Skoda Scala, poze și informații oficiale: motoare de până la 150 CP, instrumentar digital de bord și sisteme moderne de siguranță pentru noul hatchback compact

Publicat vineri, 07.12.2018 10:55 de Cornel Șocariciu

Skoda a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul hatchback compact Scala. "Vărul" lui Volkswagen Golf va fi disponibil pe piață începând cu jumătatea anului viitor și promite motorizări diesel și benzină cu puteri de până la 150 CP. Skoda a pregătit un pachet consistent de sisteme de siguranță, dar și tehnologii moderne pentru interior.

În urmă cu câteva luni, Skoda a dezvăluit că Scala va fi numele hatchback-ului compact care va înlocui Rapid Spaceback în gama de modele. "Vărul" lui Volkswagen Golf a fost prezentat oficial și introduce o nouă filozofie de design.

Skoda Scala a fost expus în cadrul unui eveniment desfășurat în Tel Aviv și este primul model al mărcii din Mlada Boleslav produs pe baza arhitecturii MQB A0 a Grupului Volkswagen.

Skoda Scala: date esențiale

● Skoda Scala este primul model din gama constructorului din Mlada Boleslav care mizează pe filozofia de design introdusă odată cu lansarea conceptului Vision RS în cadrul Salonului Auto de la Paris. 

● Noul Scala devine primul model vândut de producătorul ceh în Europa care are numele mărcii inscripționat pe spate în locul clasicului logo.

● Noul hatchback compact dezvoltat de Skoda va fi disponibil cu faruri și stopuri cu LED. Pentru prima dată, producător ceh oferă opțional și indicatoare spate dinamice. De asemenea, farurile full-LED sunt și ele disponibile opțional. 

● Skoda Scala măsoară 4.362 de mm, are o lățime de 1.793 de mm și o înălțime de 1.471 de mm. Ampatamentul măsoară 2.649 de mm.

● Spațiul pentru genunchi este de 73 mm, în timp ce spațiul pentru cot ajunge la 1.425 mm, iar cel pentru cap la 982 mm. Ultimele două valori sunt valabile pentru pasagerii din spate.

● Capacitatea portbagajului este de 467 de litri și poate ajunge la 1.410 litri prin rabatarea bachetei din spate. Portbagajul va putea fi comandat și cu un sistem de acționare electric.

● Coeficientul aerodinamic anunțat de Skoda pentru noul hatchback Scala este 0.29. 

● Producătorul ceh spune că Skoda Scala va putea fi comandat și într-o versiune echipată cu pachetul Sport Chassis Control. În acest caz, garda la sol scade cu 15 mm, iar șoferul va putea opta pentru modul de rulare Sport (comportament nou pentru motor, direcție, amortizoare și transmisie). 

● Skoda Scala va fi disponibil cu cinci motoare, dintre care trei pe benzină, un diesel și, începând din ultima parte a lui 2019, o versiune cu gaz natural comprimat (CNG). Toate unitățile respectă standardul de emisii Euro 6d-TEMP și integrează tehnologia Start-Stop și un sistem de recuperare a energiei la frânare.

● Fanii motoarele pe benzină vor putea alege unitatea de 1.0 litri TSI în următoarele versiuni: 95 CP și 175 Nm cu transmisie manuală cu 5 trepte sau 115 CP și 200 Nm cu transmisie manuală cu 6 rapoarte. În cazul ultimei versiuni, cehii oferă opțional și o cutie automată DSG cu 7 trepte. 

● Vârful de gamă în rândul motoarelor pe benzină are 1.5 litri și dezvoltă 150 CP și 250 Nm. Standard, acesta va fi cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte, iar opțional, clienții pot alege un DSG cu 7 rapoarte.

● Cei care preferă un motor diesel pot alege doar unitatea de 1.6 litri de 115 CP și 250 Nm. Și în acest caz, cehii oferă standard o cutie manuală cu 6 trepte sau opțional, una automată cu 7 rapoarte. 

● Varianta cu gaz natural comprimat va integra un motor de 1.0 litri cu 3 cilindri care oferă 90 CP și 145 Nm. Această variantă va fi oferită exclusiv cu o cutie manuală cu 6 trepte. 

● Pentru interior, Skoda a pregătit o serie de elemente moderne. Cehii propun un instrumentar digital de bord (opțional) cu o diagonală de 10.25 de inch. Acesta va integra 3 teme: Basic, Modern și Sport. 

● Ecranul central va fi disponibil în trei dimensiuni: 6.5 inch (standard), 8 inch și 9.2 inch. 

● Utilizarea platformei MQB A0 a Grupului Volkswagen a permis cehilor să implementeze numeroase sisteme de siguranță, printre care se numără Side Assist, care avertizează șoferul de apropierea de la 70 de metri a unui vehicul din spate care vrea să depășească. Totodată, cehii spun că Scala va fi echipat cu 9 airbag-uri.

● Alte sisteme disponibile: Rear Traffic Alert, Adaptive Cruise Control (ACC), Park Assist, Crew Protect Assist (închide geamurile și tensionează centurile în cazul unui impact iminent) și Multi-Collision Brake. Singurele sisteme disponibile în standard sunt Lane Assist si Front Assist cu City Emergency Brake.

● Scala va fi primul Skoda conectat permanent la internet prin tehnologia eSIM care oferă conexiune 4G, iar software-ul și hărțile vor putea fi actualizate over-the-air (OTA), fără vizite suplimentare la service.

● Așa cum era normal, Skoda oferă pe Scala și o serie de accesorii din gama "Simply Clever", iar marea noutate constă în integrarea unui cârlig de tractare retractabil care poate fi "ascuns" prin simpla apăsare a unui buton. 

● Noul Skoda Scala va fi disponibil pe piață începând cu jumătatea anului viitor. 

  • vianu, vineri, 07.12.2018 11:02

    A3 Sportback

  • Daniel_kid, vineri, 07.12.2018 11:17

    Nu imi spune nimic masina asta. Adica dupa ce am vazut noua mazda 3... skoda trebuia sa anuleze lansarea...

  • someone, vineri, 07.12.2018 12:32

    am fost unul din cei care spuneam inainte de azi ca scala nu ofera nici o emotie pozitiva, asa cum ar fi vrut oficialii skoda. dar azi dupa dezvelire, dupa dezbracarea camuflajului, trebuie sa recunosc ca nu arata asa de rau. poate si din cauza ca seamana f mult cu a3 sportback, cum bine preciza si vianu. dar daca cei de la skoda vor mai multa imagine si emotie pozitiva, sa lanseze trebul de rulare hybrid care a insotit conceptul. asa, chiar nu m-ar mai interesa cum arata masina

  • mbz, vineri, 07.12.2018 13:25

    iei o ibiza/polo, dai cu drojdie, o pui la dospit si uite asa iese un rapidulet nou :)))

  • DanG, vineri, 07.12.2018 13:47

    Toata lumea fiecare data cand se lanseaza un model nou de Skoda SAU Vw: plictisitor, fara emotie, patratos, etc. De fiecare data cand se lanseaza o Mazda sau o Alfa: superb, minunat, asa da! Urmarea: pline strazile de Skoda, din cand in cand mai vezi cate o Mazda, iar Alfa nici macar nu apare in peisaj. Ca ne place, ca nu ne place, genul asta de masini se vand.

  • Tatraurs, vineri, 07.12.2018 14:13

    1.6 de 115 cai si 250nm? Mai slab ca un motor fiat de acum 10 ani. Atat pot astia de la vag?Pana si motorul de 1.5 de pe dacia e mai puternic si e scos acum peste 15 ani.

  • Skoda Mare Scula, vineri, 07.12.2018 14:16

    au avut dreptate cand au spus ca va concura cu Focus-ul :) aceleasi plastice din pet-uri reciclate de Bucegi la interior :) sunt curios daca AM-ul le va sesiza la test-drive in rest, cu platforma de Fabia nu poti face revolutie in clasa compacta. tot Skoda Rapid ramane,doar ca va trece binisor de 20k cu motorul de 1.5 si ceva dotari de bun simt.

  • PMC, vineri, 07.12.2018 15:20

    Toata discutia sta in pret. Daca pretul va fi bun, atunci va merita luata. Daca va costa cat un Golf... Desi, sunt convins ca vor fi multi care vor lua-o fara sa dea un ochi la modelele pe care le copiaza. :)

  • Zuzu, vineri, 07.12.2018 16:17

    Nu cea mai frumoasă, dar, că de obicei, cea mai practică. Cu peste 450l portbagaj, rivalizează cu unele break-uri din clasă deja.

  • pipo, vineri, 07.12.2018 17:02

    Aceeasi reteta, o caroserie de clasa superioara (ca dimensiuni) pe o anumita platforma. In cazul asta o caroserie de compacta pe o platforma de clasa mini. Intotdeauna m-am intrebat de ce numai Skoda face asta ,fiindca succesul este evident. Marketingul si-a facut treaba, teasere, zvonuri, valva mare, etc , dar pana la urma e doar o relansare a Rapid-ului - acum cu un alt nume si chiar mai mare -ingrijorati fiind de vanzarile care-l transformasera in cenusareasa firmei . Una peste alta arata clar mai bine la exterior, copie fidela a conceptului Vision RS avand ca element de atractie principal ,zic eu, spatele si mai ales efectul acelei lunete coborate ce incorporeaza numele companiei. Interiorul insa cred ca e mult prea auster chiar si pt. o Skoda ,nu vreau sa stiu/vad cum va arata varianta mai "cheala" in schimb o sa contabalanseze mult cu spatiul enorm in decizia de cumparare. Nu vad motive sa fie mai scump in variantele cu motor de 1 litru sau diesel 1,6 decat actualul Rapid , dar 1,5-ul benzinar in varianta full se va duce lejer la 20 k euro. Cat priveste zvonurile cum ca va concura cu Golf/Leon - sa fim seriosi..

  • rahat cu apa rece !, vineri, 07.12.2018 19:28

    Nu imi vine sa cred cum skoda, care este considerata de toti imbecilii NET superioara DACIA !... rateaza si de aceasta data notiunea de break ( sau caravan sau combi sau cum va place voua... ) Bai trepanatilor... SINGURUL break care a stins lumina imbecililor din zona budget sau cum va place voua sa spuneti "low-cost" a fost LOGAN MCV ( primul, nu gluma asta din 2014 incoace ) AIA A FOST BREAK, nu mizeriile astea denumite "sport-wagon"... asa ca, va rog... ciocu mic cu rahaturi de genul de mai sus... skoda cofetaria scala colt cu cinema Patria ! ala e portbagaj ?

  • andrei, vineri, 07.12.2018 20:35

    mai Tatraurs dar le inventezi ceva de pomina. ia sa vad mai si eu dci-ul ala de 115+ lansat acum 10 ani. nu de alta, dar am avut clio pe vremea aia si nici gand de motorul asta. si ce vrei sa iti puna pe o masina usoara ca asta, pe la 1 tona? 3-400 cp? dupa aia o sa tipi ca de ce e masina asa de scumpa.

  • Prince Mohamed Parish vounthe, vineri, 07.12.2018 21:06

    masina este frumoasa nu zic ca nu dar pacat cei de la Skoda ca sau incapatanat rau fara macar sa aprobe in productie f o versiune sedan mic bazat pe Hatchback-ul Scala ca sa intre in productie cel tarziu in 2021 ca urmas pentru vechiul Sedan Skoda Rapid sedan [fastback 4 usi] am previziuni ca hatchback-ul scala nu se va vinde asa de bine fara o versiune sedan cu 4 usi lipsa veriga acestuia ca sa intre in productie curand ma tem ca hatchback-ul Scala le va aduce cehilor de la Sloda vanzari in scadere fara o versiune sedan cu 4 usi sa o aprobe in productie si in Europa .sper sa fie utila parerea mea .ETC :) :3 (y)

  • Fara alehas, vineri, 07.12.2018 21:13

    @ DanG Sunt pline strazile de dacii si vw-uri sh, nicidecum de skode.

  • DanG, vineri, 07.12.2018 21:36

    @ fără alh Nu știu unde locuiești dar prin marile orașe e plin de skode. Octavia mai ales, dar și Fabia, Superb și restul modelelor.

  • Tatraurs, vineri, 07.12.2018 22:46

    @ andrei. Vezi 1.6 de la fiat,acum multi ani avea doar 120cp si 280nm,dci,1.5 avea 110cp si 240nm( bine,pe troaca de clio avea 64),exemple am multe,vezi hiunday,vezi peugeot si citrteoen. 1.6 diesel in 2019 de doar 115 cai :))) macar daca erau fiabile la asemenea puteri atat de mici. Renault si Opel au 160 cp si peste 300nm din 1.6.

  • Mario Neta, sâmbătă, 08.12.2018 18:49

    Aici e locul in care se aduna haterii, habarnistii sau haterii habarnisti? Oricum, pemiul pentru cel mai hater habarnist merge la domnu’ care insista mai sus ca Scala e break.

  • Prince Mohamed Parish vounthe, duminică, 09.12.2018 11:17

    ''draga Echipa Automarket '' mai publicati si voi articolul cu versiunea decapotabila A modelului Mclaren 720s Spyder ca a fost dezvaluit deja pe saitul auto american Motor1.com europe [https://www.motor1.com/news/292863/mclaren-720s-spider-revealed/] si a-ti ramas rau in urma cu stirea ca sa o publicati ohhh

  • Pana, duminică, 09.12.2018 11:55

    Ma mir ca nu a zis nimeni pana acum ca mai bine un Logan sau Sandero cu "de toate", in loc de o Skoda ca asta. Dar mai e timp.

  • ACE - Craiova, duminică, 09.12.2018 12:18

    GARDA LA SOL este OK: 15,9 cm.....nu o gasesti direct ci comparat de ex. cu VW Golf 7 facelift Comparat cu VW Golf 7 facelift, Scala este cu 107 mm mai lungă, cu 17 mm mai înaltă și are un ampatament cu 12 mm mai lung. Spațiul de încărcare are 467 de litri, un avantaj de aproape 100 de litri față de VW Golf 7 facelift. https://www.autoexpress.co.uk/skoda/scala/105061/new-skoda-scala-prototype-review

  • LR, duminică, 09.12.2018 16:23

    După modelul Golf - Jetta/Vento/Bora, mă aștept ca Scala să împrumute platforma și multe alte subansamble viitoarei generații Octavia.

  • flavius, duminică, 09.12.2018 23:39

    Josef Kaban nu a plecat de la Skoda la Bmw?

  • @flavius, luni, 10.12.2018 09:36

    Salut, Acum Marko Jovetich este designerul sef la Skoda. Kaban a plecat prin 2017, cred.

  • LLL, luni, 10.12.2018 11:26

    Vine si cu o amarata de versiune mild hybrid, plug in, full electric ? Nu. Atunci nu ma intereseaza,

  • pipo, luni, 10.12.2018 12:39

    @LR : pai de ce te astepti la asta ? "Traditional" Octavia a folosit aceeasi platforma ca si Golf-ul , in prezent aceasta fiind MQB-A ,deci ar fi de asteptat pt. Octavia sa primeasca pe viitor aceasta platforma. Acest nou model Scala foloseste platforma MQB-A0 adica pt. subcompacte ,folosita in prezent de Polo sau Ibiza (nu si Fabia) . Stiu ca pare ciudat din cauza dimensiunilor dar asta este avantajul platformei "mama" MQB -este f. adaptabila(in dimensiuni) si Skoda profita din plin de asta .

  • nicu, luni, 10.12.2018 20:58

    Fata este de SEAT la spate e o TOYOTA la alegere laterale de firma VW bord clasic - new age PS: cel mai mult imi plac jentile.