Rolls Royce Sweptail va rămâne o mașină unică în lume: englezii nu vor să mai permită vreunui alt client o asemenea implicare în construirea unei mașini
Rolls Royce Sweptail este cea mai scumpă mașină nouă din lume. Asta și pentru că englezii au construit limuzina după ce s-au consultat mereu cu clientul. Se pare că experimentul nu va mai fi repetat pentru că există riscul de a lansa un model care nu se identifică cu brandul.
Rolls Royce a uimit audiența prezentă în cadrul Concursului de Eleganță Villa d'Este odată cu dezvăluirea noului Sweptail, un model unic, dezvoltat de constructorul britanic la cererea unui client foarte bogat. Acesta ar fi plătit peste 10 milioane de euro pentru construcția mașinii și ar fi fost implicat în toate fazele de creație.
Proiectul a vrut să demonstreze lumii întregi că Rolls Royce poate da naștere unui model unic, creat fix după dorința clientului. Într-un interviu acordat celor de la Autocar, Giles Taylor, directorul de design al companiei, a declarat că este puțin probabil ca un alt client să fie implicat în procesul de producție atât de mult cum a fost clientul lui Sweptail. Cu toate acestea, Taylor a lăsat să se înțeleagă că brandul este deschis și pentru alte proiecte unice.
„Nu cred că vom repeta vreodată nivelul de implicare al acestui client pentru mașina noatră. Nu pentru că nu ne dorim asta, ci pentru că există mereu riscul ca un client să interpreteze greșit ținta proiectului. Există riscul de a da naștere unei mașini care nu se potrivește cu brandului sau cu profilul clienților noștri. Există posibilitatea să oferim și alte mașini construite la comandă, însă raportarea la client va fi diferită. Noi vom crea exemplarul unic și apoi vom încerca să îl vindem unui client potrivit. Este o idee, nu o plan, dar am putea activa în direcția asta”, a declarat oficialul Rolls Royce.
Tot el a susținut că nașterea unei mașini unice ridică multe probleme și la nivel de siguranță, pentru că există posibilitatea ca o mașină să nu treacă anumite teste. Acesta este și unul din motivele pentru care Rolls Royce a decis să păstreze capota lui Phantom atunci când a desenat Sweptail.
via autocar
Hopa, si-au dat seama ca aceasta implicare a clientului i-a ajutat sa dea cu brandul in balta. Dupa cum spuneam in postarea de ieri, nu este o masina placuta vizual, chiar si la 10 milioane de euro. Doar o demostratie ca cineva poate sa fie opulent dar fara gust. "Există riscul de a da naștere unei mașini care nu se potrivește cu brandului sau cu profilul clienților noștri."