Seat prezintă modelul de oraș Mii electric: motor de 83 de cai putere și autonomie de 260 de kilometri

Publicat marţi, 04.06.2019 12:23 de Daniel Popescu

Seat a dezvăluit versiunea electrică a modelului de oraș Mii, care va beneficia de un motor de 83 de cai putere și un acumulator cu autonomie de 260 de kilometri. Ambele componente sunt împrumutate de la Skoda Citigo-e iV.

Seat a prezentat marți la Oslo primul său model electric din istorie, bazat pe vehiculul de oraș Mii, care în prezent nu se comercializează pe piața din România.

Noul model se numește Seat Mii electric și păstrează designului versiunii clasice cu motor cu combustie internă.

Printre puținele noutăți se remarcă jantele de aliaj de 16 inch în nuanțe de gri și mențiunea "electric" de pe spate, pentru o diferențiere mai ușoară de varianta clasică.

Versiunea electrică va fi disponibilă în cinci nuanțe de caroserie, și anume Deep Black, Candy White, Tornado Red, Costa Blue și Tungsten Silver.

La interior, Seat a introdus scaune sportive încălzite, volan îmbrăcat în piele, o nouă lumină ambientală și modificări la planșa de bord. De asemenea, Mii electric va fi disponibil în două variante de echipare cu cinci pachete opționale: Garage, Easy Flex, Below Zero, Home Charge și Fast (DC Charging).

Din punct de vedere tehnic, Seat Mii electric mizează pe un motor electric care generează 61 kW (83 de cai putere) și un cuplu maxim de 212 Nm care îi permite să ajungă la 50 km/h în 3.9 secunde, în timp ce viteza maximă este de 130 km/h. De asemenea, la fel ca în cazul tuturor mașinilor electrice, cutia de viteze este automată.

Acumulatorul Li-Ion integrat are o capacitate de 36.8 kWh și oferă o autonomie provizorie de 260 de kilometri conform standardului WLTP. Timpul de încărcare până la 80% din capacitate va fi de aproximativ o oră în cazul utilizării unei stații de încărcare de 40 kW cu curent continuu și de circa 4 ore dacă este folosită o stație de încărcare la 7.2 kW cu curent alternativ.

Motorul electric și acumulatorul Li-Ion sunt similare cu cele disponibile pe Skoda Citigo-e iV, versiunea electrică a modelului de oraș Citigo, care a fost prezentată la sfârșitul lunii mai.

În plus, Seat menționează că Mii electric este primul model al brandului care include Seat Connect, o aplicație pentru smartphone care oferă acces la mașină de la distanță, precum și informații despre localizare, date despre condus sau starea ușilor și a luminilor.

Producția lui Seat Mii electric va începe în ultimele trei luni ale anului la uzina de la Bratislava (Slovacia), iar modelul va putea fi precomandat din luna septembrie înainte ca livrările efective să înceapă la sfârșitul anului.

Seat susține că Mii electric va fi unul dintre cele mai accesibile modele electrice, cu un preț "echivalent" cu cel al unui model din același segment echipat cu motor pe benzină. Nu este clar dacă Mii electric va fi disponibil și în România, iar constructorul menționează pentru moment că piețele cheie pentru acesta vor fi Germania, Olanda, Norvegia, Franța, Spania, Austria, Marea Britanie, Elveția, Italia, Belgia, Danemarca, Finlanda și Suedia.

De altfel, Seat Mii electric are mai mult rolul de a obișnui clienții și dealerii cu tranziția de la vehicule cu motoare electrice la mașini electrice. Spaniolii pregătesc deja modelul electric Seat el-Born (versiunea Seat pentru Volkswagen ID.3), pe lângă versiuni plug-in hyrid pentru Tarraco, Leon, Cupra Formentor și Cupra Leon.

Via Seat

  • cos, marţi, 04.06.2019 12:34

    Ce tristete de masina :)

  • Liviu, marţi, 04.06.2019 12:40

    @cos A reusit chiar performanta sa bata Ford Ecosport la cat de invechit arata, ceea ce nu e putin lucru :))

  • pipo, marţi, 04.06.2019 14:00

    "cu un preț "echivalent" cu cel al unui model din același segment echipat cu motor pe benzină." - hmm...s-o vedem si p-asta ! Pai inseamna ca la noi ai putea sa o iei de-a "moca" cat inca e bonusul pt. electrice. Oare Seat stie asta si totusi Romania nu este printre pietele prioritare ?

  • xxx, marţi, 04.06.2019 15:36

    Băiatul meu a avut o remarca: de ce mașinile electrice sunt așa de urate!

  • Joe, marţi, 04.06.2019 16:57

    Sper sa dati faliment cu totii, de la Mercedes si pana la Tesla, eu ca boul am asteptat electrificarea ca e cool si nu polueaza, cand colo tre sa scot din buzunar 25k-30k eur pt o MASINA DE ORAS? Scutiti-ma cu calculele voastre despre dezvoltare si bla bla, a-ti facut deja trilioane din motoarele termice, luati banii de acolo... un polo pe benzina costa 10k eur, iar un rahat din asta 18-25 ?!? (vw e-up, Zoe, Corsa-e)

  • dan_grc, marţi, 04.06.2019 19:18

    Măcar de-ar fi o electrică dezvoltată de la zero, este de fapt un VW Up cu baterii, bună afacere.

  • Flavius, marţi, 04.06.2019 21:01

    @Joe Nu dispera , Nu e chiar asa daca iei in calcul si bonusul. Eu mi-am luat una de oras care cu bonusul dedus dar si cu cateva optionale in plus m-a costat 15300 fara sa dau vreo rabla la schimb Cu rabla cobora sub 14.000. Nicidecum 25 sau 30 cum zici. O pizzerie din orasul meu a luat trei pentru livrari , fara optoinale-"chele" ( Ca sa iti faci o idee de dotari ,chiar si in varianta "cheala " are aer conditionat automat) cu 12.400 / bucata(evident cu bonusul dedus si tot fara rabla la schimb. cu rabla ar fi coborat la 11.000 )

  • Joe, marţi, 04.06.2019 23:09

    @Flavius, ce masina electrica ai luat pt 15k? adica 25k din care a fost scazut ecobonusul. Vw E-up costa 28k si e cea mai prastie dintre toti, dar macar se poate numi masina nu chinezarie, si modelul actual, nu cel nou, la noi se serviciu in bord are max 85km range.

  • alex, miercuri, 05.06.2019 10:54

    Important e cat costa masinile fara bonusuri. Bonusurile nu vor fi pentru totdeauna. In plus, la noi cred ca e cel mai mare bonus la achizitie electrica din lume. In SUA, bonusurile sunt de 7000 dolari sub forma de reduceri fiscale, nu bani in plic la showroom ca la noi si se injumatatesc dupa un calendar bine cunoscut. Insa vedem din ce in ce mai clar ca nici o trotineta d-asta electrica mai mica sau mai mare nu prea pare sa scada sub 25 de mii. Ori versiunile lor pe benzina incep de pe la vreo 7-8000 adica de 3 ori mai ieftine. Daca viitorul este electric dar costa triplu, eu zic pas. Raman in prezent/trecut cu diesel, benzina, gpl, hibrid sau plug-in.

  • Flavius, miercuri, 05.06.2019 15:00

    @ Joe.Smart forfour electric(versiunea mai maricica , aia cu patru usi si patru locuri) .Anul trecut inca mai trebuia precizat "electric". Acum au disparut din oferta motoarele clasice , pe benzina. Nici sa vrei nu mai ai de unde cumpara un Smart nou cu motor termic. Versiunea mica , cea cu doua locuri e si mai ieftina ( nu cu mult , cu vreo 800 euro)

  • Flavius, miercuri, 05.06.2019 15:02

    @Joe E de oras , ideala pentru cine circula mult in oras. Eu unul fac 1200-1300km/luna doar in opras si drumuri scurte , sub 100km dus intors pe langa oras.

  • Flavius, miercuri, 05.06.2019 15:07

    "Joe Doar 85km?. In functie de cat de rau am calcat-o pe coada , folosind AC doar pe automat la strictul necesar(setat pe 24C si folosit cu zgarcenie) am obtinut intre minim120km si maxim 172 km. media e pe la 135-140 oficial are 150