Rolls-Royce Wraith: imagini oficiale cu cel puternic Rolls din istorie (update foto)

Publicat marţi, 05.03.2013 11:42 de Mircea Meșter

Mult-aşteptata versiune coupe a lui Rolls-Royce Ghost a venit la Salonul de la Geneva. Cu 630 de cai putere, noul Rolls-Royce Wraith îşi propune să întinerească baza de clienţi ai mărcii.

După două luni de imagini oficiale care au prezentat pe rând detalii legate de noul Rolls-Royce Wraith, preziua Salonului Auto de la Geneva aduce cu sine primele fotografii oficiale ale celui mai nou model care intră în portofoliul constructorului britanic de lux. Noul Rolls-Royce Wraith preia caracteristicile care au făcut cunoscută marca britanică, dar schimbă complet targetul clasic al mărcii. Cu două uşi, un look de coupe şi cu doar două locuri dedicate pasagerilor, Wraith - al cărui bază este modelul Ghost - devine cel mai sportiv model creat vreodată de producătorul din Goodwood. 

Caracteristicile de design şi structură sunt completate de faptul că Wraith are un ampatament cu 18.3 centimetri mai mic decât cel al lui Ghost. Lungimea a scăzut cu 13 centimetri, în timp ce înălţimea a coborât şi ea cu 4.3 centimetri, favorizând astfel aspectul de coupe al modelului. 

Motor V12 de 630 CP şi 800 Nm

Partea estetică este dublată de un motor V12 care produce 630 de cai putere şi vine cu un cuplu maxim de 800 Nm, Rolls-Royce Wraith devenind astfel cel mai puternic model din istoria mărcii din Albion. Pentru a face faţă cererilor clienţilor care îşi doresc un model ceva mai capabil la capitolul dinamică, Rolls-Royce anunţă un set de suspensii sensibil mai rigide, direcţia fiind şi ea modificată pentru a face faţă cerinţelor sportive. Totuşi, "sportiv" pare să fie un termen uşor forţat pentru noul Rolls-Royce Wraith, oficialii mărcii susţinând că modelul nu se adresează celor care vor dinamism cu orice preţ: "Chiar dacă Wraith împinge brandul nostru într-o nouă direcţie, evoluând astfel încât să sperăm că va atrage clienţi noi şi poate ceva mai tineri, modelul nostru rămâne un Rolls-Royce, iar sentimentul de 'pat de aer' pe care îl cunosc clienţii noştri rămâne un element important din ADN-ul maşinii", spune Torsten Muller-Otvos, directorul companiei britanice.

Elemente tehnologice prezente în premieră pe o maşină

Modelul britanic va costa la lansare în jur de 250.000 de euro. Printre noutăţile tehnologice pe care le va oferi în acest preţ se numără preselectarea treptei de viteză a cutiei ZF cu opt trepte în care maşina trebuie să se afle pe următoarea porţiune de drum prin consultarea GPS-ului şi a itinerariului optim sau controlul vocal optimizat al întregului pachet multimedia. În plus, controlul sistemelor se poate realiza şi cu ajutorul touchpad-ului de pe consola centrală care poate fi operat prin comenzi de tipul "pinch and pull", la fel ca orice telefon mobil inteligent de generaţie nouă. La interior, cei 250.000 de euro le vor oferi clienţilor materiale preluate direct de la Phantom, vârful gamei Rolls-Royce, implicit plafonul care imită cerul înstelat prin 1340 de LED-uri şi care va fi montat în premieră pe un model din afara gamei Phantom. 

Modelul Rolls-Royce va ajunge în posesia clienţilor interesaţi începând cu toamna acestui an. Conform declaraţiilor oficialilor mărcii, principalele pieţe pe care Rolls-Royce le-a avut în vedere au fost Statele Unite, Europa şi Orientul Mijlociu.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.

  • gabi, luni, 04.03.2013 22:02

    Inspiratie "Dacia 1310 Sport", daca isi mai aduce cineva aminte.

  • ..., luni, 04.03.2013 22:05

    da .... mai ales interiorul :))

  • Mihai, luni, 04.03.2013 23:18

    Frumos Mustang fastback

  • Eugenia cea mai ieftina femeie, luni, 04.03.2013 23:28

    Clar....da eram mai dragut interiorul la 1310....

  • inexorabil, marţi, 05.03.2013 01:26

    Limuzina coupe......Incep si zeii sa cada de pe soclu? Ce face acum RR, se bentley-zeaza? (imi cer scuze ca am folosit un barbarism, dar mi se pare sugestiv). Nu se cade sa intinereasca nimic, ci sa se concentreze numai pe salvgardarea traditiei care o defineste, atat! Asa si cu oamenii: cand au simtit ca se "plictisesc" de Traditia Bisericii, au inceput sa admita "necesitatea" inovatiilor fara legitimitate dogmatica sau chemare spirituala. Si ce indruga seful design-ului RR? Acele trei caracteristici pe care le-a invocat reprezinta exact pilonii pe care se fondeaza si cu care se justifica firma-mama, BMW! "Mi s-a spus"......De catre cine, frate? Si cu ce scop? Mi-ar veni greu sa cred ca BMW i-ar fi poruncit sa faca din RR un BMW mai tipator in lux. De fapt, doar in mintea acestor juni zurbagii de tip "new age", carora cica se va adresa Wraith, limuzina trebuie sa-si incordeze muschi sport nespecifici, inserati prin transplant ideologic. Ei sunt fix beizadelele de marafeti-gata care se ambitioneaza sa le dea peste bot taticilor sobri, "invechiti in conceptii", uzand tot de marcile preferate ale babacilor "reusiti in afaceri", ca sa "dea bine la CV" (ce naste din pisica......va perpetua naravurile comunismului in Romania la nesfarsit :D), dar, hm, "adaptate nevoilor juvenile", caci, nu-i asa?, numai rotile unei masini "smechere", care slalomeaza iute pe strada printre harburile "ratatilor", o determina pe o pitzi de consum sa cada si ea cu rotile pe spate. Tot din cauza acestor nevertebrati necopti la debla si impietriti in nesimtire, s-a ales praful (dar pe alte meleaguri decat cele europene) si de filosofia Cadillac......Mai-mai ca-mi vine sa regret Maybach. Deci, daca si RR isi va pierde aura de farmec consacrat, inconfundabil, slutindu-se cu coupe-uri sau sedane, atunci va pieri in mod garantat si ultimul bastion al notiunii sacramentale de limuzina in lumea auto. Ar mai ramane Lincoln (oarecum, in inteles formal, dupa rezonanta istorica, deoarece aduce mai mult cu Buick ca silueta, iar interiorul nu te extaziaza), dar ma indoiesc ca va exercita vreodata asupra noastra acelasi impact imagistico-emotional precum omoloaga engleza. Poate doar pentru niste pasionati sporadici, de ici-colo, insa si aceia supusi compromisului.

  • gelu, marţi, 05.03.2013 07:41

    pentru cei cazuti in uitare http://silodrome.com/rolls-royce-phantom-iii-aero-coupe/ http://www.carsbase.com/photo/photo_full.php?id=93432 http://suv2hatchback.com/wp-content/uploads/2012/12/Rolls-Royce-Phantom-I-Jonckheere-Coupe_12.jpg http://suv2hatchback.com/wp-content/uploads/2012/12/Copy-of-rolls_royce_phantom_1_jonckheere_08.jpg

  • ', marţi, 05.03.2013 09:30

    Orice brand are dreptul la un exercitiu de design, care poate fi mai mult sau mai putin reusit. Acest model este un rateu complet (in umila mea opinie). Interiorul pare super OK, exceptand cupola. Pacat!

  • Adrian, marţi, 05.03.2013 09:53

    Mie imi place....oricum e peste Bentley Continental GT la orice capitol.

  • inexorabil, marţi, 05.03.2013 10:28

    Pentru cei care se dau corectori si nu se citesc cu atentie: limuzine "in doua usi" au existat dintotdeauna, inclusiv la Cadillac, desi eu am precizat ca RR "se bentley-zeaza", adica adopta o cupola "turtita" pe spate, tinzand sa capete forma de hatchback sport. Si da, nu-mi plac coupe-urile derivate din limuzine, chiar daca Phantom-ul de acest gen nu altereaza body-style specific marcii.

  • mntsn, marţi, 05.03.2013 12:34

    Uhuuu ce plafon la interior... cu dedicatie pt gusturile rafinate ale gentlemanilor din middle-east :))

  • john_range, marţi, 05.03.2013 12:38

    @inexorabil...tu trebuie sa bagi la cap,ca in ziua de azi sunt numai politici...ca fiecare producator vrea sa isi largeasca gama,ca sa scoata cat mai mare profit...si fii sigur ca Rolls va da lovitura cu acest coupe,pt ca ..arata bestial..cu siguranta doar visul multora dintre noi..:(((!!!Acuma ca trage a Bentley din spate...nu trebuie sa ne miram,pt ca e tot masina englezeasca...este stilul lor al englezilor,la fel cum, marcile germane se aseamana intre ele daca te uiti bine....ma refer la stilul lor,si la trasaturile caroseriei!!.

  • kretzoooo, marţi, 05.03.2013 13:15

    Mie îmi pare mai mult un rival pentru Maybach Xenatec Coupe, cu toate că ziceți voi rival pentru Continental GT Speed. Aștia care au posibilități în a alege așa automobile... parcă nu dau doi bani pe ce rival are una- alta... pur și simplu dau banu și e a lor.... noi în schimb ne dăm cocoși vezi doamne una are ”nuj” ce dotare în plus sau lipsă. Sau treaba cu designu... pw.

  • inexorabil, marţi, 05.03.2013 15:47

    @John, bine, fie cum zici tu, dar cum ramane cu individualitatea si destinatia masinilor? Observ ca tendinta actuala cam a tuturor constructorilor este sa plamadeasca "masina universala/multifunctionala", adica sa intruneasca toate capriciile clientilor: sa fie si ieftina (ha, dar totodata si fiabila!), si rapida, si luxoasa, si spatioasa, si comoda, si sport, si off-road, si putin consumatoare, si usor de intretinut! Iar aspectul exterior deja nu mai constituie un criteriu major de alegere, fiindca marci din fire urate sau terne (realitate, culmea, constatata chiar si de clientii amatori de asa ceva, dar pe care o cenzureaza in sinea lor ca o simpla opinie conjuncturala, necuantificabila "economically correct") se vand ca painea calda in primul rand datorita imaginii solide de brand global de care beneficiaza, mai mult sau mai putin justificata (mitizata). Daca "Scopul scuza mijloacele" (in traducere contemporana: "Totul pentru profit") a devenit motto-ul, deviza si laitmotivul zbaterilor producatorilor, atunci dati-mi voie sa ma refugiez numai in acea istorie concludenta si imuabila a automobilului si sa incep sa ignor cu desavarsire vicisitudinile nihilismului "evoluat" de acum.......

  • unul, marţi, 05.03.2013 20:18

    Sincer nu inteleg problema lui @inexorabil legat de acest model, nici eu nu pot sa zic ca ma da pe spate designul, in sensul ca nu este chiar original, este un coupe al lui Ghost, dar nu vad de ce se indeparteaza Rolls de traditia lor, coupe-uri au mai avut, seamana din spate cu bentley, ok, dar cele doua au fost "surori" pana la sfarsitul anilor 2000 si de multe ori au avut idei stilistice apropiate, una ultraluxoasa, cealalalta luxoasa si sportiva, mie unul mi se pare acest model 100% in linia actualelor Rolls, chiar daca are spatele mai de...hatchback, nu este SUV, nu este break sau mini. Si sa nu uit, cred ca nu mai are rost sa mai vorbim de profit, Rolls si Bentley au un prezent fericit acum, dar tocmai aceasta "viziune" a facut sa fie preluate, de nu dadeau faliment sau erau preluati de chinezi sau indieni, deci fir-ar el de profit sa fie ca fara el doar in cartile de istorie putem privi:)

  • palencsar, miercuri, 06.03.2013 17:03

    Mai oameni buniu nu condamnati pe nimeni.. pentru ca,, sant cateva miliarde de oameni pe planeta asta si tot atatea gusturi,, nu e scris nicaieri ca ce ii place lui Ion tre sai placa si lui Ghorghe

  • eu, joi, 07.03.2013 00:29

    Eee, inexorabil vorbeste aiurea, nimic nou... inexorabil=saabcuantic=giga motors=gica contra=... Cu mici exceptii, asta-i este ''stilul'': hrrr... mrrrr... hauuu... offf... bleah... pleosc... fleosc... ;)

  • inexorabil, joi, 07.03.2013 14:36

    Combate-ma strict pe text, dragul meu @eu (din pacate, nu-i un monolog), nu pe mine ca persoana, adica apuca-te sa supui sub lupa analizei fiecare fraza de-a mea care te intriga si, la final, surprinde-ma cu niste concluzii coerente, operabile, decente, din care chiar sa razbata ceva de retinut si de invatat, nu onomatopeele inepte pe care le-ai insirat tu si care ma fac sa cred ca de atat esti tu capabil, daramite sa devii exegetul meu avizat. Poate inca nu s-a inteles in esenta: eu ma exprim numai pentru cine vrea sa ma urmareasca si cu care pot intretine un dialog normal si placut, iar amatorii de greturi izvorate din exclusivism, ura si intoleranta, carora li se pare o mare isprava sa se chinuie sa depisteze cusururi cu orice pret (la altii, doar nu la ei insisi) si sa se erijeze in consilieri "profesionisti" (cu experienta acumulata in Occidentul avansat si civilizat, stiu!) ai celor "inferiori", "needucati", "neintegrati", "psihopati" si "incorecti politic", ar fi de preferat sa se abtina. Oricum, n-am de ales decat sa relationez cu foarte putini useri AM - dan_grc, LauCalin, BaditzaEx, mip, mntsn, kumite, zarnesteanu, Lache, AndreiRN, Mafia, ztele, chiar si Suedezu (ordinea celor enumerati este pur aleatorie, nu preferentiala); deja mi-am creat o impresie de ansamblu despre fiecare dintre ei. In schimb, traficantii de sensuri si de etichete, cantonati in limitele lor native, dar care se autoamagesc ca sunt niste asi "neemotionali", "drepti" si "inexorabili" ai psihometriei pe criterii stiintifice si care se hazardeaza sa ma stampileze in fel si chip doar fiindca asa se simt "eliberati" din vasul sub presiune al dispretului proletar, nici nu exista in acceptia mea si se vor convinge ca asa ma voi si purta de acum incolo.......In definitiv, chiar daca nu pot fi cea mai integra persoana din lume, tratez agreabil pe oricine ma asigura ca pune pret pe conduita mea civica si pe personalitatea mea ca atare, fara sa-mi pretinda nici sa ma "schimb", nici sa fiu pe placul lui. Iar cine considera ca n-ar fi un gest deplasat sau imprudent sa apeleze si la ajutorul meu, in orice problema, chiar si daca n-as fi competent sa ma pronunt, dar solicitandu-mi un sfat sincer, de suflet sau de constiinta, daca ar fi multumit si ar capata incredere pe parcurs, imi poate deveni si prieten, caci, pentru mine, in viata asta bicisnica, prietenia adevarata inseamna lucrul cel mai pretios! Vorba aceea valabila in automobilism: motoarele vin si se duc, prietenii raman! Se spune, cu just temei, ca, cu cat te bucuri de mai multi asemenea semeni, cu atat te apropii mai mult de Dumnezeu. De fapt, nu exista porunca mai sfanta pentru om decat iubirea de aproape! Restul inseamna......desertaciune. Chiar daca este frumos ambalata.