Stinger, cel mai rapid Kia din istorie, este disponibil în România: prețul de pornire este de 33.800 de euro cu TVA

Publicat joi, 02.11.2017 14:08 de Cornel Șocariciu

Kia Stinger a ajuns și pe piața din România. Modelul constructorului asiatic poate fi comandat atât cu o motorizare diesel, cât și cu propulsoare pe benzină, iar prețul de pornire este de 33.800 de euro cu TVA.

Kia Stinger, cel mai rapid model produs până acum de constructorul asiatic, este disponibil și pe piața din România.  Berlina cu alură de coupe a fost dezvoltată pe circuitul german de la Nurburgring și va fi oferită atât într-o versiune cu propulsie, cât și într-o variantă cu sistem de tracțiune integrală.

Modelul a fost inspirat de conceptul GT4 Stinger, prototip pe care l-am putut admira în 2014 în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Centrul european de design Kia din Frankfurt este locul în care au luat naștere formele lui Stinger iar interiorul a fost croit după regulile moderne.

Sistemul multimedia de bază integrează 6 difuzoare și un ecran tactil de 7 inch. Versiunea de top este echipată cu un ecran tactil de 8 inch și cu sistem audio cu 15 difuzoare semnat de Harman-Kardon. Un head-up display va fi disponibil standard pe versiunile de echipare GT Line.

În România, Kia Stinger va fi oferit alături de trei motorizări diferite. Clienții au la dispoziție un propulsor diesel de 2.2 litri care produce 200 de cai putere și 440 Nm între 1.750 și 2.750 rpm. Cei care vor un motor pe benzină pot opta pentru un 2.0 litri de 255 de cai putere și 353 Nm. Vârful de gamă va fi un V6 de 3.3 litri care produce 370 de cai putere și 510 Nm. Indiferent de motorizarea aleasă, Kia oferă o cutie automată cu opt rapoarte.

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Trend Line GT Line GT
2.0  Benzină
255 CP
Aut8/RWD 33.800 37.783 -
3.3 V6 Benzină
370 CP
Aut8/AWD - - 48.195
2.2  Diesel
200 CP
Aut8/RWD
Aut8/AWD
35.688
37.426
39.389
41.126
-
-

Kia a pregătit o serie de pachete opționale pentru Stinger. Pentru 5.306 euro, clienții pot comanda senzori de parcare față și spate, scaune și volan încălzite, tapițerie din piele, scaune față ventilate, direcție ajustabilă electric, head-up display, oglinzi exterioare electrice și încălzite, faruri LED, sistem de navigație cu ecran de 8 inch și sistem Blind Sport Detection. Pe piața din România, berlina coupe a constrctorului sud-coreean o să încerce să fure din clienții lui Volkwagen Arteon, dar în același timp o să se adreseze și publicului care se află în căutarea unui sedan cu forme clasice.

NOUL Kia Stinger vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Kia Stinger
2.2 diesel, Aut, Trend Line
200 5.6 7.6 35.688
Volkswagen Arteon
2.0 diesel, Aut, Elegance 
190 4.7 8.0 39.013
Opel Insignia
2.0 diesel, Aut, Innovation
170 5.5 8.9 27.600
Ford Mondeo
2.0 diesel, Aut, Titanium
210 4.8 7.9 31.200
Volkswagen Passat
2.0 diesel, Aut, Comfortline
190 4.6 7.7 31.092
Mazda 6 facelift
2.2 diesel, aut, Revolution Top
175 4.8 8.4 32.790
Peugeot 508
2.0 diesel, Aut, Allure
180 4.2 8.5 30.135
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Arogantul, joi, 02.11.2017 15:23

    Cine da atata banet, 34k pe o Kia?

  • Green_Alex, joi, 02.11.2017 15:36

    Cine vrea o berlina sport si nu are bani de dat pe un premium. Ea practic este cam singura optiune de acest fel (motor peste 200 CP si tractiune spate) in afara segmentului premium.

  • someone, joi, 02.11.2017 16:01

    de acord cu Green....nu sant multe masini cu rwd si at8 la pretul asta. ca sa nu vb de raportul pret / performanta la versiunea V6

  • Seth, joi, 02.11.2017 16:06

    Daca ar scrie Mercedes pe ea ar da oamenii si 70k. Snobismul de badge e la putere.

  • unsirb, vineri, 03.11.2017 13:21

    @arogantul: daca i-as avea, as da 50k pe versiunea V8. Asa, sa fiu altfel. Numai mie mi se pare ca a reusit sa fie ce isi dorea Giulia sa devina? Parca e si mai bine desenata. Bravas, coreeni!

  • unsirb, vineri, 03.11.2017 13:22

    Erata: V6

  • LUCCI, sâmbătă, 04.11.2017 07:01

    Anumiti producatori....stim care...ar trebui sa isi dea palme pt. ce lectie au primit. Design!!! performante/pret!!!!!Bravo Kia! La ce peoduse au scos in ultimii 10 ani, sigur face banii.Daca sunt unii saraci si nu ai 3000 de euro in plus, sa-si ia ei PassArteon.

  • Coco, sâmbătă, 04.11.2017 09:41

    O mașină interesantă...dar care va fi pe lista iubitorilor mărcii sau a celor ce vor altceva decât consacratele segmentului... și care din păcate va suferi drastic de aceeași boală ( devalorizare foarte mare și vandabilitate scăzută pe piața actuală ) ...Deci peste 2 ani cu circa 16.000 euro cui îi place sau o dorește va fi disponibilă

  • Axxa33, duminică, 05.11.2017 22:59

    Din spate seamana cu Seat Exeo!