată sub podea și oferă o autonomie oficială de 500 de kilometri, conform standardului european WLTP;
● Cel puțin pentru moment, Polestar nu oferă niciun fetaliu cu privire la eventualele sisteme de asistență integrate pe noul model;
● Pe piața europeană, Polestar 2 va avea un preț de pornire de 39.900 de euro. Cu toate acestea, în primele 12 luni de producție, constructorul va produce doar versiunea de top a lui Polestar 2, care va fi comercializată pentru 59.900 de euro. Toate comenzile pentru Polestar 2 vor fi plasate online;
● Ulterior lansării inițiale, modelul va fi disponibil și pe bază de abonament; Producția lui Polestar 2 va începe în prima parte a anului 2020 și va avea loc exclusiv pe piața din China;
● Principalul rival al lui Polestar 2 va fi practic Tesla Model 3, de la care Polestar a preluat practic inclusiv strategia cu privire la lansarea inițială a versiunii de top înainte de comercializarea versiunii de bază mai accesibilă.
Via Polestar
Pretul e mai mult decat decent.Masina ...da arata bine un model electric chiar fain...in sfarsit.